Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 7. desember 2014

Lysene tennes

...hver kveld. Det er så koselig.
Man kommer langt med røde lys

Det strikkes fremdeles på julegaver, men jeg kan ikke la vær å starte på noe smått innimellom.
En hjertevott i TUMI.
Men den blir gedigen!!! Jeg strikker litt løst, og da blir den en strs større....
Jeg har allerede rekt opp en, siden jeg hadde forskjøvet mønsteret. Der gikk det ikke an å jukse litt, gitt!!!
Har også planer om en annen slags vott......... Får se om jeg klarer å strikke ferdig Julegavene denne uka, da. Ikke så lett å få til når jeg jobber hver dag, og har så travle dager, at det jeg orker når jeg kommer hjem, er å sitte i sofaen å roe meg ned, før jeg går til sengs.

Jeg fikk kjøpt inn noen juleplanter denne uka
Tre Hyasinter i Svibelvasene mine.

Og så har jeg etpar RØDE Amaryllis i stua også. De er jeg ikke alltid heldig med, og jeg er lykkelig hver gang det kommer en nydelig blomst frem.

For flere år siden, hadde jeg en flott Amaryllis ( trodde jeg ) Den hadde vokst seg lang og flott, og knoppen var nesten iferd med å åpenbare seg, hver dag.........Men, det skjedde aldri.
I romjulen tok jeg mot til meg, å dro vekk bladene for å se inni blomsten. Den var helt tørr, rotten!!!

Etter det, gadd jeg rett og slett ikke kjøpe slike blomster på noen år. 
Men de siste årene har det gått bra.

Så for ca 1 mnd siden kjøpte jeg en. Jeg tenkte det hadde vært så koselig å ha en i full blomst i Adventstiden. Og du kan tro den har stått i full blomst!!! Den har tilogmed brukket, så jeg måtte støtte den opp.
Men, det er et aber........
Det er en ROSA Amaryllis!!!!

Jeg har allerede tatt vekk en stengel, og som du kan se, er det enda en knopp som kommer frem.
Den står og skinner så fint oppe på det røde rommet. Men den har lite med jul å gjøre.

Ha en fin søndag.





8 kommentarer:

Helen sa...

Sitter her og ler.....stakkars deg da, rosa amaryllis....niks det vil vi ikke ha, rød eller hvit, ja takk :) he he he

Ja, du tenk da har vi kommet til uken, hvor bloggtreff er på agendaen !
Skjønner ikke helt hvor ukene tar veien hen....?

Jeg henter Elisabeth på veien, og hører med henne om tiden vi trenger. Mailer du henne eller oss begge adressen vi skal til?

Glær mei masse :)))))

Her tennes straks adevents lysene, faktisk Terjes sin oppgave, som han veldig godt liker, er liksom tradisjonen her i huset. Også fremfører han disse versene da....men, det tennes kun når mørten (mørket) har kommet :) Og de er vel nå...får komme meg inn i stuen igjen, til da, god kveld.

Madame sa...

Så hyggeligt med dine levende lys, juleplanter og den lille engel, Sylvia! Her har vi rosa hyacinter i glas. Spændende også med julegaverne du strikker.
Ha' en dejlig søndag aften! Her har vi øsende regnvejr, og ilden buldrer i brændeovnen.

Strikkeheksen sa...

Spændende om du ender med at skulle filte de fine hjertevanter, Sylvia :-) Levende lys er det, der får os gennem vinteren - jeg elsker det og har alskens flotte stjerner, hjerter og andet jeg tænder lys i - kan slet ikke få nok, selvom det nu forlyder, at det er meget giftigt! Jeg nøjes med at lufte godt ud :-)
Amaryllis er en smuk blomst, men den kan nemt tørre ud - tror jeg må ud og have fat i et par stykker :-) Glædelig advent :-)

Britt-Unni sa...

Du setter oss på så mange ideer med din fine side

Gitte sa...

Flotte vanter, og flotte billeder. Synes nu den Amaryllis er ganske fin, men - her til jul skal de da være røde :-)
Vi har også masser af levende lys. Adventskrans og kalenderlys plus alle de andre.

Fine billeder fra den dejlige butik. Det taftskørt måtte godt flytte til Århus!

Ha' en rigtig god uge.

Elisabeth sa...

Ser så hyggelig ut hos deg, Sylvia. Gleder meg til vi treffes på torsdag.

Amaryllis er vakre i alle nyanser. Svibler også. Din rosa var et syn. Har opplevd det samme med at de råtnet. Skal være forsiktig med å gi dem vann.

God ny uke ønskes deg :)

Lisbeth sa...

Åh, du har mine yndlingsblomster i hus :) Jeg får aldri kjøpt dem lenger, mannen er blitt allergisk :( Godt å høre at det er flere som starter på mange strikkeprosjekter på en gang. Jeg holder på med alt annet enn det jeg bør - og jeg blir ikke ferdig med noen ting!! Må skjerpe meg. Jeg MÅ strikke en sokk og en tøffel denne uka, det er overkommelig det, det er bare det at jeg har lyst til å gjøre noe annet ;) Ønsker deg en fin uke både hjemme og i julebutikken :) Klem

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Fine votter, og kanskje klare for toving!! Litt spent på å høre hvordan tumi tover så jeg håper du skriver litt om det. Et veldig lekkert garn!!! Her går det også i julegaver og i helgen fikk jeg strikket to babyluer til tvillinger nettopp født. Koselig å gi bort hjemmestrikk til dem som setter pris på det!! Koselig hos deg med blomster og lys!!!!