Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 1. desember 2014

Lue i en fei

I går strikket jeg ferdig en lue også
Baggy lue.  ( armbåndet mitt er fra KAZURI )

Jeg hadde noen bunter LIMAgarn fra Hjertegarn ( DK ) liggende, og tenkte de gikk til enten noen tykke sokker eller til en lue. Det ble LUE.

Fremgangsmåte
Jeg la opp 100 masker på pinne 5, og strikket 2 rett og 2 vrang i ca 6-7 cm.
Så byttet jeg til pinne 7, og strikket 2 rett, og 2 vrang i to omg, for så å strikke rett over vrang, og vrang over rett i to omg. Slik fortsatt jeg til arbeidet var ca 20 cm.

Da strikket jeg to rett og to vrang sammen ut omgangen. ( felle-omg )
Deretter strikket jeg tre omg. med en rett over vrang, og vrang over rett annenhver omg ( perlestrikk )
Så en omg med felling igjen, og så to omg med perlestrikk, før jeg strikket en felle-omgang. Deretter dro jeg tråden gjennom alle maskene, og strammet til.

Til pynt kan man sy på en pelsdusk på toppen, som er så IN nå. Eller hekle en blomst på snei.

8 kommentarer:

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Turbostrikkeren Sylvia!!! Lua ser herlig ut!!!

Helen sa...

Sitter her og smiler, du bare strikket ferdig en lue sånn på en søndagskveld, og før det fikset litt her og der på den røde genseren, hva du er effektiv med pinne dine altså !!

Vært skikkelig treig jeg med pinnene i det siste, har ennå en barnekjole som MÅ bli ferdig snart, da den er julegave..hehehe...men, før det ut på tur, vettu :)

1 desember - da er vi igang, med førjulstiden :)

Barwitzki sa...

Veldig fin lua du har strikkt.
Fine varme :-)) og koselig.
Vi har kald vinden ute, men ikke snö. Ha en fin uke Sylvia.
Klem fra Viola.

Lykketrollet sa...

Stilig lue, takk for du deler oppskriften, må jammen teste ut den snart.

Ha en herlig 1 desember.

Klem

Rubia sa...

Nydelig lue!

siddisisalou sa...

Den som bare hadde hatt en garnbutikk i nœrheten med garn som kunne passe til en deilig lue.....
Får hamstre litt i Stavanger i julen

Lisbeth sa...

Så enkel og så fin! Du er god du Sylvia :)

Elisabeth sa...

Det var en deilig lue, Sylvia.
Måtte smile her jeg sitter, fordi jeg leste perledusk. Så tenkte jeg, hva er nå det? Googlet det til og meg. Men fant dårlig med treff. Når jeg leste en gang til ser jeg det står pelsdusk. Ha ha… selv med briller leser jeg skeivt. Ja ja..

God tirsdag til deg.