Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 3. desember 2014

Jul i Butikken

.....eller JULEBUTIKKEN
Foran inngangen kan du sette deg ned på en skinndekket benk, og ta en hvil.

Disse pelssauskinna kalles for Bjørneskinn. Store, mørke og robuste som de er.
Vi har pyntet juletreet med pynt du kan kjøpe i butikken.
Og i gjenskinnet i vinduet, kan du også se den erverdige Meierigaarden, med to tårn.

Velkommen inn
Nå er vi inne, men på motsatt side av vinduet. Her er det tinn og messing.

Så , litt julepynt
Noe for enhver smak på dette bordet.

Jeg måtte også la utstillingsdukkene få nytt tøy på seg til jul
Her er det tøy fra bla Oleana, Tyrihans, Vrikke , Mette Møller og Eva i Valla.

Julekort og tøffe lysestaker ( ønsker meg til jul.....)
De flotte Julekortene i akvarell er fra Emerselle. Bare tenk på at de også kan rammes inn. Flott på veggen som bilder. 
Og de  tøffe lysestaker i Emalje ( de har tyngde ) kommer fra Funky Doris.

Så måtte jeg spare det fineste til slutt
Håndstrikket, lett tovet jakke med hette. (Rillestrikket)
Oppskriften finnes i heftet til høyre, som også har oppskrifter på skjerf, pulser, votter, sokker og tøfler.( det meste skal toves/filtes)

Har du Strikkeboken Strikk i en fei ( Karen Marie Vinje ) finnes oppskriften også i denne boken. Den har nemlig jeg! Og jeg har hatt lyst til å strikke denne flotte jakken en stund nå.
Jeg bad strikkersken vår strikke den i rødt. Den er jo kjempefin nå til jul!

Rød strikkeveske, og et par votter med selburosemønster på.
Man er igrunnen ganske JULEKLAR med disse tingene.

Nyt førjulstiden.







14 kommentarer:

Madame sa...

Hvor har I mange skønne ting, Sylvia - butikken emmer af jul, og det må være dejligt at arbejde et sted med smukke ting og lækkert strik!
Ha' en fin-fin aften

LivM sa...

Å du er jo midt i eventyrland. Jeg har i flere år ønsket meg en Oleanajakke, selv om jeg strikker mange jakker selv! Kanskje det kan bli en i 2015?

Strikkeheksen sa...

Nu har du da bragt julestemningen ud til alle, der læser med her, Sylvia - sikke omgivelser at bevæge sig rundt i her i december - jeg er sikker på, du skønner på det :-)
Den er fantastisk den røde filtede jakke - den må man næsten eje - mon ikke du får lavet et eksemplar på et tidspunkt :-)
Skøn hue i forrige indlæg - smukt mønster :-)

Lisbeth sa...

Drømmebutikk :)Likte godt akvarellen med vafler! Kjempefin:) Og den rød jakka var jo bare rålekker!! Kos deg i julestria :)

Fru Tunheim sa...

Det er så koselig med julepyntede butikker. Adventstiden er den beste med sine forventninger og gleder...

Rubia sa...

Så koselig dere har det i butikken nå.
En kommer jo i julestemning bare av å se på bildene dine.

Inger sa...

Jammen er du heldig som jobber i så i koselig butikk. Kan ikke unngå å få julestemning av å være der :)

Helen sa...

Tusen takk for turen innom "butikken din", du vet jeg liker så godt disse innleggene, er så morsomt å se, og dessverre er jeg ikke ofte nok innom Husfliden (og dessverre er den i midt nærmiljøet, nevner ikke by, ikke like fin som hos deg)

Må være moro å dekorer vinduene, og ikke minst skifte på dukkene. Jeg liker veldig godt at det er rødt til jul, det er tradisjon, så noe rødt (faktisk mye hjemme hos meg) må det liksom være :))

Akkurat kommet hjem ikveld, etter to fine dager i Skottland !!

Rosehagen sa...

Å så koselig å få se litt av alt det lekre du har i butikken før jul. Skjørtene ser lekre ut. Tror min julegaveliste kunne blitt fylt opp der. Min julegave(det jeg ønsker meg) står alt i gangen ;) ;)Jeg koser meg med litt førjulsaktivieter, og det blir litt sent hver dag!!

God natt ;)

Klem fra Ann-Mari

Elisabeth sa...

Sukk…. Bare så lekkert, Sylvia. Hvis jeg hadde jobbet i den butikken hadde det nok ikke blitt så mye igjen til lønn…. He he:)
God helg straks.

Anonym sa...

Åååå...den som hadde budd i besøksavstand til jobben din ): Vart glad av berre å sjå dei flott bildene,og drøyma litt.. Ha ei flott adventstid, helsing Marta Kristin

Lene Megan sa...

Utrolig fint. Ingen tvivl om denne butik er et magisk mekka for kreative, strikkende sjæle! Og nu er det snart jul.

Ønsker dig en dejlig weekend.

Klem fra mig og Danmark

Siddis back home sa...

Så heldig du er som jobber i en slik flott butikk! Ha en herlig helg, adventklem fra meg!

Barwitzki sa...

Ja veldig hyggelig julestemmning
i butikken... så hyggelige arbeitssted
med masse inspirasjoner. Takk for fine
bilder Sylvia.
Ha en koselig adventssøndag.
Klem fra Viola.