Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 29. desember 2014

Fersk bakst

Siden jeg har knasket julekaker i hele desember, var det tid for litt hverdag igjen.
I går bakte jeg rosinboller
Aller best ferske

Så, i dag skal de resterende varmes litt i ovnen, før de deles i to, og det skal smøres på smør og strøes med sukker på. Jo, det skal jeg, for jeg har ferie denne uka!

Jeg har tatt frem garn fra lageret mitt, og strikker småting. Det er så kos.
En liten titt....
Det strikkes vimpler, det blir så fint!

Men det jeg egentlig vil vise, er denne fine kanten, som jeg nesten alltid bruker, spessiellt når det er vrangbord som skal strikkes.

Å strikke vrangmasker fra oppleggspinnen er så trått. Derfor gjør jeg det enkelt, og strikker første omgang med rettmasker.

Når man gjør som jeg har gjort her, å legge opp i en annen farge, og strikke første omgang med den, for så å bytte til den fargen man skal ha, så blir det en dekorativ kant.

Ellers er JULEN snart på vei ut her. Litt hver dag.......
Men lysene tennes hver dag. Det gir så mye kos.

Fortsatt god romjul!



11 kommentarer:

Vibbedille sa...

Herlig når hverdagen smyger seg tilbake! Her pleier eg å raide Julepynten 1.januar mens Nyttårskonserten spilles på bånn gass hehe Får nå se hva det blir i år :) På denne tiden, når ALi starter å lage nyttårsmaten pleier det å krible veldig etter å få den ut.....Har jo hatt JUL en hel måned nå hehe

Skal iallefall få vasket hverdags gardiner og duker først ;)

KOS deg med bollene og ha en herlig dag ;) Her blir det laks med eggerøre i dag :) ENkelt og lett for magen ;)

Go`Klem Vibbedille ;)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

De bollene ser gode ut!!! Ellers skal det blir bra å komme tilbake til normalt kosthold :-) Kanten blir riktig fin med annen farge. Jeg bruker det en del på mitt strikk også. Også til avfellingskanter på sjal og skjerf. Blir en gøy stripe som rammer inn prosjektet. Kos deg med ferie og fri - her ryddes også litt julepynt om gangen...

Elisabeth sa...

Det så virkelig godt ut med boller. Jeg strikker også rett første omgang, synes det er penere enn den litt taggete kanten som kommer av rett og vrang. Ha en fortsatt god jul!

Bente sa...

God jul eller vel overstått Sylvia. Herlig med ferske boller, det er alltid godt med gjærbakst synes jeg. Jeg er nok ikke så,"kakemenneske" jeg da, baker for det meste til de andre i familien. Smart med den rette kanten på vrangborden, og pent med en annen farge også.

Miri Vandre blandt ege sa...

Her er jule helt væk- på nær en masse brunekager, som nydes med glæde :)

Fru Tunheim sa...

Nå er det heldigvis tid for hverdag igjen. I alle fall når det gjelder kosthold. Nå er det avsukring som gjelder og kakene og søtsakene som var igjen er fjernet fra huset.

Lisbeth sa...

Herreland, jeg hadde rulla hadde jeg bodd hos deg!! Du baker de mest fristende bakeverk jeg kan tenke meg! Nystekte hveteboller er bare best :) Jeg klarer aldri å holde meg unna når det kommer på bordet, selv om jeg ikke tåler hvetemel...... Men det smaker så godt at det er verdt å få vondt i magen av ;) Nyt fridagene dine, jeg har noen igjen jeg og :) Klem

Rosehagen sa...

Nystekte boller, det frister;)
Så fin kanten din var;) Den skal jeg huske. Her har vi spist restemiddag og ostekake i dag. Redd jeg "triller" godt avsted etter nyttår.

Nyt friuken med småstrikk;)

Klem fra Ann-Mari

Rubia sa...

Det så veldig godt ut med boller nå.
Ha en flott romjul videre.

Elisabeth sa...

Festmat er fint! Men du verden hvor fort matlei man blir. Den hverdagslige tralten er den beste, syns nå jeg.

Strikkeheksen sa...

Det er en super fin kant, Sylvia og mon ikke der kommer endnu et par fine vanter frem om lidt? Juledagene skal bare nydes til det sidste, men jeg glæder mig nu også til det bliver hverdag - jeg har lidt julesul, der skal af igen ;-)
Her bliver julen også ryddet ud i dag, for Lillefrø og forældre er stadig syge og der bliver derfor først frokost 2. januar. Så vi må holde nytårsfrokost i stedet. Rigtig godt nytår, Sylvia - det har været så hyggeligt at "snakke" med dig i 2014 :-)