Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 21. desember 2014

Det snur i dag

Endelig!!!!!!
I går var årets lengste dag, i dag snur det, og det går mot lysere tider.
Man kan også skape sin egen lyse hverdag
En tidlig morgen, med varm nytrukket kaffe i julekruset, pledd ( yndlingsjal ) over føttene, tente lys, og stemningsfulle lys på hylla.

Lysslynga har vært en hit her i huset. Det er så koselig når den er tent, og skaper så hyggelig stemning.
Terningkast seks har jeg fått av Sønnen, som har laget den til meg.

I dag skal det vaskes og ryddes litt i heimen, før det skal nistrikkes på den siste julegaven. Jeg MÅ få den ferdig, for det er egentlig ikke så mye igjen......men hverken tid eller ork har vært tilstede den siste uka.

Enda en gang, takk til dere anonyme, som skrev så hyggelige kommentarer til meg. Det er også en glede ved å blogge, ved at man kan inspirere noen og gi glede til noen.
Jeg ønsker dere alle en riktig god jul!

13 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Hei hei! En stund siden jeg var innom her nå - det har skjedd så mye i det siste så jeg har ikke fått lest blogger. Så julekoselig du har det! Og så fin genseren din ble!
Her er det bursdagsfeiring i dag - gemalen har bursdag midt i julestria. På selveste solsnu-dagen!
Ha en fortsatt fin søndag!

siddisisalou sa...

kjempekoselig stemning i stua di !

Strikkeheksen sa...

Ja. der er meget, man kan gøre, for at skabe hygge og glæde i december :-) Jeg har også flere gange tænkt på at købe en af de små lyskæder/slynger - måske til næste år :-) Hyggeligt ser det i hvert fald ud. Rigtig glædelig jul til dig og din familie, Sylvia :-)

Karen-Vibeke sa...

Og GLÆDELIG JUL TIL DIG, Sylvia!!!
VH tidl anonym, nu

Karen-Vibeke sa...

Hende med Marius😄 VH K-V

Miri Vandre blandt ege sa...

Du er godt til at skabe lys og glæde i denne mørke tid :) Håber du får en masse strikke tid :)

Vibbedille sa...

Ja det er virkelig koselig med slynger i stua! Bare se inne hos meg hehe Me fikk noen meter me også HAHA

Slike morninger er MAGISKE! Fikknesten 2 timer selv i morges før Jr kom å krøp oppi sofaen med meg-Ååååå det er så koselig når ungene har tid til kos om morningen og ikkje skal røsje av sted på skolen ;)

Her nyte hvert minutt og me koser oss ;)

KOS deg masse Sylvia, NYT jula med dine og ha en EVentyrlig herlig Jul ;)

Go`Juleklem fra Vibbedille ;)

Anonym sa...

Herlig med en sånn søndags morgen☺
Ønsker deg en fin dag☺
Klem Lene

Sommertid sa...

Slike lys slynger gjør seg. Vi har en vi også, er så kos atte.

Bare det å vite at nå blir det lysere utover er så gledelig. Mørketiden er ikke noe for meg, men jeg prøver å stå an av som man sier.
Musikk/radio med mye koselig julemusikk og fine programmer høres det på, radio'n står på nesten hele tiden.
En tradisjon før jul er å se på håndball EM, iår er Norge i finalen . Blir spennende ikveld. Heia Norge.

Ønsker deg og dine en herlig juletid med gode samtaler og strikketid . God jul !

Lin sa...

Og i dag saa jeg solen for foerste gang i 3 uger.
Klem

Anonym sa...

Så koselig du har det Sylvia :) Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul, kos deg masse :)

Tanja sa...

Og jeg er ikke anonym, men Tanja :)

Helen sa...

Lys hører julen til, og mørketiden, så godt det snur....!

Fint pyntet :)

God jul !!