Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 11. desember 2014

Bloggtreff....

....et virkelig eksklusivt et, faktisk.
I dag har jeg hatt besøk av disse to skjønne damene her
Helen (Helens Italialiv) til høyre, og Elisabeth (Ord over grind) til venstre.

Vi har truffet hverandre noen ganger i etpar år nå, og det er veldig koselig hver gang vi møtes, for vi tar bare opp tråden fra sist gang. Samtidig blir vi jo bedre kjent etter hver gang også.

Jeg nevnte at det var eksklusivt, og det er det virkelig. Vi har alle mye på dagsordenen nå like før jul, men bare det å finne en dag som passer for alle, er ikke alltid lett å få til.

Helen er en travel dame, som vanligvis er å finne i Bolsena i Italia. Hvis ikke hun tar et fly til et eller annet sted i Europa. Når hun er hjemme i Norge, er det jo å besøke familie og venner, og så skal hun kose seg på Tjøme også. Hun har ikke mange ledige dager.

Elisabeth hadde et viktig møte på dagsordenen, og  skulle dit litt tidlig denne dagen, så vi fikk trommet oss sammen kl 11 i dag morges, siden jeg også skulle på jobb i kveld, siden det var langåpent i byens butikker.

Kl 7.30 i dag stod jeg i pysjen å bakte Foccachia. Og like før det ringte på døren, hadde jeg ristet pledd og ryer, støvsuget gulv og sofa, og vasket flere gulv. Helen sendte meg nemlig en Mail i dag morges om at hun var allergisk mot katt. Og det har jo vi!!!

Vi har snakket, drukket kaffe, snakket, spist lunch, snakket, spist kake, snakket, drukket te.......og jeg fikk strikket 3 masker på strikketøyet mitt!!

Takk for besøket jenter. Vi gjør det snart igjen.



14 kommentarer:

Madame sa...

Dejlige billeder og det lyder vel nok hyggeligt med jeres blogtræf! Klem

Monica Gullesen Hansen sa...

Å så koselig, sånt lever man lenge på.
Vi trenger sånne formiddager.
Ha ei strålandes helg

Marianne sa...

Det så veldig koselig ut:-) Ønsker deg en fin helg! Klem Marianne

Barwitzki sa...

Fantastisk - jeg vil med også :-))))
Hilsene veldig hyggelig fra Viola

Lene Megan sa...

Så hyggelig med træf og gode damer! :)

Håber at din weekend er fin. Jeg nyder min og i dag går turen til København og julemarked i Tivoli.

God klem

♥ Hannele på Hisingen sa...

Trevligt! Jag har träffat många trädgårdsmänniskor och bok-bloggare.

Lisbeth sa...

Du er nå god til å få det til da Sylvia :) Takk for praten i butikken, vi sees nok snart igjen :D Ha en fin uke :)

Lin sa...

Hvor ser det bare hyggeligt ud. Og saa dejligt at I faar det gjort.

Gitte sa...

Hvor ser det hyggeligt ud.
Hvad skulle vi gøre uden blogverden? Der er så mange skønne strikkede kvinder rundt omkring :-)

Strikkeheksen sa...

Herligt, Sylvia - det ser så hyggeligt og lækkert ud :-) Og de manglende masker får du snart indhentet - så længe du ikke skal "strikke baglæns" ;-)

Anne sa...

Så koseli med bloggtreff! Det er slikt som gir postivt påfyll i en travel tid. Alle har jo så mye å gjøre og ordne på hver sin kant så det er ikke alltid så lett å få til slikt. Vi feiret bursdagen til mannen på lørdag, med familiebesøk og kake. Senere spiste vi middag ute på restaurant, det ble hjort i år, kjempegodt og mørt kjøtt! Etterpå dro vi opp til min bror og svigerinne der vi drakk vin, pratet og hørte på musikk til seint. Og i går kjøpte vi juletre som vi pyntet. Så nå er det skikkelig julestemning her;)
Så kjekt du likte genseren min. Jeg ble faktisk mer fornøyd med min vri på halsen enn hvis den bare skulle vært grå.. Rart det der;)

Ha en fin uke videre da, og husk å ta litt pauser i all jobbingen!
Klem

Elisabeth sa...

Kjære gode Sylvia og Helen.
Tuuuusen takk for en superhyggelig lunsj. Dere er bare herlige!
Stor klem til begge fra meg, som gleder meg til neste gang vi treffes.

Rubia sa...

Så koselig med sånne treff. :O)

siddisisalou sa...

Det så kjempekoselig ut !
Vi skulle ha bodd nærmere hverandre.