Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 6. november 2014

Varme hender

Votter tar ikke lang tid å strikke, men disse tok visst en uke.
Tykke, tovede votter

Strikkelysten har vært der, men verken tid eller ork har vært tilstede.
Vottene er blitt strikket på i 10 minutter, for så å bli lagt vekk....... Og da skjer det ikke stort.
Nå tok jeg meg selv i nakken ( har fri i dag ) og vips, så ble de ferdige, hurra!

Egentlig har jeg strikket en halv genser......for disse var DIGRE!
Klar for toving

Jeg tok med målbåndet på bildene, for å vise hvor store de var.
Først tovet jeg på 40 grader. Da kom de ut som vottene til Bamsefar i Lia.
Selv om det er skummelt med toving, så tok jeg skikkelig i, og tovet på 60 grader i neste omgang.
Det var heldigvis bra, for enda er de litt store, og kan muligens toves enda en gang.

Men det får jeg se på i helgen, når eieren, altså Sophia, kommer hjem fra skolen. Hun kan vurdere om de er akurat passe.

Nevnte jeg at jeg brukte garn fra lageret? Prøver å være flink til å bruke opp garn jeg har hatt liggende i årevis.
Nå har jeg faktisk funnet frem en hel pose med Mirasol og Sterk GARN (Alpakka)
Det er som et evighetshorn

Og jeg er allerede igang med flere prosjekter med dette garnet. *FLINK*

12 kommentarer:

Helen sa...

Se der ja, tovet ferdig !

Så fine de ble, og morsomme i fargene sine. Syns det gikk fort unna jeg da...men, kanskje ikke i "din strikke verden" he he he.....

Sms med Elisabeth og har satt av torsdag 11.12, så får vi se hva vi får til :) Moro med juletreff!

Hannele på Hisingen sa...

Fina ♥

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

He he - toving er magi!!! Knallfine votter - er det kauni? Har tovet kauni på samme oppskrift og de ble så gode. Kauni tover perfekt!!! Nå er jo vinteren kommet og vi får bruk for votter igjen!!

Madame sa...

Hvor er de flotte og spændende med farverne sammen - Sophia bliver helt sikkert lykkelig. Hun er heldig at have en mor, der er så dygtig til at strikke.

Fru Kahr sa...

Skønt billede. De ser dejlig varme ud.

Lin sa...

Og saa bliver de helt lufttaette. Har hoert at det skulle sne i Norge i dag og saa faar Snuppa brug for votter.

Sommertid sa...

Toving er risikosport. Har ikke noe å si om man bruker 40 eller 60 grader. Det som har noe å si er hva du putter sammen med de i maskina. De må nemlig få seg skikkelig juling, friksjon er alfa og omega. Gamle joggesko, tennisball, utslitt olabukse eller noe slikt sammen ned set du skal Tove og det blir bra.
Og så må de formes etterpå i våt tilstand . Fine blir de :)

Lise F sa...

Så fine de ble, de blir nok frøkna glad for :)

Vibbedille sa...

Har også lyst på slike votter! Har strikker flere , men eg bare gir de bort......Hmmmmm en hel pose med deilig alpakka!! Hva skal nå DET bli da? Du må ikkje være så luren og hemmelig! hehe Fortell!?? Har et HEAVY alpakka lager selv og trenger tips skal vites ;)

I morgen er det FREDAG!
KOS deg og ha en herlige kveld og morgendag <3

Go`klem Vibbedille ;)

Lisbeth sa...

Så fine de ble :) Alltid spennende å skulle tove, blir de for små eller vil de passe denne gangen? Jeg strikker også av lageret mitt nå, tror jeg kan strikke i det uendelige før det blir tomt ;) Fanakofta jeg strikker er ikke fra lageret, men det er en bestilling, så det teller vel ikke ;) Nyt helgen med frøkna <3

Rubia sa...

Flotte votter!

Fru Olsen sa...

De er blevet SÅ fine. Er akkurat i gang med et nyt par til svigersønnen min. Der er gået hul på tommeltotten på de gamle. Så sender man da bare et billede af de hullede vanter til svigermor og skriver:"Hjææælp". ;-)