Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 10. november 2014

Left overs.....

Av restegarn, altså left overs, har jeg strikket disse sokkene
Fargerike, men alikevel ikke helt crazy

Å ta bilder nå i mørket om kvelden, er nesten umulig. Det er skygger overalt.
Dessuten er jeg alene hjemme, så jeg må ta bildene selv.

Jeg hadde en hel papirpose full, med restegarn av Mirasol og Sterk, begge i Alpakka .
For et år siden strikket jeg noen lignende par, i andre farger, og i annet garn. De er gøy å strikke, og blir så fine, synes jeg.

For å få dem til å holde formen, og ikke bli så slaskete, strikket jeg dem med pinne nr 3. Vedkommende som skal få disse, har mindre føtter enn meg, så jeg tror nok de blir perfekte på.

Oppskriften finnes på ull.no

Jeg har garn nok til flere sokker, og det skal det bli.
Men det spørs hvor mye jeg får strikket denne uka. Jeg startet nemlig på en ny bok i går......



11 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Det er så kjekt å få brukt noko restegarn, og kjekt å kunne ha nokre glade fargar til å varma føtene i om vinteren ;)
Siri

Vibbedille sa...

ÅÅåååå Alpakka Sokker er jo skikkelig luksus, Mmmm mykt og deilig ;)

Eg burde strikke noen pulvotter i denne stilen, eg har så lyst på! Hekkan det er MYE eg VIL/MÅ ha hehe Skulle jo tro eg hadde allverdens tid, men eg sitter jo bare her å vaser hehe

KOS deg masse og ha ei flott uke!
Sove godt og drømme søtt ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Finnskoghuldra sa...

Å de så deilige ut! :)
Å så herlige å ha på foten da! :)

Håper du får en flott uke :)

Rosehagen sa...

Sjønne;) Fornuftig bruk av restegarn og lekkert;) Godt til kalde kvelder og late søndagsmorgener;)

Klem fra Ann-Mari

Helen sa...

Rett og slett: KULE !

Må sjekk den nettsiden....og hvilken bok har du så begynt på?

Rubia sa...

Sokkene ble kule!
En flott måte å bruke rester på.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Slutter meg til resten: Kule sokker!! Og langt fra for mye farger!!! Så gøy for den som skal ha dem!!!

Fru Tunheim sa...

Skikkelig artige....superkule var de!

Elisabeth sa...

Skikkelig kule ble de sokkene.

Har lyst til å prøve meg på slike jeg også. Men vet ikke om jeg rekker før jul. Så mange gaveprosjekter nå atte…
Men. Sjekker ull.no med en gang. Takk for tips.

siddisisalou sa...

En liten hilsen fra oss litt lenger sør i verden. I dag har vi vœrt ute på tur i et nydelig vœr, og jeg brukte for første gang det fine sjalet du lagte til meg av englemasker. Helt supert for temperaturene her hos oss. Nydelig i solen, men kan lett bli litt kaldere i skyggen, og med sjalet i halsen var det akkurat passelig. Jeg har ikke fått satt meg ned og prøvd meg på englemaskene enda, men nå er jeg nettopp ferdig med et større prosjekt, så kanskje jeg kan få det til en av dagene.
Nå skal jeg selv i gang med et restegarn prosjekt til et av mine barnebarn. Det blir en ribbestrikket vest av alle restene jeg har i rosa. Håper det blir fint og at det kan varme godt på kalde dager i barnehagen. STORE og mange klemmer sendes deg fra oss to her .......

Barwitzki sa...

Strømpene ser deilig ut.
Fine varme - hygglige farger og mønster.
Ha en fin torsdag.
Hilsene fra Viola.