Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 7. november 2014

Julegavetips

Små Glimt fra butikken igjen.
Jeg har laget noen nye utstillinger fra Wik & Walsøe.

Den absolutte bestselgeren, ALV

På vei til jobb i forrige uke, plukket jeg med meg flere kvister av Lerk, med små kongler på.
De er så dekorative. Og passer så flott til W & W serviser.

En annen bestselger er ALVESKOG

De aller fleste som kjøper denne, skal ha den på hytta si, på fjellet.
Som duk har jeg brukt et reinsdyrskinn. Rått og vakkert!

Gode, store håndtak på krusene

I dag fikk vi også påfyll av Ugleputene fra  UNIKUM , fra Kirkens Bymisjon i Oslo
Flotte håndlagede ullputer, med ugler og med Dompap

De forsvinner ut, like fort som de kommer inn, og er kjempepopulære.
Er de ikke flotte? Skikkelig håndverk.

Så får jeg se om de fremdeles er der når jeg kommer på jobb igjen på mandag.
God helg, folkens.






8 kommentarer:

Vibbedille sa...

Eg har en sånn Alveskål og den er sååå søt! Eg trodde det var sånn til å ha telys i hehe Men har vel funnet ut etter hvert at det muligens er en kopp uten hank i-har iallefall sett at det drikkes kaffi av de ;) Lekker serie ;)

Putene var jo bare "STØNNING"-skikkelig flotte ;)

Eg sitter her å koser meg med GilmoreGirl og Magisk strikk ;) Det skal bli et sjerf, men mønsteret er en overraskelse hver gang ;)

KOS deg masse og ha ein herlige kwell ;) Go`klem Vibbedille ;)

Rosehagen sa...

Nydelige ting du viser;) Jeg er så heldig å litt av alv og alveskog. Alveskog på hytta;) Lurer på om jeg skal begynne å ønske meg middagservise fra WW.Uglene er jo supre da;)
Fredagskveld, ukas beste?! Her har jeg slumret under saueskinnspelsen, stoppet tråder på en veske som skal i maskinen, rosa strikketøy monteres nå, rødvin i glasset, smågott i skålen... min deilige fredag;)
God helg til deg;)

Klem far Ann-Mari

Gitte sa...

Kan godt huske pocelænet fra sidste år. Det er så fint!

Meget flotte vanter/pulsvarmere du strikke af restegarn. Det er lige før jeg bliver nødt til at gøre det efter :-)

Og super lækre vanter du har filtet. Ja - man tror jo du har strikket dem alt for store - men sørme om ikke de bare bliver SÅ fine, når det er filtet. De må være dejlig varm, og nok også noget mere vand/vindtætte end almindelige strikkede vanter.

Rigtig god weekend

Gitte sa...

Og så den første sne! Jeg bliver helt misundelig.... Det er hyggeligt med sne.

Lin sa...

Det er de sikkert ikke haha. Saa praktiskt med store hanke paa koppen. Lettere at drikke kaffe med votter paa.

Madame sa...

Jeg er vild med ALVESKOG og med puderne - hvor må det være dejligt at arbejde sådan et sted, og hvor du er omgivet af smukke ting. Ha' en rigtig god weekend, Sylvia!

Helen sa...

Alltid morsomt å se fra butikken :)

God helg du fine !!

Rubia sa...

For noen kule ugleputer!
De pynter opp i sofaen.