Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 9. november 2014

HÅnDarbEiD

Sophia ble veldig fornøyd med vottene jeg strikket til henne

Men de måtte toves enda en gang, så på det tredje forsøket ble de perfekte.
Hun kommer aldri til å fryse på hendene med disse. De er tykke og varme.

Ellers har jeg bakt brød i dag. Dansk rugbrød
Rett før jeg setter dem i ovnen til steking

De smaker utrulig godt, og metter skikkelig i magen.

Så blir det kakebaking resten av uken. Sønnens kjæreste har bursdag, og jeg har lovet å bake.
Dessuten er det strikkecafe igjen på onsdag, årets siste. Og da skal det også bakes. Tror det må bli noe med sjokolade i......

TEMAET for Strikkecafeen er ARMSTRIKKING.
Da strikkes det med de største "pinnene" du kan tenke deg, nemlig dine egne armer.

Det er en egen teknikk, og det er enkelt. Jeg lærte det fra en video på Youtube.
Men ikke drikk masse kaffe eller te før du starter, for siden strikketøyet henger fast på deg, er det litt vanskelig å komme seg på toalettet. 
Jeg fikk selvfølgelig erfart dette, og var tissatrengt under hele seansen, he he....

Slik ble det ferdige resultatet 

Jeg brukte 3 bunter HEXA Alpakka, og "strikket" med trippel tråd. Jeg la opp 12 masker, og skjerfet går tre ganger rundt.

Og her ser du MASKENE

Nå fikk jeg ikke tatt tiden, men det går ca 1.5 time. Tror jeg.....

Lykke til.


15 kommentarer:

Turid sa...

Spennende prosjekt på gang her hos deg - må nok utforske dette ....Når det gjelder strikkekafe har vi fått igang noe lign. her også. Vi skal treffes neste gang 2.des- en laaang kafetur for oss herfra -vi reiser med båt herfra kl. 14.00 tilbake ca halv elleve på kvelden. Men det er ikke slik hver gang...Skal dokumentere på strikketur. Ha fine dager nå når det nærmer seg adventstid.

amo sin blogg sa...

For eit flott skjerf.
Den teknikken har eg ikkje høyrt om før. Høyrest kjekt ut og fint vart det.

fin søndagskveld frå Anne-Mari

Rosehagen sa...

Hei;) Så fine vottene ble;) og så kjekt at Sophia likte dem;) Armstrikking er råtøft. Har en plan om å prøve det på ull som er klart til spinning. I dag har jeg tovet veske r to av hvit ullgarn fra Dale, samme garnpakken som den første!!. Den er kjørt 3 runder i maskinen og nå tror jeg den går rett i søpla;( Den har ikke tovet seg noe. Nesten så jeg griner!! Da er det bare å få den ut av huset! Eller, må ta bilder av fjaskoen i dagslys først.
Spiser kake som trøst ;) ;) og strikker julegave i Myk;)

Klem fra Ann-Mari

Strikkeheksen sa...

Det blev da en sjovt og flot tørklæde, Sylvia og dejligt med den advarsel, hvis man skulle få lyst til at prøve ;-) Du var måske i virkeligheden bare så hurtig, fordi du skulle tisse ;-)

Hvor er de vanter blevet fine og med 3 gange i vaskemaskinen må de også være filtet tætte og varme. Hvor er hun smuk din datter - slægter moren på :-)

Barwitzki sa...

Ahh ja armestrikke - hyggelig Sylvia -
jeg gjener :-))) Fantastiske farger.
Fine bilder begge to... mor og datter
så hyggelig å se - veldig pen.
Ha en fin ny uke.
Hilsene sender Viola

reSIRIkulert sa...

Vottane ser kjempegode ut!
Og det ser ut som du stadig har jern i ilden ;)
Siri

Strikkeheksen sa...

PS: Selvfølgelig må du bruge billedet til farveinspiration - det var virkelig helt fantastisk så mange farver, der var i skoven. Ha´ en dejlig dag :-) Jeg skal til at åbne klinikken lige om lidt :-)

Lisbeth sa...

Du har det hektisk om dagen du også skjønner jeg :) I dag har jeg faktisk levert inn en egenmelding og har dagen fri... Dvs jeg sitter her i sofaen med beinet høyt - kneet hovnet skikkelig opp i går og det er ikke godt å gå på. Fordelen er at jeg får strikket og tatt meg en skikkelig runde her på bloggene :) Så rart du ikke så meg i boka, kanskje bildet er litt lite? Tror jeg er på s 240 eller der omkring ;)I dag tror jeg det blir klutstrikking på meg, skal ha juleutstilling på biblioteket der jeg jobber. Og klutboka skal vist stilles ut :) Fin utstilling du har laget til butikken, her var det mange julegavetips :) Ønsker deg en deilig dag Sylvia :) Klem

Rubia sa...

De bråda ser virkelig flotte ut.

Gleder meg til cafe!

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Hjemmebakt er best!!! Nam!! Helt klart stemme for sjokolade herfra!!! Armstrikking ser skikkelig gøy ut - har ikke fått prøvd det enda. Men blir det noe varme i det?

Helen sa...

Alltid inspirerende å kikke innom deg altså, fine Sylvia !

Strikking med ermen er nytt for meg og, hmmm....men artig "hals" ble det og såklart i dine farger...hehe

Godt Sophia ble fornøyd med sine nye votter, de ble supre :)

Kakebaking....m.m.m.m....får jo vann i munnen bare ved tanken, tro om det skal lage din beromte brownie?

Her pugges...krem....mellom blogglesingen....italienske ukedager, går fremdeles i surr, så NÅ MÅ jeg lære med 7 dager på rams altså, så jeg får vel komme meg vekk fra skjermen igjen.....:)

Miri Vandre blandt ege sa...

Skønne vanter ! Jeg har også engang strikket og filtet sådanne og de er også gode når man cykler :)
Armstrikning - ja, så lærte jeg noget nyt :)

Elisabeth sa...

Lykke til med armstrikking og strikkecafe´, Sylvia.
Får det ikke til denne gangen.

Elisabethnovemberklem

Elisabeth sa...

Og du, hun er bare superskjønn din Sophia! Håper foten hennes er frisk igjen :)

Madame sa...

Jeg kan godt forstå, at Sophia blev glad for de fine vanter! Hvor er det spændende, at du bager rugbrød - det er der vist ikke mange, der gør i Norge. Og armstrikning lyder sjovt - det er helt nyt for mig.
Ønsker dig en fin-fin aften, Sylvia!