Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 24. november 2014

Et varmt Gavekort

I går begynte jeg på et lite restegarnprosjekt igjen
Sjøgrønne farger

Det er strax ferdig, men ikke helt........

Og hva var så den lille genseren til?
Her kommer svaret:
GAVEKORT

Jeg får jo bestillinger hele tiden ( bra er det, for det er fra de unge)
Men hva jeg rekker frem til jul, det er ikke helt det store. Og istedetfor å slite meg helt ut, og bli dårlig av å se et strikketøy etterpå, laget jeg heller et GAVEKORT.

Jeg synes de Håndlagede er best. De blir mer personlige.

Men det kan selvfølgelig også lages på PC.
Stjeler du ideen?
 Det burde du, for da får du en mer avslappet førjulstid.

Og jeg vet mottakeren vil elske påfunnet mitt.
GOD MANDAG


13 kommentarer:

Rubia sa...

Det var jammen en god ide. Kan hende jeg bruker den neste år.
For alle strikkede julegaver er ferdig for i år.

Rosehagen sa...

Elsker påfunnet ditt;)
Har pakket garn til Skappelgenser til en gave. Vet at det er ei til som gjerne vil ha, men som ikke strikker. Så dette var lurt ;)
Her går det i matematikk på denne tiden av året..... ;)
Koser meg med litt førjuls-småpusling når jeg må ha pauser;)

Fin dag og uke til deg;)

Klem fra Ann-Mari

Tovepia sa...

Såå smart og så fint!!
Virkelig en ide dette, og det er viktig å ikke være nødt til å strikke seg "i hjel" rett før jul:)
Ha gode dager, klem;)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Fantastisk flott gavekort Sylvia!!!! Og så smart!!!! Blir spennende å høre hva som velges. Gleder meg til sjøgrønt strikk - det er vakre farger!!

Sommertid sa...

Ah ! Det va klurig og fint.
Ja, kjekt med slike gavekort for dem som trenger det. For å nistrikke noe like før julaften ,nei er det er ikke bra.

Ha ei fin uke videre :)

siddisisalou sa...

En kjempegod ide !
Akkurat nå sitter jeg og strikker deilige og vame sokker til min sønn, og det ved jeg han blir glad for.
Bruker englesjalet ditt hver morgen jeg går på trening, og sender deg varme tanker.

Line Kristine sa...

Kjempegod idé! Stress-strikking er ikke akkurat særlig koselig. Og på dette viset får jo også mottakeren komme med ønske. Lurt :)

Turid sa...

Kjempegod ide - på denne måten kan en jo rekke en masse gavestrikking....

Lisbeth sa...

Det var lurt Sylvia :) Noen hjemmelaga julegaver blir det i år, men det er mest til venninner. Og da blir det ikke gensere! I år går det i sitteunderlag, pannebånd, skjerf, votter og sokker :)Gøy med litt småstrikk også - og så er det greit å bli kvitt litt reste garn ;) Endelig er pc`en på mitt lag igjen - man merker at man er avhengig når det ikke funker! Kos deg med den nye kofteboka :) Klem

Elisabeth sa...

Superduper ide´!!!

Barwitzki sa...

Super idee Sylvia. Fantastisk!!!

Anonym sa...

Takk for supert tips!
Hadde tenkt å pakke inn flere strikkehefter til min venninne slik at hun kan velge hvilken genser hun vil ha,men jeg tror jeg går for denne idèen.
Har du strikka på pinne nr.2?
Kan jeg spørre hvor mange masker du la opp?

Borgny

Sylvia sa...

Hei Borgny
Jeg tror jeg brukte pinne nr 3 og strikket med PLUM og Lamull. Husker ikke hvor mange masker jeg la opp. Men den skal jo ikke passe til noen, så legg bare opp så mange masker du synes ser greit ut, og strikk ivei.....
Lykke til!
Sylvia