Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 2. november 2014

Den beste helgen

.....på lang tid!
På fredag dro jeg til Kragerø for å feire min onkels 60 års dag. En kjempefin fest med mange innslag og spennende mennesker. Kunstnere, musikere og andre " kjendiser ", god mat og herlig atmosfære.

Min onkel var 11 år når jeg ble født, og jeg ble tatt med på rockekonserter, og av ham ble jeg introdusert for Kunst og Musikk, som har betydd mye i hele mitt liv.

Men en som betyr aller mest i mitt liv og i mitt Hjerte, er henne
Min kjære Bestemor på snart 84 år.

I helgen har vi snakket, hatt dype samtaler, laget mat sammen, og gått turer i byen.
Jeg vet jeg er privilegert som har henne, og setter stor pris på å være sammen med henne.

Da hun var 70 år dro vi til Roma sammen, og hadde en fantastisk uke med kunst, kultur og opplevelser for livet. Jeg kunne godt tenkt meg på tur med henne igjen. Men hun er en travel dame, så da må det planlegges en tid før.

Jeg har altså ikke fått strikket en eneste maske i helgen. Og ikke vært på nett, siden hun ikke har nettforbindelse. Men som dere forstår, har det ikke vært savnet eller nødvendig.

Min søster, som nettopp var kommet hjem fra en reise i Østen, var jo også på festen, og hadde med en gave til meg
En KIMONO i ekte Silke

Jeg bare elsker slike plagg. Jeg har en til, som er rød, som hun har gitt meg tidligere.

Jeg bruker dem som morgenkåpe, men den vågale hadde kanskje pimpet den opp med et skjørt og noen strømper og sko, og vips, så er man klar til fest! 
Mulig jeg stiller til fest i den en gang.......hvem vet?

Nå skal strikketøyet frem, og resten av søndagen er dømt til avslapning.


12 kommentarer:

Madame sa...

Tillykke med den smukke kimono, Sylvia! Så dejligt at læse om de to personer, som betyder så meget i dit liv - hvor er du heldig at have din bedstemor endnu. Båndet mellem barnebarn og bedstemor kan være utroligt stærkt, og jeg kender det selv med Bella, som jeg var sammen med i går.
Ønsker dig en rigtig god søndag!

Lene Megan sa...

Har netop svaret dig hos mig, men så måtte jeg jo også her forbi og læse lidt mere om weekenden med din bedstemor. Og jeg kan se, hvad du mener, hun udstråler både visdom og mildhed. En sådan sjæl, der ikke behøver at gøre stor ståhej af sig, men som bare er rummelig og god af hele sit hjerte. Ikke sandt?

Ja, november er mild indtil videre og i dag tog vi turen til vandet, så hundene kunne boltre sig. Så flot vejr!

God klem

Vibbedille sa...

MISUNNER deg virkelig en bestemor! Eg mistet faktisk alle mine det året eg var 20!! Dvs Ali aldri fikk treffe noen av de....SUkk.....

Da eg møtte foreldrene til Ali følte eg at mye av det besteforeldre suget kom tilbake og DET var såååå herlig, bare synd eg ikkje fikk oppleve de så lenge som eg ønsket! Men eg har MANGE skjønne minner ;)

Trodde da du var litt vågal!?? Syns du bør få deg noen laaange støvletter, opp til låret og så tar du byen med storm!

Eller kanskje bare stille og rolig i godstolen med tekoppen? hehe

KOS deg og ha en herlig strikkekwell ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Fru Tunheim sa...

Den følelsen søndag kveld når helgen har vært god... Min har også vært herlig og i morgen stilles klokken på 03.40

Barwitzki sa...

Så hyggelig med familienfesten.
Ja så herlig alle sammen feire.
Vi er tilbake fra familienferie og
i ettermiddagen jeg tok min mor meg
og vi hadde hyggelig sammen med kake og kaffe og solskinn på terrassen. I morgen kommer kald vinden. Sist år vi hadde snø sluttet oktober.
Kos deg. Hilsene fra Viola

Tante Constanse sa...

Så koselig helgen din har vært! Syns godt du kan bruke kimonoen din til fest, den er nydelig!
Jeg har ikke fått strikket noe denne helgen, men skal nok få tatt det igjen! :-)

God ny uke til deg!

Strikkeheksen sa...

Tænk, at du stadig har din bedstemor - du er meget heldig, Sylvia :-) Lyder som om, du har haft en rigtig dejlig weekend. Fantastisk smuk gave, du har fået af din søster, sådan en rigtig silkekimono egner sig da suverænt til fest, men hvorfor ikke bruge den til det hele :-)

Rubia sa...

Så du kom deg hjem også. :O)

Det høres ut som en flott helg!
Håper uka de blir like spennende og koselig.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så utrolig koselig!!! Og så tror jeg du blir skikkelig stilig i den kimonoen!!! Ta den på på fest!!!

Bente sa...

Flott gave og hvilken flott bestemor. Du er heldig Sylvia. Og tenk å kunne reise på slike turen med henne. Jeg mistet min mor da jeg var bare 29 og min far da jeg var 31. Og det er et savn skal jeg si deg. Jeg husker så vidt min farmor. Min mormor tok meg med til biblioteket første gang. Og der har jeg jo vært mange, mange ganger senere.

Elisabeth sa...

Hørtes ut som den mest perfekte helg.
Du er rik Sylvia, med en slik bestemor. Forstår du vet å sette pris på det også.
Syns du skulle ta den røde skrikkekjolen under denne nye kimonoen din. Da har du juleantrekket på plass! he he..
God kveld!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Mysigt besök ♥