Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 16. november 2014

Blir DU også med?




Dette er den VIKTIGE saken jeg har snakket om, som alle kan være med på.

Snart kommer julen, der vi alle fråtser med mat og gaver. Vi gir og får gaver vi slettes ikke trenger, eller bryr oss om. Vi drar på Julebord, og spiser, drikker og koser oss. 

Så glemmer vi noe som er viktig, nemlig at alle har det ikke slik. Mange sliter i julen, spessiellt med det økonomiske. Pengene rekker ikke til. Og da mener jeg ikke til gaver, nei, det kommer i annen rekke. Men til mat. Hver dag.

Så, i den forbindelse  har jeg som Blogger, blitt spurt om å ha et innlegg om dette.
Og for hvert innlegg, gir Cuponation.no 100 kr , som går til Fattighuset.

Hvor mye tror DU 100 kr betyr for en fattig?
For 100 kr kan man kanskje få en pose havregryn, noen poteter, melk, etpar epler og et brød.

For meg betyr 100 kr det samme som den fattige når jeg er skikkelig blakk. Men ellers kan jeg bruke 100 kr på en flaske vin, en bukett med blomster, eller et Boligmagasin med en sjokolade til.

Og når pengene kun rekker til mat, så er det ikke noe igjen til gaver. 
Der kommer VI  inn. Vi, som strikker og hekler.
Bli med å lage noe varmt til dem som ikke har så mye. Luer og sokker er fine ting når kulda setter inn.
Men alt som varmer er bra.

Mitt bidrag er et SJAL
Intuitiv strikking med garn fra lageret, ble til dette varme sjalet

En gave som varmer

Nå håper jeg at DU også blir med på dette.
Altså, for hvert BLOGGINNLEGG blir det gitt 100 kr til Fattighuset, fra Cuponation.

Bruk hjertelogoen, skriv om hva 100 kr betyr for en fattig, og hva 100 kr betyr for deg.
Og bli med på å strikke en julegave som varmer noen til jul.
Oppfordre gjerne andre til å bidra. (Vis gjerne til min blogg, så alle kan lese om dette.)

For deg som ikke har egen blogg, fortvil ikke. DU kan også bidra, ved å strikke noe, kan du sende det direkte til Fattighuset.

Her får du adressen:
FATTIGHUSET 39
 0190 OSLO

For at CUPONATION skal bidra med 100 kr for hvert blogginnlegg, må du gå til deres hjemmeside og registrere deg :  http://www.cuponation.no/gi-noe-tilbake. ( desverre får jeg ikke linket direkte med Ipaden )

Info: jeg blir ikke sponset på noen som helst måte med dette innlegget. Jeg har kun blitt spurt, som blogger, om jeg vil bidra så noen kan få en god jul. Det gjør jeg med glede.




8 kommentarer:

Anne sa...

Smukt sjal, smuk tanke Sylvia. Jeg tror ikke vi har noget lignende i Danmark..men det kunne komme , tænker jeg :-)
Fortsat god søndag.

Madame sa...

Dit sjal er utrolig smukt, Sylvia - og det er nemlig en god sag at støtte.

Vibbedille sa...

Jepp, dette skal eg bli med på! Skriver i grunnen om dette Temaet hver Jul og pleier å gi sånn Middager pr Sms + det daler ALLTID ned en blå lapp i Gryta til Frelsesarmeen ;) Men eg kan GARANTERT ta et av de 100 sjalene eg har strikket og ikkje brukt og gi det til en som trenger det mer enn meg ;) Med STOR Glede skal eg gjøre dette ;)

Skal gå inn å registrere meg og se hva som kreves, regner med innlegget kommer om få dager ;)

TUSEN TAKK Sylvia <3

Kos deg og ha en herlig kwell ;)
Go`klem Vibbedille ;)

Vibbedille sa...

Hmmmm sjekka den linken på Cuponation, det er jo slike rabattkubonger for netthandel? Skjønte ikkje helt sammenhengen her eg?

Er det der man må registrere seg for å støtte Fattighuset??

Gidder du sende meg en mail? hehe
Sånn at eg ikkje tar opp hele kommentarfeltet hehe

Hva er det eg begir meg ut på?

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så flott sjal. Og nå håper jeg noen får stor glede av gavmildheten!!!

Miri Vandre blandt ege sa...

Hvor er det en god sag. Og du har strikket en smuk gave, der nok skal bringe glæde.

Monica Gullesen Hansen sa...

Det skrives innlegg fra meg i dette øyeblikk for morgendagen. Blir så inspirert, så dette må man ta seg tid til. Det varmer på mange områder.
Ha ei strålandes uke.

Monica Gullesen Hansen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.