Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 27. november 2014

Alt som skulle til....

var å feste noen tråder.

Er ikke det typisk?
Etter noen timer med strikking, mangler det bare å feste noen tråder ( noen ganger litt mer, å montere )
Men denne gangen, var det kun etpar minutter med nåla, før prosjektet ble ferdig.

Et par pulsvarmere

Som jeg røpet sist, så er dette også et restegarnprosjekt. Og faktisk har jeg garn nok til enda et par av slike, med det samme garnet!

Jeg designet dem samtidig som jeg bare strikket ivei, så jeg ante ikke hvordan de ville se ut til slutt.
I disse er det bla Lammeull, Mohair , silke, Alpakka  og myk ull, strikket på pinne 3.

Litt store ble de, men med en hanske under, blir de perfekte

MEN, nå  jeg strikke på julegavene!!!!!


10 kommentarer:

Finnskoghuldra sa...

Hehe rart det der med trådfestingen... Har en stor kurv jeg som jeg legger de ferdige strikkeplaggene, eller ferdig og ferdig... Det mangler trådfesting!!
Nå har jeg blitt flinkere, fikk ett tips å feste tråder etterhvert, og det funker bra :)

Iallefall...
Fingervantene dine ble vakre, de så skikkelig gode å varme ut :)

Håper du koser deg med julegavestrikking :)

framboise60 sa...

They are beautiful and warm! Congratulations!

Madame sa...

Hvor er de fine, Sylvia, og det er en rigtig god måde at bruge sin garnrester på!
Jeg tyr gerne til genbrugsbutikkerne, når jeg fornyer mit udvalg af handsker, huer og pulsvarmere. Og i dag var der brug for det hele - det har nemlig været hundekoldt :-)
Ønsker dig en dejlig aften!

Strikkeheksen sa...

Ih Sylvia, det er længe siden - ser du har fået Koftebogen, det er helt utroligt som folk taler om den, men den er vist også smuk :-)
Og sikken skøn vinanmeldelse - men måske de fleste ville betakke sig ;-)
Jeg tænkte, du skulle i gang med at filte, men de passer jo perfekt med en vante under :-) så røg der lidt rester til et fint formål :-)

Rubia sa...

Kule pulser!

Trådfesting kan noen ganger ta lengre tid enn selve strikkingen. Vel, føles det som uansett.

Kos deg med julegavestrikkingen og ha en super helg!

Elisabeth sa...

Superfine! Kjekt å få brukt opp deler av garnlageret.

God helg da!

(Gleder meg til fri etter 5 laaange dager på jobb).

Barwitzki sa...

Jeg ønsker deg deilig julegavestrikking
... jeg gjøre også :-)))
Koselig pulsvarmere - fantastisk garnet og super farger. Kos deg. Herlig...
advent... jeg har masse glede.
Klem til deg

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Stilige - og smart med noe under!! Lykke til med julegavestrikking!! Tenk så mange som gir bort hjemmelagde gaver - hadde vært moro å se et regnskap på det. Verdien må jo være superhøy!!!

Helen sa...

Så morsomme, du er virkelig en kreativ sjel, Sylvia :) Uten mønster.....det hadde ikke jeg fått til.

Gleder meg til lunsj treff ! Blir moro å se dere igjen - til da god helg :)

siddisisalou sa...

Disse pulsvarmerne likte jeg veldig godt.
Har du oppskriften på lur et sted ?