Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 21. oktober 2014

Snart oppskrift......

Oppskriften på SELMA-jakka kommer snart.

Må bare bearbeide den litt. Så ha 5 nøster med Faerytale klar, sammen med en tynn følgetråd, feks SKY fra DSA, eller LACE fra Garnstudio.

I to dager har Ipaden min streika, og jeg har ikke kommet meg inn her med nytt innlegg, eller kommet meg rundt omkring til dere. Jeg tror den -kremt- er litt full.......så her må jeg slette litt i dag.

Så litt REKLAME.
Vibeke, Tante er fortsatt gal, eller Vibedille, har bloggjubileum i disse dager. Hun har mange flotte garnpremier fra snille sponsorer som hun vil dele ut, bare du er innom og kommenterer. Er ikke DET flott, eller hva??
Det beste er Vibeke, som er et SOLSKINNSmenneske, som sprer glede uansett hva som skjer. En flott jente i denne Bloggverdenen. Så bli med på Jubileumet hennes!!!!

I disse KOFTE-tider, vil jeg bare vise frem kofta jeg strikket til meg selv, tidligere i år
Jeg brukte den ute i rufseværet i dag, og den var helt perfekt å ha på.

Det er et gammelt mønster, fra et Pt-hefte, KLASSIKERE.
Etter å ha strikket denne, strikket jeg likesågodt en til, bare i andre mønsterfarger. (Bla nedover i innleggene for å se den.)
Og istedetfor knapper, sydde jeg heller på trykknapper, og er veldig fornøyd med det valget.
ANBEFALES.

Ha en fin dag, uansett vær ;)

12 kommentarer:

Hege Bertelsen sa...

Kjempefin kofte, liker spesielt fargene :) Og så smart med trykknapper - da passer den kanskje til litt flere forskjellige plagg og anledninger enn tinnknapper :)

Sommertid sa...

Uff da, iPad som streiker vil man jo ikke ha noe med å gjøre. Håper du får gjort noe med det.
Er med på bloggjubileumet, er alltid så kjekt å følge med vibedillw.
Oppskrift ja på Selma jakka, det blir fint. Ikke det ar jeg kommer til å strikke den med det første. Har bare ermene igjen på Mohairjakke som du tipset meg om fra Nøstesjel. På pinne 7 mm. Noe som gjør at jeg må ta en pause fra de tykke pinnene en stund.

Ha ei koselig uke videre :)

Madame sa...

Hvor er den flot, din kofte, Sylvia! Jeg elsker disse klassiske mønstre og havde selv en lignende sweater uden trykknaplukning, da jeg var i 20'erne. Jeg synes, vi kaldte dem islandske sweatre, men mønsteret er måske fællesnordisk.
Sender ønsker om en god aften oppe nordpå!

Elisabeth sa...

Du er bare lekker med den nye kofta di, Sylvia. Ser den går som en farsott her i strikkeverdenen, den jakka der. Ikke rart, for den er flott!

Hm, er litt nysgjerrig på Selmajakka jeg også, så jeg følger meg her hos deg.
Psst, I-pad´n til Sylvia - nå må du bli frisk!

Lisbeth sa...

Gode, varme kofter er et must i disse dager :) Ikke gøy når ting streiker, jeg har hatt en skikkelig opprydding på min pc i dag også. Den flommer over ;) Jeg er endelig i gang med fanakofta - og i rødt og hvitt. Det er ikke ofte jeg strikker med rødt, men når det er bestilling, så kan jeg vel ikke si nei :) Nyt høstkvelden inne i varmen :) Klem

Britt-unni sa...

Jeg gleder meg til Selmajakke oppskrifta. Svigerdattra ønsker seg jakke, men jeg tror ikke jeg strikker den. Hun skal i hvert fall få oppskrifta

Lene Megan sa...

Gode ting tager tid. Så sandt!

Og vi bør nok øve os på at sætte farten lidt ned ...

Utrolig flot kofte, liker liker. Du er flink.

Ha' en fortryllende aften. Klem fra Lene -
og jeg har lavet et direkte link til Skrivehuset på min side nu ;)

Vibbedille sa...

Awwww du er vel herlig! TUSEN TAKK for Ros, Skryt og PR ;)

Jepp, eg og er en av de som stiller seg i kø hva gjelder Selma-Jakken!!! Det er jo også en sånn ultimat KOSEJAKKE! Tror jaggu eg må invistere i litt "Eventyr" hehe Har faktisk en HEL kjole i Fairytail garnet, Mmmmmm DEN er god og varm den ;)

Nå skal eg prøve meg på denne galskapen på pinne 10, er egentlig veldig lite optimist pr akkurat nå, men man vet da aldri hehe

KOS deg masse og ha en herlige kwell ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Tove R sa...

Da må jeg ut å kjøpe garn ! Veldig snilt at du deler :).
Flott blogg du også har (følger også Vibbedille sin). Glad det fins sånne som dere, som er så snille og deler, med sånne som meg. Jeg har nettopp "lært" meg hvordan jeg kan kommentere, så så lang har jeg kommet -haha. Ikke alle som kan være like flinke til alt ;). Ha en strålende kveld.
Hilsen fra ToveR

Rosehagen sa...

Ååå så spennende;) Kanskje jeg må strikke den til meg selv;)
Marsipan og wienerbrød til frokost;) Det hadde vært noe det;)

God tirsdagskveld;)

Klem fra Ann-Mari

ANNEPÅLANDET sa...

Gleder meg til Selma-oppskriften kommer :-)

Og kofta di er så fin! Jeg har nettopp strikket meg en jakke med trykknapper selv, faktisk - har sett mange "kjøpejakker" med trykknapper i det siste og bestemte meg for å prøve det:-)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så bra at du skriver oppskrift - den blir en hit!!!! Stilig å bruke trykknapper. Man blir liksom opphengt i vanlige knapper eller hekter. God idé!!!