Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 10. oktober 2014

Selmajakke nr 4

FERDIG!
Og slik ble den.

Jeg fikk lov til å bruke bildene hvis jeg kuttet av hodet....... Synd, for det er en pen jente, men siden jeg fikk velge mellom bilde uten hode, og ingen bilder....velger jeg det første!

Denne er litt kortere enn de andre, for eieren er ikke så høy. Men ellers er det ganske likt, med lommer på skrå og det hele
Jeg kaller fargen MULDVARP, men det er Faerytale farge 726, strikket sammen med en tynn tråd sort silke-Merino. Og hele jakken er strikket på pinne 6 ( 16 m = 10cm )

Jeg skal nok ha en slik selv også, men nå orker jeg ikke tanken på enda en jakke akurat nå.
Nå skal det andre plagg på pinnene, det er helt sikkert. Og kanskje det kommer en oppskrift etterhvert, for dem som venter på det.

Sophia har fått låne noen krykker nå, så hun kommer seg hurtigere frem. Men hun sier det er like vondt, stakkar. Og på søndag reiser hun opp til skolen igjen.

Nå dro hun og venninnen med Selmajakka ut døra her, for å gå på kino. Og SELMA, hun som er opphavet til denne jakken, var også her nettopp, på besøk. Hun var forresten innom meg på jobben i dag, og tok ut garn og farger til JULEGAVEN hun ønsker seg i år. Det er jo noen som er heldige ;)

Her er det deilig rødvin i glasset, et velfortjent et, og FRIHELG, jippiiiii!!!!!
Ha en fin helg, du også.


12 kommentarer:

Barwitzki sa...

Super - deilige selmajakken igjen.
Et glass vin er ikke ille - jeg skal apne flasken :-) Hilsener til deg og
ha en riktig fin kveld.
Klem fra Viola

Tove R sa...

Jakken er kjempe fin, jeg venter gjerne på oppskrift :-).
Forresten veldig glad i bloggen din, veldig inspirerende. Har aldri skjønt hvordan jeg skal legge igjen en kommentar, men har nå fått hjelp av min datter, veldig morsomt å "få det til" :-). Ha en fin-fin helg. Tove R

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Enda en jakke - du er rå Sylvia!!!! Gøy å strikke noe som er så populært. Og godt det er tykke pinner!! Nyt helgen din!!

Sommertid sa...

Nyt ditt glass, vel fortjent. Og jakken og modell/mottaker er flotte begge to.
Hørtes ikke godt ut å humpe rundt med krykker, god bedring til henne.
Ha ei forts fin frihelg

Vibbedille sa...

UTROLIG herlig de der jakkene dine altså-skikkelig kosejakker ;)

Eg har veldig lyst på den der Martha jakken til Skappel og siden det ser ut for at eg MÅ ha org.garnet for å oppnå mine ønsker av "Kosejakke" må eg nok vente en stund...Jaja har mer enn nok å strikke på, så det så hehe

KOS deg og ha en herlig kwell
og ei flott helg ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Birgitte sa...

Gratulerer med ferdigstilling av den fjerde jakken! Imponerende!

Madame sa...

Hvor er den fin, Sylvia - jeg kan godt forstå, at pigerne er vilde med denne jakkemodel.
Jeg håber, du får en dejlig friweekend! Jeg skal i Zoologisk Have med Bella i dag og glæder mig til at være sammen med hende en hel dag. Klem

Strikkeheksen sa...

Hold nu op, Sylvia - hvor er det godt gået, at du lige har snuppet 4 stks :-) Flot er den blevet og garanteret lækker at have på :-)
Det lyder som om, der er lagt op til en rigtig dejlig weekend - åhhh, hvor jeg også bare sidder og nyder at blogge her til morgen, har haft sådan en lang uge i klinikken. Men her er heller ikke andre planer end lidt småarbejder i haven, dejlig mad og lidt rødvin og så selvfølgelig STRIK :-) Ha en rigtig dejlig weekend :-)
PS: Elsker at se billeder fra jeres butik, der er så fint :-) Ser ud til at det har været en kæmpe succes med strikkecafe - der er jo stuvende fuldt :-)

Elisabeth sa...

Veldig fin farge på jakka, Sylvia. Og endelig ble den ferdig.
Nyyyt helgen, fine du. Her blir det mammabesøk og venninnelunsj på kafe´.
Og strikking….

Lisbeth Severinsen sa...

Stilig jakke og en deilig farge også ! God strikkehelg !

Rubia sa...

Skål!
Nok en flott jakke.

Lykketrollet sa...

Ja ja. nå har du gjort det *sukk*

Jentungen har forvillet seg inn i bloggen din, og går nå og hinter om Selma.... du MÅ bare friste unga du ..
*ler*