Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 16. oktober 2014

Reflex-dagen

I dag er det jammen dagen for å bruke Reflex!
I butikken selger vi Morild reflexGARN,  og reflexPALJETTER.

Det er ikke så mye som skal til.
Noen striper på en lue, eller noen paljetter til pynt på feks votter, så lyser man opp i mørket.

Alle disse luene, skjerfene og pannebånda inneholder reflex. Ja, den tøffe , rosa sydvesten også.
I dagslys er det ikke lett å se, men når mørket kommer, og det kjører en bil forbi, ja, da lyser det skikkelig opp.

Jeg hadde lyst til å vise frem de lekre, strikkede ponsjoene vi hadde, men de gikk ut igjen, like fort som de kom inn. Men vi skal bestille fler ( skikkelig lekre!!)

Og så må jeg bare fortelle at jeg, og min kollega Rigmor, hadde våre 15 minutter i dag.
Vi har nemlig vært på Radio Grenland og snakket om, ja nemlig, REFLEX!
Her står vi i studio, og jammen kan du se reflexen lyse opp.

De sender innslaget med oss i morgen også ( fredag 17.10  en gang mellom 07-11 ) så følg med!

12 kommentarer:

Sommertid sa...

Ja, folk generelt må bli flinkere til å bruke refleks. Og ikke glem hunden/katten også.
Vi voksne burde gå foran som ett godt eksempel. Her i huset har vi i høst brukt refleks en stund alt. Går mye i vest og arm/benstraps.

Gleder meg til bilde av ponchoene, når de omsider kommer tilbake i butikken.
Morsomt at dere var på radioen :)

Monstermønster sa...

Viktig sak! Og en fin ting at det kommer som paljetter og, da kan jeg benytte pyntegleden til femåringen med det praktiske :)

Strikkeheksen sa...

Jamen som I lyser op - smart at man lige kan strikke et refleksbånd ind i en hue - måske skal jeg prøve det med Lillefrøs Mariushue, man må vel også kunne få den slags her i DK :-) Skønt billede af jer (du ser nu altid godt ud på billeder, Sylvia) og seje ting fra butikken. Mon ikke "sej" på dansk betyder det samme som "tøff" på norsk? :-) Ha en rigtig dejlig weekend, når du frem til den, Sylvia :-)

Rubia sa...

Så gøy med radio-opptreden da. Synd vi ikke får hørt på dere her på jobb.

Refleks er viktig, så jeg får nok bli flinkere til å bruke det.

Ha en flott helg!

Marianne sa...

Moro å få være med på radio da:-) Det er viktig med refleks og det er jo i grunnen utrolig smart å strikke inn litt refleksgarn. Ha en god dag! Klem Marianne

lykketrollet sa...

Dere var skikkelig flinke.
Takk for god kaffekos prat i går.
Skikkelig flott dere har fått det i butikken.

Og kremt, Selma er på pinnene.

reSIRIkulert sa...

Reflexgarn har eg, men eg visste ikkje at det fantes reflekspaljetter?!
Ungane i heimen har nok vore lei mitt refleksmas nokre gonger, og det er jo mykje greiere å tilføfa kleda deira refleksar, enn å få dei til å hugse å henge ut ein refleks av lommen når det mørknar.
Siri

Elisabeth sa...

Så moro da, Sylvia. Blir kjendis og greier.
Refleks er lurt. Og viktig.

God jobbehelg. Nå pakke koffert.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Veldig stilig med refleks som en del av plagget!!! Men Sylvia, du lyser jo opp i verden uten refleks!!! God helg til deg og dine!!!

Fru Tunheim sa...

Så lurt da å strikke inn refleks, det har jeg ikke tenkt på.

Og så flott bukett damer i butikken da. God helg til dere alle.

Barwitzki sa...

Veldig god og viktig.
Jeg vil strikke luer med refleksgarn,
bare jeg ma finne!
Hyggelig med radiotur. Veldig fint er bildet deres.
Herlig helg önskers.
Klem fra Viola

Reyna Calderón sa...

Hei! Jeg finner ikke adressen til butikken og vil gjerne få tak I reflex paljetter, kan du sende meg opplysningene på e-post?
Hilsen,
Reyna Calderon
reynacalderonh@gmail.com