Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 11. oktober 2014

RØDE Signaler

Burgunder, plomme og gammelrosa er farger som er nydelige sammen med rødt.

LYNG har jo alle disse fargene

Rødt er fremdeles yndlingsfargen, sammen med orange, men nå snuser jeg litt på disse rosafargene.

Og siden garderoben har blitt fyllt opp med masse gråtoner det siste året, er denne LYNGfargen helt perfekt til. Og vi som kan strikke, lager selvfølgelig årets strikkeplagg selv!

Siden Selmajakken ble ferdig i går, og det er få ting på pinnene for øyeblikket, var jeg ikke sen om å slå opp til noe nytt sent i går kveld.
Strikketøyet fin illustrert sammen med et interiør-collage i disse fargene.

Ser du i motebutikkene nå, bugner det av strikkegensere. De er som regel 80% Akryl eller polyester i, og jeg må dermed si nei takk til disse.
Dessuten ser jeg at tweed og melert strikk er veldig imotebildet nå.

Jeg hadde noe garn liggende her hjemme, fra Garn Garagen, SAMARKAND 75% ull og 25%silke. Dermed bestemte jeg meg for å mixe denne med noe spennende fra butikken, som altså ble AIR 78% Suri Alpakka og 22% nylon (det kan jeg tåle)

Jeg ser for meg type genser, kort og vid med smale ermer......, men er altså like spent som deg på hvordan den blir til slutt. 
Ingen mønster, men rett fra fantasien.

Jammen, så passer disse fargene også til et glass vin.
PERFEKT!

11 kommentarer:

mimouna sa...

Lekker garnmix du strikker med, den minner absolutt om lyng. Og det blir perfekt til grått!

Det morsomste er å strikke i vei og se hvordan det blir. Spennende!

Sommertid sa...

Spennende !
og ja, grått og lyng blir fint sammen,og hvorfor kjøpe når man kan lage selv, enda bedre :)

Go helg !

Helen sa...

Elsker disse fargene her, og ja de er perfetto til grå farger :)

Spent på hvordan denne blir - nyyyt ditt rødvinsglass, er straks på vei til en venninne ikveld, og gleder meg til timer med skravling ! GOD HELG

Barwitzki sa...

Erika!!! Fine blomster.
Fine farge. Det blir en deilig genser.
Spennende!
Ha fortsatt god helg.
Hilsener fra Viola... til deg :-)

Marianne sa...

Blir spennende å se resultatet og litt vin hører jo med til helga:-)

Vibbedille sa...

Åååååå FOR noe aldeles lekre farger! Mmmmm det er såååå herlig ;)
Blir spennende å se en ekte SYlvia Speciale hehe Du er god på de du ;)

Ja du skal se det blir noe kasmir på deg til uka haha ;) Det hadde vært morsomt!

KOS deg og ha en herlige kwell ;)
Go`klem Vibbedille ;)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Herlige farger på garnet og det stråler sammen. Gøy å blande kvaliteter!!!! Gleder meg til å se hva du ender opp med!! Fortsatt god helg. Klem fra sør :-)

Strikkeheksen sa...

Spændende med eksperimenter udi nye farver :-) Jeg er sikker på, der nok skal komme en lækker sweater ud af det :-) Ud fra billedet troede jeg lige, du var gået i gang med en pude, eller et tæppe til sofaen. Ha en dejlig søndag, Sylvia :-)

Lin sa...

Det lyder spaendende som projekt. Taaler du heller ikke alle de kunststoffer???? Saa er det godt at man kan lave det selv. Lyngfarver til graat?? Selvfoelgelig, saa flot.

Elisabeth sa...

Lekre farger. Spent på resultatet.
Her strikkes det også i dag. På den grønne genseren. Har lyst til å få den ferdig fort! Bør vel ut på en luftetur også vel….
God strikkesøndag.

Rubia sa...

Gøy å mikse garn. Da får man sin helt egne struktur.