Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 2. oktober 2014

Oktober

Vi er kommet til Oktober. Måneden med alle de flotte fargene.
Jeg elsker naturen akurat nå.

Og med mitt nye prosjekt på pinnene, har jeg også sneket inn litt høst
Jeg lager min egen lille verson av Setesdalmønsteret.

Det strikkes i det nye garnet fra Rauma, TUMI, 50% Alpakka og 50% ull.
Jeg er så glad i denne blandingen, som gir elasiteten til ull, og mykheten til alpakka.

Jeg har selvfølgelig mange andre prosjekter liggende også, men nå er det denne jeg ivrig strikker på.

Nå gleder jeg meg til å se Sophia igjen. Hun kommer hjem fra skolen i morra, og har høstferie en uke.
Hun klarte å bli tråkket på av en hest, for etpar dager siden, og måtte på sykehuset å sy og få erklært at tåa var brukket.
Uken før, klarte hun å ødelegge iphonen sin, så hun er " uten kontakt med omverdenen", og ikke lett å få tak i. Men hun har det bra, sier hun.

Ha en fargerik torsdag.

19 kommentarer:

Madame sa...

Stakkels Sophia - det lyder slemt at blive trådt på af en hest, og at en tå brækkede. Og uden iPhone ...
Ja, hvor er efteråret dog en skøn tid! Så fint et strikketøj du er i gang med.
Ønsker også dig en farverig torsdag, Sylvia.

Lisbeth sa...

Det blir nok godt å få henne hjem tenker jeg - og så en hel uke :)! Oktober er en fin måned, elsker fargene, lufta og mørke :)Min ferieuke er snart over, det har vært godt å "lande" litt. Fine farger på genseren din, blir spennende å se den videre ;)

Monica Gullesen Hansen sa...

Fantastiske farger hos deg!
God bedring til datteren din.

Ha en flott dag videre.

Siddis back home sa...

Flotte høstfarger og nydelig prosjekt du har på pinnene der! Ha en herlig dag!

Helen sa...

Enig, høstens farger er nyyyyydelige !

Uffda, ikke bra å bli tråkket på av en hest, enn får vel være glad det kun var en tå, og ikke en arm.....god bedring til henne, også får hun vel godt stell hjemme hos mor til helgen :)

God helg :)

PS, spennende prosjekt du har på pinnene dine !

Miri Vandre blandt ege sa...

Smukke farver ! Og jeg holder meget af disse norske sweatre - holder af de gamle mønstre, dejlige farver du har valgt :) Hun er en sej pige, din Sophia- ikke bange for noget ! Godt hun kommer hjem så du kan forkæle hende lidt :)

Lin sa...

Stakkel Snuppa, og stakkels dig som ikke dkan vaere hos hende. De bliver for hurtigt store de piger.
Nyd hende i ferien.
Setedal maa jeg se lidt naermere paa. Er lige blevet faerdig med endnu en Marius.

Rubia sa...

Jeg er helt enig med deg, naturen er flott om høsten.

Jeg var så heldig å vinne to nøster Tumi på strikkecafe på tirsdag. Gleder meg til å teste det! Burde vel være ganske likt Mitu?

God bedring til Sophia. Å bli tråkket på av en hest kan ikke være noe godt.

BrittB sa...

Nydelige høstfarger! Spennende strikk du holder på med, gleder meg til å se mer av det!
Stakkars Sophia, god bedring til henne! Blir nok godt å komme hjem til mor!
Ha en fin kveld!

Marianne sa...

Ja, høstfargene er jo bare så flotte:-) God bedring til datteren! Klem Marianne

Elisabeth sa...

Huff, stakkars Sophia. God bedring med jenta di. Sikker på at mamma´n steller godt med henne i ferien :)

Kanskje skal det bli en genser til henne, med Seterdalsvri?

Nå må du ikke glemme Selmajakka da ;) He he...

Strikkeheksen sa...

Uha, det var godt det "kun" blev til en brækket tå - sikke noget :-)
Jeg ELSKER efterår - farverne ude, stearinlysene inde - så dejligt :-)
Smuk trøje, du har i gang - jeg strikker bl.a. Marius til Lillefrø, men i de helt traditionelle farver :-)

Vibbedille sa...

Stakkars Gullet ditt! Det er jammen vondt å brekke ei tå, iallefall om en HEST gjorde det! Masse god bedring til henne!

Lekkert det du har startet på nå, Setedal er en drøm! Eg sikler på den der Inkakjolen og har funnet ut at eg har et OK alpakka lager hehe

KOS deg og ha ei STRÅLENDE helg og Kos deg med Sophie ;)

Go`klem Vibbedille :)

Lone sa...

Vakre høstfarger Sylvia!!! Godt du er en så god mor så har datteren masse omsorg og varme å se frem til i ferien. Kos dere masse. Utrolig mange som skryter av Tumi, jeg er så glad i Mitu og det er jo samme ulla - he he!! God helg!!!

Gitte sa...

Godt det ikke gik værre med Sophia - selv om jeg tror at en brækket tå kan gøre ondt nok! Hvad med sko - kan hun overhovedet have dem på? Heldigvis er det ikke vinter og koldt endnu.

Smukt strik. Glæder mig til at se mere.

Eneste ulempe ved de smukke efterårsfarver, er at nu falder bladene snart af - snøft. Men jeg nyder også som dig de smukke farver som efteråret bringer med sig.

Jeg ville elske et besøg i "din" butik :-) måske engang.....

Lill-Karin Nyland sa...

Oktober er faktisk en av de vakreste månedene, og jeg skulle gjerne ha "fanget" den i et strikkeprosjekt - som du har gjort. Ønsker deg en fin måned!

Barwitzki sa...

God bedring Sophia...
ha en riktig fin uke sammen.
Herlig mønsteret strikker du,
fine farger. Ja, det er fantastisk nå
vakre høstvær - deilige fargene.
Klem fra meg

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Hösten lyser!

Susann Englemamma sa...

Flotte høstfarger:)
God bedring til Sophia!!