Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 31. oktober 2014

Monstervott

Det har blitt lite strikking denne uka, men mye jobbing. En tur på Strikkecafe i nabobyen har jeg da rukket å få med meg, og der fikk jeg jo strikket litt, da......

Men sist helg klaget Sophia over vottene jeg sendte med henne. De var tynne, og passer til denne temperaturen vi har hatt nå. Men hun mente det blåste rett igjennom dem, og ville ha noen tykkere noen. " Jeg tror vi må kjøpe noen, altså " sa hun " for de strikka er ikke tykke nok".

Med en strikkede mor, nytter det ikke å si sånn. Så jeg satt igang med noen votter......
Noen digre sådan
De skal passe til denne hånda. Og fargene var jeg heldig med, hi hi

Jeg har jo vært så flink til å bruke garn fra lageret i det siste, så valget fallt denne gangen på Evilla Kunstgarn, som er flott til toving.
Om jeg får to nogenlunde like votter, gjenstår å se, siden garnet skifter farge med lange skifter. Men VARME blir de helt sikkert, og det var ligsom meningen med oppgaven.

I dag fyller Sønnen 20 år.
Men jeg står på farten for å feire min onkels 60 års dag, som også er på denne dagen. Her i familien, samler vi fødselsdager på samme tid. Vi har flere slike.......

Ha en skummel helg, det er jo Halloween!

14 kommentarer:

Vibbedille sa...

Det er SUPERT med slike tova votter! Hvis det fortsatt blåser gjennom på de kaldeste dagene er det lurt å bare kjøpe slike tynne overtrekks votter som man kan ha utenpå tovavottene ;) DA blir det godt og varmt da ;)

KOS deg masse i 60 års dag og GRATULERER til sønnen ;)

Tusen takk for koselig God Bedring kommentarer ;)

Ha en skummel kwell ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Miri Vandre blandt ege sa...

Tillykke til alle :)
De skal virkelig krympe, de enorme vanter :) Men det er også utroligt hvad en omgang filtning i vaskemaskine kan gøre..

Madame sa...

Tillykke med din søn og din onkel, Sylvia! Så flotte vanter - og med en gang filtning bliver de helt sikkert lune og dejlige. Rigtig god weekend!

Sommertid sa...

Gratulerer til bursdagsfolket ditt. Snodig at noen bursdager er det flere som har på samme dag i en familie/slekt. Er sånn her også.

Og de tovavottene blir nok gode. Må nok en del runder i maskina kanskje før du/henne blir fornøyd.

Ha ei fin helg :)

Anne sa...

For en jumbovott! Den må jo bli god og varm;)Blir jo spennende å se hvordan den blir etter toving, man vet jo aldri helt hvordan det ender opp, hehe;)

Takk for gode tips til pakking, vi tenker likt;) Sommerklær er allerede pakket bort, men jeg har nok mer jeg ikke får bruk for. Ellers pakker jeg alt annet jeg ikke skal bruke fremover. Sist vi flyttet, ble det skikkelig stress for vi skulle male veggene i det nye huset, noe som tok mye lenger tid enn planlagt. Denne gang har vi lenger tid fra overtakelse til innflytting, i tillegg skal vi få et firma til å ta deler av malingen for oss. Det blir jo spennende å se hvor smooth det kommer til å gå...

Nå snart skal jeg en tur på trening, fredagstrening er den beste, og etter det blir det strikking. Jeg må bare fortsette på rillejakken for det begynner å bli litt kjedelig..riller vokser jo så seint!

Du får kose deg i bursdag og gratulerer så mye med sønnens 20 årsdag!
Klem :)

Bente sa...

Fine farger som matcher neglene. Lekre. Her har det også slik med bursdager. Mange i oktober, desember og mars. Bare meg i juni.
Ha en fin helg Sylvia.

Line Kristine sa...

Votter som skal toves har en tendens til å bli svææære før toving, ja :) Husker da jeg strikket votter til pappa. Det var type tomannstelt ;)

Elisabeth sa...

Tova votter er nok deilig for Sophia når hun rir og holder på med hesten på vinterstid. Lekker neglelakk forøvrig.

Kos deg bursdagsfeiringer og god helg. Fri kanskje?
Jeg fyker straks avsted til jobb ;)

Håper vi får til et lite bloggtreff i beg. av desember?

lykketrollet sa...

Str på den votten ja *ler*

Gratulerer med 2o Års sønn. Dattra her blir 18 i morra, og vi har og sånne samlinger i bursdager, håpløst.

I august har vi 18,25 og 30,
to i sept, 13 og 15

oktober 21 og 23

I nov har vi, om vi regner , så har vi to 2 nov, 8 nov, 11 nov, 18 november og 28 november, og i desember 9, 10 og 20, innmari mye bursdagsflying.

Ha en aldeles herlig helg.

Her går det i rydding, vasking og kakebaking, siden det er bursdagsfeiring her i morgen, så nå gleder jeg meg bare til mandag.

Strikkeheksen sa...

Tillykke med fødselarerne :-) Det er da godt nok monstervanter, du har kreeret der, jeg er meget spændt på, hvordan de ender, men varme kan de ikke undgå at blive :-) Flotte lange farveforløb i garnet og meget flotte lakerede negle - håber, de kommer til at passe :-)

ANNEPÅLANDET sa...

Oj, det var da en kjempediger vott! Blir spennende å se om den blir passe! Jeg strikker også tovavotter, men litt mindre. Toving er en risikosport :-)
Gratulerer med sønnen!
Ha en riktig fin søndag!

Lisbeth sa...

Gratulerer med sønnen <3 Så flott farge på vottene til Sophia, det var mine farger det ;) Nyt søndagen, her blir det fyr i ovnen, bok og strikketøy :)

BrittB sa...

Skikkelig voksen størrelse på de vottene! Lykke til med toveprosjektet!
Gratulerer med flere jubilanter i familien - og god søndag! :-)

Rubia sa...

Gratulerer så mye med sønnen!

De er digre nå de vottene, men de krymper nok en del.