mandag 27. oktober 2014

Hva jeg egentlig strikker

Her strikkes det striper, og ikke Nancy-kofte.
Jeg var visst litt uklar sist........beklager
Så langt har jeg kommet......

Jeg har kun strikket sokker i Arwetta tidligere, og synes det var greit garn til det.
Nå strikker jeg stripejakke, frem og tilbake.
Og selv om det ikke ser sånn ut, strikker jeg på 2.5 og 3 pinner.
Jeg strikker nemlig veldig løst på vrangen.
(håper det ordner seg med en vask) 
Strikkeriet er veldig elastisk , og må være perfekt til barnetøy.

Det strikkes fra boken TI TRØJER  av Rachel Søgaard.
Og hvis du lurer på hvorfor jeg kaller den PIPPI-jakke, så skjønner du hvorfor, når jeg viser dette bildet her

Men siden jeg har funnet mine NYE farger, blir den ikke så sprelsk som denne her. Jeg må muligens fjerne den mest fremstående fargen også. 
Jeg forstår ikke hva som har gått av meg. Jeg er blitt så ambivalent med farger, dette siste året.

Nå har jeg oppdatert Ipaden min, og den reagerer helt annerledes nå. Da er det bare å tilvenne seg de nye brukermetodene, sukk.

Mandag, ny uke, nye muligheter, og siste uken i Oktober. Merkelig hvor fort ukene går........

15 kommentarer:

Helen sa...

....og der kom forklaringen på navnet Pippi jakke ! Da er jeg med.....

Ja, du har nye farger i garn nøstene dine i år, og det er vel moro, Sylvia!

Men, kjenner jeg deg rett, kommer det vel en og annen farge til her....tro hvilken det da blir?

Rubia sa...

Det er gøy å finne nye prosjekter til garn en har liggende. Striper er gøy å strikke. Jakka ser morsom ut. Blir artig å se hvordan din blir.

Rosehagen sa...

Du inspirerer stadig, ser at listen på "lyst på" blir lengre og lengre..;) Strikker som en gal i bilen frem og tilbake til hytta for å bli ferdig slik at jeg kan starte på noe nytt. Men det kurvflettemønsteret tar så laaaaang tid..!
Herlig med striper og ikke minst god kaffe;)
Nyt de siste oktoberdagene, snart kommer vinteren;)

Klem fra Ann-Mari

Madame sa...

PIPPI-jakken er vel nok flot, Sylvia! Jeg er meget glad for striber. Håber vi må se dig med den på, når du er færdig.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Åh så gøy!!! Den ser knallfin ut!!! Skal si du er effektiv!!!

Lisbeth sa...

Den blir nok lekker :) Striper er kjapt og greit! Fant forresten meg selv i den nye Marius boka, du får ta en titt etter meg om dere får den inn i butikken ;) Ha en herlig uke :)

Anne sa...

Spændende Sylvia, jeg glæder mig til at se mere. Spændende er det også at udfordre sig med nye farver...ofte går det godt, men ikke altid ( tænker på min beige trøje :D)

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Den boken kunne jeg tenkt meg :-) Har helt sansen for Pippi jakka, spent på de andre fargene du skal ha :-)

Elisabeth sa...

Det var en morsom jakke, Sylvia. Blir gøy å se ferdig resultat.
Selv liker jeg dårlig å strikke plagg fram og tilbake, fordi vrangrunden ofte blir løsere. Pluss at det går tregere.
Må si du overrasker virkelig med fargevalg siste tiden ja. Kjenner det på samme vis selv. Og sånn er det vel bare. Vi er forandelige. Heldigvis ;)

Bente sa...

Hei Sylvi. Jeg hadde heller ikke hørt om Pippijakke. Og jeg lurer på hvorfor du strikker den frem og tilbake? Jeg er inne i vottestrikking, og pulsvarmere. Har strikket flere ponchoen som jeg ikke kan vise frem da de skal være julepresanger.
Nå har jeg gått tilbake til å blogge på PC og gitt opp iPaden. Nytt innlegg idag Hurra!

Gitte sa...

Jeg strikker også striber lige nu :-) en fiskekutter... Fra Annette danielsens nye bog. Meget dejlig og lækker bog!

Synes også at ugerne bare flyver afsted. Inden vi ser os om, er det jul igen......

Fruen har været på posthuset idag :-)

Tovepia sa...

Dette blir et artig og spennende prosjekt!
Ser under her at du også skal strikke nancykofta, litt spent på hva slags garn du skal bruke, for jeg er i tvil..
Jeg er i tove-humør for tiden, men strikker på min siste kjekkas-genser, så da har jeg lyst å strikke noe annet:)
Nyt oktober til ende, klem;)

annebe sa...

Koselig med høst og strikketøy selv om jeg selv ikke strikker for tiden. .
Fant bloggen din via en annen bloggers kommentarfelt, skal titte litt videre på den nå...:)
annebe

Kristin sa...

Hei! En fryktelig varm dag i slutten av juli endte det med at jeg tilbragte et par timer på butikken og skravlet med deg - fikk ikke sagt ordentlig hadet da jeg gikk siden det var kommet så mange kunder, og da jeg kom forbi seinere var det stengt. Idag fant jeg endelig lappen med bloggadressen din på (har lett etter den flere ganger, og plutselig lå den bare i bunnen av veska!), så nå skal jeg sette meg ned og lese :-)

Anne sa...

Så spennende jakke du holder på med! Den ser skikkelig Pippi ut ja;) Pippi var mitt store idol når jeg var liten. Jeg ville ha apekatt og sove i sengen som Pippi, med beina på puten og hodet under dynen. Apekatten ble fra leketøysbutikken og sovestillingen ga ikke mersmak kan du si...Gleder meg til å se fortsettelsen på denne, spennende med fargeskifte. Jeg strikker også mye løsere på vrangen, derfor strikker jeg alltid med et halvt pinnenr mindre enn på rettsiden. Jeg holder på med litt enekl strikking for tiden, en jakke med riller og selvfølgelig litt sokker innimellom;)

Ha en fin kveld Sylvia!