mandag 6. oktober 2014

En unik modell

Denne var jeg altså nødt til å strikke
Tja, hva skal det egentlig forestille......?

Jeg var altså nødt til å strikke denne saken her. Ikke fordi den stod på listen over prosjekter jeg har lyst til å strikke, tvert om. Men, siden Sophia ikke har noe fottøy som passer for tiden, var hun nødt til å ha noe som varmet på foten, og som ikke trykket på tåa.

Så hva kan jeg si om denne? Det ser jo ut som noe heeeelt annet. Ja, bare kom med forslag......
he he

Det beste med hele sokken, er jo at jeg kun skulle strikke EN!!!!
Jeg hadde aldri klart å få til to like av denne unike saken.

Uansett hvor dum den ser ut, får dere FAKTA her:
Garn: STERK alpakka. Det gikk under et nøste.
Pinner: cubix 3.5
Farge: Sort ( derfor så uskarpe bilder )

Startet med å strikke rundt i vrangbord og felte som jeg pleier, til hel. Strikket etpar omganger, til jeg deretter delte strikketøyet ved vristen, og la opp 7 nye masker ved å hente masker under de andre maskene. ( som i en v-krage )
Så strikket jeg resten av sokken frem og tilbake, pga åpningen oppå foten. 
Jeg kunne ikke felle på tåsiden, fordi der måtte det være plass til en giganttå, men på den andre siden felte jeg som til vanlig sokk.

Godt hun ikke skal på ball i nermeste fremtid..... Lite elegant fottøy.

Så, i 6 uker fremover, skal hun halte rundt med denne " sandalen " på foten.
Og siden vi er kommet til oktober, kan det bli kaldt fremover også, og derfor en nødvendighet med en varm sokk.

Sa jeg at vi har hele entreen full med venstre-sko?

12 kommentarer:

Vibbedille sa...

EG syns du må kaste deg over pinnene og strikke flere! Jenta trenga da det? Eg tenker, hun skal jo gå slik i 6 uker?? Oj Oj ! Få noen med farger, striper, prikker :) Du trenger jo kun strikke èn av hver hehe

DU må ønske GOD BEDRING, det er noe dritt når tærene ryker!

Kos deg og ha fine kwellen ;)
Go`klem Vibbedille :)

ANNEPÅLANDET sa...

Flott genser i forrige innlegg!
Kreativ sokk i dette innlegget!
Og god bedring til Sophia!

Aktive jenter i den alderen altså! Her i huset har vi også vært godt vant til diverse uhell (velger å kalle det det, og ikke ulykker...) - brekte og forstuede kroppsdeler og ødelagte og forsvunne eiendeler. Men det roer seg litt etter litt ;-)

Og så lurer jeg på en ting: Er det noen som helst sjanse for at det kommer oppskrift på den fine Selmajakka du har strikket flere stk av?

Strikkeheksen sa...

Der fik jeg godt nok dagens grin, Sylvia ;-) Jeg tænkte, hvad er det dog for en ny og mærkelig model, hvem har designet og til hvad ;-) Hvor er det godt, du kan lave sådan en, så hun får lidt varme om den stakkels fod :-) Rigtig god bedring :-)

Gitte sa...

Hø, hø - ja hvad ligner den lige - fnis........
Godt at vi har humor.

Og godt at mor kan trylle så hun ikke fryser om tæerne!
Det er ellers noget af en bandage for sådan en lille tå. Håber at der snart sker fremskridt, og hun kommer ned i almindelige sko og sokker igen.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Ups - denne må du ta patent på. He he!!! God bedring til Sophia!!!

Rubia sa...

Så kjekt å bare kunne strikke en sokk. Det er alltid så tungt å komme igang med nr. 2.

Jammen godt det ikke er januar. God bedring Sophia!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Elegant... men tråkigt, hoppas foten snart bra igen
(Sylvia, min make cyklar till jobbet året runt ♥ Jag tycker det är tråkigt att :)

Helen sa...

Godt Sophia har en kreativ strikkglad mamma :)

Ikke sett maken, og ser vel heller aldri noe lignende igjen? Kanskje du skulle ta patent på denne?

Morsomt sak, og bare det at du får ideen er jo i seg selv helt fantastisk Sylvia.

God bedring til Sophia, så får vi håper alle ukene går fort unna !

Elisabeth sa...

SÅ godt at mammaén er flink til å strikke, og kan ordne en spesialsokk i en fei! Flink du Sylvia.
God bedring til Sophia.

Vi sees i morra. Jeg kommer på strikkekafe, sammen med 3 andre :) Håper det er mange gode kaker og kaffe å få kjøpt ;)

Lin sa...

Stakkels snuppa, men med saadan en sok kan hun begynde ny mode. Pas du dig bare at du ikke faar bestillinger haha.
Cubik?? er det de firkantede pinde??? Synes du de er gode???

Madame sa...

Ja, godt at Sophia ikke skal på bal i nærmeste fremtid, og at hendes mor er dygtig til at strikke :-) Rigtig god bedring med hende!
Ønsker dig en fin høstdag!

BrittB sa...

Du er kreativ! :-) God bedring til Sophia!! Er spent på om det kommer flere varianter av denne høyre(?)-sokken! :-)
p.s. vi var på Mallorca :-)