Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 15. oktober 2014

En kopp te, takk!

I dag er det skikkelig oktobervær ( vi er tross halvveigs i oktober) og da er det godt å varme seg med en kopp te til kvelds
Jeg har funnet en ny favoritt, nemlig trippel kanel fra PUKKA. ( jeg elsker kanel, som dere vet)

Når det er mørkt og vått i været, blir det så rått, og jeg har gått på jobb og vært frysen i hele dag.
Da er det godt med noe varmt i kroppen. Og så sitter jeg under et pledd og strikker på genseren min
Ja, den er like lett og myk som den ser ut......

Fremdeles aner jeg ikke hvordan den vil se ut, siden den blir til mens jeg strikker.
Men nå har jeg lagt ut til ermer på hver side, med 100 nye masker, så nå strikkes det frem og tilbake med to pinner. Og snart skal jeg forme skuldrene. Joda, jeg har en plan, men vet ikke om det vil funke i praksis.

Og så har jeg levende lys rundt omkring. KOS!

Ha en fin kveld.



13 kommentarer:

Turid sa...

Kos med strikking ,pledd og deilig te...spent på genseren din...æ tar "sinnasauen" med mæ på strikkebesøk til ei anna strikkekjærring- kos deg under pleddet!

Helen sa...

Genseren ser jo nesten ferdig ut !
Du din racer altså :))

Ja, enig, jeg elsker også te.
Dagen begynner med en kopp te, dog sommerstid blir det gjerne kun den ene koppen da....MEN, ikke nå ! Høst er maaange kopper med te hele dagen, ikke prøvd denne her, kanskje noe jeg bør gjøre?
Min favoritt er nok den helt vanlige Earl grey, dog den kan og variere fra tehus til tehus hvor den kommer fra.

Da har jeg begynt med nytt strikketøy, og størrelse 1 år....bør vel gå fort unna? Hehe

Nyyyyyt kvelden, og spent på genseren.

Refleksjon på livsvegen sa...

Absolutt tid for varme klede og tekopp no..

Elisabeth sa...

Ha ha ha.. du altså… jeg dævver.
Du bare strikker i vei, og fint blir det. Det vet vi.

Blir fristet med Pukka teén din. Liker også godt kanel. Er litt jul det.
Natta :)

Ruths datter sa...

Spennende genser da gitt. Du er så flink, og denne fargen er nydelig. Har akkurat kjøpt meg noe i samme fargen Brushed silk alpakka. Tenkte å røve å dikte litt jeg også ,ed utgangspunkt i ovenfra og ned fra din oppskrift du vet. spent på den,men har kø med andre påbegynte prosjekter.
Klem

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Gosh, du er så god!!! Å strikke uten oppskrift er jammen stilig. Gleder meg til å se hvordan denne blir - og kanskje du har oppskrift denne gang. He he - kos deg med kanelte!!!

Rubia sa...

Kos deg med te, levende lys, pledd og strikk. Det er sånn høstkveldene skal nytes.

Lykke til med genseren din. Den ser deilig ut.

Lin sa...

En god kop tea, strikketoej og enten jazzmusik eller en god film..... Saa har man det altsaa godt.

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg er kaffe kvinde - elsker kaffe , men drikker også gerne the, dog ikke sort the. Kanel the- herligt, den passer til årstiden, jeg vil prøve at finde den :)

Anne sa...

Spennende farge har i striketøyet ditt, er spent på å se resultatet;) Veldig fin den siste selmajakken din også, men etter 4 slike skjønner jeg godt at du er lei! Takk for så koselig kommentar hos meg. Håper jeg kommer litt er i gang med bloggingen nå for det om det er mye med pakking og flytting. Det er naturligvis ikke strikking som opptar mesteparten i hodet mitt nå, hehe. Men heldigvis har vi til over nyttår før overtakelse, tiden mot jul går jo fort nå. Men jeg gleder meg sånn at jeg tror jeg kunne flyttet neste uke om jeg måtte;) egentlig har vi vært ganske fornøyd med huset vi har nå, men det skal bli kjekt med større hage og å slippe de der skråtakene som stjeler så mye plass. Stor fare for at det blir en midlertidig interiørblogg og skal prøve å ta mange bilder under prosessen, det er jo kjekt å se tilbake til også.
Så får du kose deg videre med strikk og kaffekos og ha en strålende helg!

Rosehagen sa...

Te, levende lys, fyr i ovnen og strikketøy = perfekt oktoberkveld;)Spennende å se genseren din. Jeg har en rosa sak til meg selv på pinnene. Ermene måtte rekkes opp litt i går. For trange, sånn er det å strikke uten mønster;)

Fin kveld til deg;)

Klem fra Ann-Mari

Madame sa...

Jeg er spændt på at se din genser færdig, Sylvia - hvor ser den lækker ud! Her elsker vi også te, men 'trippel kanel' fra PUKKA er helt nyt for mig. Jeg må på udkig.
Ønsker dig en dejlig høstaften, klem!

Vibbedille sa...

Virker som du og jag er født med et felles GEN! Nemligen Kose-Genet ;)

Eg koser meg jo med kaffi, MEN skalpet er halvfult (Det er et stort skap hehe) med diverse te, og MIN ultimate favoritt er KokosTe med melk og sukker, Jr elsker den også, men jammen har ikkje nærbutikkene her sluttet med den-ergo MÅ eg ut på jakt!

Når eg skal ha te finner eg den fineste STORE koppen eg har med Te-fat under, DA koser eg meg skal vites ;) Noen annet eg liker å kose meg med er Varm kako m/ et hint av chille-det skal Jr og eg kose oss med på Halloween, Har de siste årene vært våre Halloween Tradisjon, eller så spiser me bare litt snop hehe

Strikketøyet ditt minner om vottene mine, helt eventyrlig herlig! Fargen din er vidunderlig NYDELIG ;) Har lit lyst på en genser/jakke i denne kvaliteten, mulig eg må angripe alpakka lageret mitt ;)

Men nå skal eg STOPPE før eg overtar hele kommentarfeltet ;)

KOS deg masse og ha en HERLIGE fredag ;)

Go`klem Vibbedille ;)