Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 22. oktober 2014

BOXY

I går ble den Lyngfargede genseren min ferdig
Den er vid og god, med smale ermer. BOXY.

Litt mørke bilder nå på morrakvisten, samtidig som jeg er " trøtt i trynet" etter en nesten søvnløs natt, grunnet sen kaffedrikking og zzzzzz ved siden av, sukk.

Kort og vid

Ikke hjelper det heller, at Mannen tok bilder, på veg ut døra her. Og sansen for Interiør-detaljer....veeeel, han tok med rotet på kjøleskapsdøra vår.

Som vanlig ( nesten ) har jeg strikket UTEN oppskrift.
Jeg har bare skissert og sett for meg en slik genser. Og jeg har strikket med garn fra lageret, det GRÅ, mens det lyngfargede ( Air ) ble kjøpt på jobben. 

Det ble strikket med pinner nr 4. Strikkefasthet er 22 på 10. Og den er myk, lett og god.

Slik ser den ut bak. Interiørdetaljen her, er grønne planter.....litt bedre

Og ser du godt etter, er den rillestrikket øverst, bak.
Det er for å gi et stødigere hold over skuldrene, samtidig som jeg gikk tom for det grå garnet ( fra lageret) og måtte legge til litt grått Lammeull fra butikken.

Jeg tenkte at da ser man ikke så godt forskjellen på garnet, bare hvis man tar på det. Lammeulla er uten silke, og litt tykkere. Kan du se forskjellen?


Og de med øye for detaljer, kan se at ermene er strikket på langs, ikke på tvers.

Jeg strikket nedenfra og opp, skrådde ut under ermet, og la så opp ekstra masker til ermer.
Meningen var å lage dem 3/4 lange, for så å lage en morsom detalj til slutt.
Det slapp jeg altså, for de var lange nok.
Dessuten laget jeg skrå fra håndleddet og opp mot halsringingen, slik at det ble runde skuldre.

Ekstradetaljen ble at jeg heklet sammen ermene på oversiden . Det ble penest, samtidig som det ble en røff look. Samtidig heklet jeg fastmasker rundt halsringingen, for å få det jevnt og pent.

Og siden dette prosjektet er ferdig, har jeg LOV til å starte et nytt......ikke sant? Har planen klar, og det er bare å finne den riktige fargesammensetningen. Det gjør jeg på jobb etterpå.

Have a nice day 😃


16 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Den klæder dig brandgodt !
Ha en skøn dag, du flittige kvinde :)
Nu vil jeg brygge mig en kop kaffe og fortsætte min jobsøgning..

Vibbedille sa...

Deilig, deilig og HERLIG!
Flott farge og skikkelig kledelig
kosegenser-drit i kjøleskapet,
ser bare en KUL genser eg hihi
Men skjønner hva du mener hehe
De herlige mannfolka! HAHA

NÅ er eg straks klar for kosekroken,
skal BARE, ja eg skal BARE komme meg ut av sovepysjen og inn i koseklær ;)

Kos deg i dag ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Rubia sa...

Kul genser!
Grattis.

♥ Hannele på Hisingen sa...

Snyggt på dej ♥

Anonym sa...

Kjempefin genser :) Og superkreativ måte å strikka den på..hmm ( legg den på minne.. :) ) Lykke til med nye prosjekt, kjekt å følgja deg her inne. Helsing fitjarbuen

Tovepia sa...

Den ble kjempefin og du kledde den såå godt!
Kjenner det med mann som fotograf, da kan det meste skje av tillegsdetaljer:)))..men skitt, godt at ikke alle bilder er såkalt perfekte;)
Artig vri med ermene, tøff!

ANNEPÅLANDET sa...

Kjempefin genser til deg, Sylvia!!! Du har kanskje sett at det er en genser på Ravelry som ligner i fasongen, som også heter Boxy? http://www.ravelry.com/patterns/library/worsted-boxy
Greit for alle dem som ikke føler seg trygg på å strikke uten oppskrift :-)

Syns det er helt flott at du har litt rot på kjøleskapdøra, jeg! Det har vi vel alle? Gjør det litt hjemkoselig det, vettu :-)

Ha en fin aften!

Gitte sa...

Super flot, smart og lækker. Skøn farve både til de sorte jeans, og til dig. Det / du ser bare godt ud!

Har arbejdet over hele ugen, så jeg er ikke nået til posthuset endnu:-(

Anne sa...

WOW så flott genser! Utrolig fin farge og fasong til deg:)) En liten smarting du, kan ikke se at det er et annet garn der hvor rillene er siden det blir en annen struktur. Å strikke uten oppskrift og fra eget hodet er skikkelig gøy når resultatet blir slik. Liker også godt kofta di i forrige innlegg. Lurt med trykknapper, den skal jeg huske på. Da er det liksom ikke noe som bryter mønsteret.
Vet du hva? I går hadde vi visning på huset vårt og i dag kl 12 startet budene å komme. Det hele var over på en time så nå svever jeg på en sky igjen;) Vi fikk til og med over prisantydning så vi er veldig fornøyde. Og det kjennes jo godt når en får tilbake for det en har fikset og brukt tid på og.
I går fikk jeg og summet meg til å begynne p et nytt prosjekt, forhåpentligvis en fin rillejakke. Er liksom ikke såå spennende med bare sokker, hihi;)

Ønsker deg en fin kveld videre!

Barwitzki sa...

Deilig bilder... herlig å se :-)
tusen takk Sylvia. Naturlig genseren er veldig fint også :-)))
Herlig har du strikkt.
Jeg sitter her med et glas rødvin -
super fransk, mhhh, jeg mener jeg spiser ikke. Bedre eller :-) Hyggelig med blog... jeg tar en rund min strikkepinne... ha det bra,
fantastisk koselig kveld.
Klem

Fru Tunheim sa...

Jeg er bare altså så imponert over alt du strikker...

Siddis back home sa...

Så flott du er på morgenkvisten! Du er så flink å strikke uten mønster, jeg er mønsterslave, jeg…. Nå reiser jeg en tur, det skal bli godt, men for en jobb å forberede huset på at jeg er borte denne gang… he, he… ha en fin natt!

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Kul genser og jeg er skikkelig imponert hva du får til uten oppskrift!!!! Talent!!!!! Sylvia, hvem har det vel som et interiørblad hjemme? Blås nå i det - ingen legger merke til det eller bryr seg :-) Kos deg med ny genser - flott farge til deg!!!

Tante Constanse sa...

Det var en skikkelig sneisen genser! Nydelig farge også. Morsomt med slike kreative prosjekter og du ser flott ut uansett morgentrøtt eller ei!
Jeg har også en som ruller på Zzzzzz innimellom. Ikke kjekt å ikke få sove, så jeg kjøpte snorkeplaster til ham, det hjelper, kanskje det funker for flere?
Ha en fin dag!:-)

Helen sa...

Her er man vekk, ett par dager, og vips har det kommet opp ferdig strikkede plagg på rekke og rad...
ha ha

Denne kledde du !
Særlig til smale jeans, du ser jo så slank ut, Sylvia....:)

Tenker det siste bildet, viser fargen best tenker jeg. Veldig fin farge, særlig nå til høsten syns jeg.

Idag trøste shoppet med meg sjokolade, syns jeg fortjente det. Etter at naboen min, som selvsagt er ett Palazzo (slott) eid av kommunen, også hadde fått litt av vannet mitt inn til seg.....sukk...stønn...
dette er en "never ending story" - har nå stappet innpå sjokoladen og føler meg litt bedre....
Det gode liv i italia....vel, jeg kan skrive under på at det ikke gjelder her for tiden..hahahaha

BrittB sa...

Så flott genseren ble, den kler deg veldig godt!! Flott kofte i innlegget under her også- er stadig imponert over dine fine strikkaplagg, du er flink!! :-)