Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 17. september 2014

Tusen takk!

Hei alle dere herlige der ute.
Takk for alle de koseligste hilsener jeg fikk av dere i hele går, på dagen min.
You Made my day!

Så håper jeg at mange av dere som følger min blogg, også fortsetter å kommentere her inne, selv om jeg ikke har bursdag :)

Jeg strikket ferdig i går, en FWWS eller Rullelue som det også heter
Jeg fikk skjønne roser av mine foreldre

Disse luene er jo så enkle å strikke, og selv om de var superhotte i fjor, har jeg lest litt i motemedia i det siste, og der er det like HOT HOT HOT som i fjor. Kanskje enda mer!!!

Det er visst hvit som er det som er årets hit, men i år er det visst også dyreprint.
Prisene ligger fra 80kr ( H&M) til langt over 1000-lappen for designer merkene.

Planen er å strikke noen, men jeg går fort lei...he he
Denne skal leveres sammen med Marius-pulsene. Fargene matcher.

Lua er strikket med pinne 3.5 , i Soul og Air, 25g av hver. 
( hvit Air og grå Soul gir litt melert uttrykk, slik jeg liker det)

Jeg la opp 20 m mer enn det jeg skulle, for jeg husket ikke oppskriften helt.
Men etter en ryddesjau rundt sofakroken ( litt bak også....kremt) lå jammen oppskriften der!

Og kort fortalt er den slik:
RULLELUE
legg opp 100m med pinne 3.5 eller 4 med dobbelt garn. Air og Sky.
Strikk rundt i glattstrikk til 20-25cm etter hvor beggy du vil ha luen.
Så feller du annenhver omgang, og strikker uten felling de omg du ikke feller.
Start med å felle hver 8 m, og så feller du slik med en færre maske mellom fellingene, til du har 30 m tilbake.
Strikk så to masker sammen omg rundt. Klipp tråden og trekk den gjennom resten av maskene. Stram godt.

Jeg skal kjøpe med meg hvit og beige hjem fra jobb i dag.
Hvilke farger skal DU strikke i?

Og enda en gang, tusen takk for hilsener på dagen min, og at dere følger min blogg.

13 kommentarer:

♥ Hannele på Hisingen sa...

Visst får man vänner genom bloggen ♥
Kram

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Bare hyggelig!!!! Jeg bruker veldig lite hvitt - brukte det til alt tidligere. Så det blir jo farger på meg!!!

Strikkeheksen sa...

Kære Sylvia
Tillykke, tillykke omend forsinket - fra en meget hårdt influenzaramt strikkeheks!
Så fint klædt på, du var - ku næsten ligne noget desigual ;-)

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg følger dig lige meget hvad :)
Og skal desværre ikke købe garn i dag..

mimouna sa...

Gratulerer med vel overstått!

Nydelig sett, og grått er i grunnen en fin farge som kan kombineres med mye.

Berit sa...

Tillykke herfra også! Smukke roser!

Lisbeth sa...

Gratulerer med vel overstått Sylvia :) Håper dagen din var god <3 Klem

Rosehagen sa...

Takk for at du deler oppskrift og ide med oss andre.
I kveld blir det å fortsett på min rosa mohairgenser i kurvflettestrikk. Men denne må jeg prøve i morgen. Nå har jeg altfor mange prosjekter påbegynt og enda flere som jeg har lyst til å starte på;) Du inspirerer ;)
Nydelig lue og pulsvarmere;)

Klem fra Ann-Mari

Ruths datter sa...

ja de rulleluene laget jeg flere av i fjor. Veldig stilige. Likte godt de pulsene dine. Hvor har du funnet oppskrift på de da? Kunne tenkt meg sånne.
Klemz

Skjemmes over at jeg ikke har gratulert deg..Hipp hipp...for vel overstått dag.

Rubia sa...

FWSS luene er fortsatt populære ja.
Det er bare å strikke i vei. :O)

Helen sa...

Så hyggelig med sååå mange bursdagshilsner !

Da får du ett lite glimt av hvor mange som egentlig kikker innom....:)

Flott gave, luen og pulsvarmer og vinter fargen grå. Noe mitt nyeste strikketøy går i, ispedd en rosa striper i ny og ne....

Nei, tilbake til rydding/rengjøring, forlater Villa'n imorgen, og leietagere kommer lørdag, så liker å ha alt ferdig imorgen !

Britt-Unni Pedersen, Hammerfest sa...

D er jeg igang med rulle luen. Til voksen faktisk til,meg selv. Hvor mange cm passer best for et lite hode som jeg har. 20 eller 25 cm før felling

Sylvia sa...

BRITT UNNI
Det må du avgjøre selv. Der du feller av er tuppen på lua, og den vil legge seg litt bak, så kanskje det er fint at den er litt stor bak, hvis du har lite hode?
Lykke til.
Sylvia