Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 25. september 2014

Strikkeavdelingen

Heisann
I dag åpnet vi den nye Husfliden i Porsgrunn......endelig!
Taler, snorklipping, leverandører på besøk, og selvfølgelig ønsket vi de nye og gamle kundene velkommen!
En fantastisk dag.

Her er garnavdelingen
Fargerik og fin, og jeg er såååå fornøyd!!

Jeg har samlet all Alpakkaen på et sted, og ull på et annet, så det er lettere å finne frem.
Hver garntype har eget skilt, der jeg har satt på pris og pinnestrs.
Hva er vel mer frustrerende å ikke vite hva garnet koster!!!

Her kan du sitte ned med en kopp kaffe, se i oppskrifter, og gå rundt å kjenne på garnet.
Du kan nøste opp garnet, hvis du har hesper, så slipper du å plage mannen din når du kommer hjem...

Det er ikke fulle hyller, nei. Enda jeg bestilte flere kg ekstra garn til åpningen. Men vi solgte vanvittig mye garn i forrige uke, før vi stengte dørene. Det betyr, at strikking er like populært fremdeles.

Nå er jeg strikkesjuk, etter dagevis med jobbing og ingen strikking.

19 kommentarer:

Vibbedille sa...

Ingenting er som RYDDIGE garnhyller i butikkene og at det er prislapp på er jo genialt :) Ser superlekkert ut, misunner deg den jobben ja :)

KOS deg masse og ha en flott fredag :)

Go`klem Vibbedille :)

Line Kristine sa...

Gratulerer med storslått åpning! Dere har fått det så fint! Oversiktlig, romslig, lyst og trivelig :)

Anne sa...

Hvor ser det godt ud. Spændende om I skal sælge garn fra Filcolana (arwetta) :-)

Rubia sa...

Gratulerer med årpningen!
Det skal bli skikkelig gøy å komme innom snart. Håper på masse spennende, nytt garn!

knitnetty sa...

Gratulerer med ny butikk! Det ser veldig fint ut. Jeg kommer nok innom en gang neste sommer ;-)

Elisabeth sa...

Takk for i går, Sylvia. Moro å se hvor flott det er blitt i den nye butikken. Virkelig lyst og romslig. Der regner jeg med at du vil stortrives.
(Blei du til klokka 24 tro?)
Herlig freddag! Mellomste og jeg sitter i vinterhagen allerede å strikker. He he.. Det er så gøy når hun også er blitt ivrig med strikkepinnene.
Akkurat nå står Pavlova´n står i ovnen. Forberedelser til morgendagen. Senere i dag skal vi teste ut nye kafeén her i byen "Hungry heart".
Todeloo, og god helg!
Elisabethklem

Rosehagen sa...

Gratulerer med åpningen.
Gotteri for strikkeglade damer;)

Spent på hva du har på pinnene i helgen;)

God helg;)

Klem fra Ann-Mari

Soline sa...

Så flott det så ut!

God helg!

Marianne sa...

Takk for hyggelig svar på garnspørsmålene mine:-) Den nye butikken ser veldig flott ut og så fint at det er et sted man kan sette seg ned også. Garnhyllene ser riktig så innbydende ut:-) Ha en flott helg! Klem Marianne

Anonym sa...

Åå..kor fin butikk, der vil eg og handla... Men då må eg reisa ganske langt fyrst, dei er iallefall heldige som har denne butikken i nærleiken :) Lykke til med haustspøtinga, og god helg! Helsing fitjarbu

Martine Engebakken sa...

Veldig fristende:)

Miri Vandre blandt ege sa...

Hvor ser det indbydende ud !
Tillykke med den nye butik :)

Lin sa...

Hvornaar kan jeg flytte ind?????

Lisbeth Severinsen sa...

Som sukkertøy !

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Uhu - dette så lekkert ut!!!! Skulle ønske jeg bodde i nærheten!!!! Gratulerer med åpningen!!! Håper du får kost deg i helgen med strikk. Her er det strikkedager på Sjølingstad og vi blir nesten 90 deltakere i morgen. GØY!!

Helen sa...

Så fint det har blitt !

Ja, du kan fint få fylt opp litt mer garn i hyllene, men moro at mye ble solgt FØR dere flyttet hit ...

Tro om ikke jeg må komme innom en dag?

Nå fredag, og tidlig middag her, så frem med ett strikke prosjekt er planen...så god helg :)

Fru Tunheim sa...

Så fint som det blei...og romslig også ser det ut til. Der kommer du nok til å stortrives mellom alt det flotte garnet og ikke minst fargene.

Håper helgen din nå blir avslappende og fin.

Tanja sa...

Gratulerer med ny butikk, Sylvia! :) Sååå lekkert! Håper jeg får til å komme dit en gang... Du gjør det så innbydende å fristende :) Ha ei fin helg :)

Strikkeheksen sa...

Det ser fuldstændig fantastisk ud, Sylvia - det har du gjort godt :-) Og hvor er det dejligt at høre, at I har haft så godt et salg. Kan godt forstå, at du selv skal sidde lidt med pindene og slappe af nu :-) Rigtig god fornøjelse :-)