Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 21. september 2014

Søndags-morgen......

Litt "yoga" på morrakvisten
Baking er jo Yoga for meg :)

Nybakt fersk brød er det beste på en søndag.

Så er festen over
Jeg har jo hatt fødselsdag denne uka, og den har vært så hyggelig med gratulasjoner og små gaver.
Venner og familie kjenner meg godt, for jeg har fått masse god rødvin.

I går hørte vi noen som banket i nabolaget........
Se hvem det var
Hakke-hakkespett

Pus og jeg synes det var koselig med litt action i nabolaget

......heller litt banking enn høy musikkspilling halva natta. Det var det natt til i går. En nabo som hadde det ekstra gøy, og spilte høy musikk med dørene åpne. Jeg var rimelig sliten etter en søvnløs natt, da jeg dro på jobb i går. Den siste gangen i det gamle lokalet.......

Til uken åpner vi ny, stor butikk, med flott garnavdeling.

Og når brødene er ferdig stekt, skal jeg ned å få garnet i hyllene. En drømmejobb!
Ha en fin søndag!




19 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Det gælder virkelig om at finde sin "yoga", der kan afhjælpe både træthed og stress- dét har du vist gjort :)
God Søndag !

Hanneles bokparadis sa...

Precis vad jag tycker, knåda deg är som meditation, jag har ingen maskin...

Marianne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Marianne sa...

Så deilig med nybakt brød og det var jo noen fine rødviner du har fått. Det er koselig med litt rødt i glasset nå utover høsten. Så har jeg et par spørsmål til en "garnguru" som deg:-) Du skrev i innlegget mitt om Islandsk strikk at garnet fint kunne byttes ut, problemet mitt er å finne ut med hva. Lettlopi har på 10x10 cm 18m og 24 rader på pinne 4,5. Alafosslopi har på 10x10 13 m og 19 rader på pinne nr. 6. Har du forslag til noe norsk garn jeg kan bruke? Høres spennende ut med den nye butikken:-) Ønsker deg en fin søndag. Klem Marianne

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Nybakt brød må være det beste i verden!!!! Lykke til med nyåpning av butikk!!! Kjipt med nabofest!!!!!!!

Birgitte sa...

Her ble det også nybakt på morgenkvisten, det er så godt! Hakkespettene er morsomme å se på, ikke alltid like lette å få øye på i skogen da men.. Ønsker deg en fin søndag:)

Gitte sa...

Kære Sylvia - Et forsinket tillykke med fødselsdagen!
Det lyder til at du havde en dejlig dag.

God søndag.

Strikkeheksen sa...

Åh det må være dejligt at fylde garn på hylderne :-)Det er så hårdt at undvære nattesøvnen - bliver måske også lidt hårdere med alderen? ;-) Jeg vil også til enhver tid foretrække spætten, men den hakker vel heller ikke den halve nat :-)
Skønne gaver, du har fået Sylvia - så er der nydning til lang tid fremover :-)

Elisabeth sa...

Høres ut som den deiligste søndag, Sylvia. Og sååå mye god rødvin da gitt. Da er det bare å nyyyte…

Gleder meg til å besøke den nye butikken. Sier du fra ang neste strikke-cafe´?

Da er min jobbehelg over. Seks uker til neste gang. Nå tar en Sylvia-vri - dvs koker litt kaffe og strikker noen pinner i sofakroken. God kveld!

Helen sa...

Slitsomt å ikke få en god natts søvn...:( Ser selv jeg er veldig avhengig av min (skjønnhets)søvn!

Deilig med rødvin, som kan drikkes og nytes utover høstkvelder - skål !

Hvor skal Husfliden flyttes hen...?
Håper du fremdeles har en fin vei til jobben din.

God søndag videre....

Madame sa...

Uhm, rødvin er en god gave :-) Så spændende med ny, stor butik, Sylvia!
Men uha - det er slemt at få stjålet sin nattesøvn.
Du er vel nok flittig med at bage, og brødet ser lækkert ud.
Ønsker dig en god søndag aften!

Fru Tunheim sa...

Lykke til med ny butikk. Alltid spennende med litt forandring og å fylle opp garnhyllene må være gjeveste arbeidet.

Lin sa...

Mums. Jeg kan naesten dufte dit broed helt herned.
Jamen et stort foedselsdagskram til dig paa din dag og gratulerer med nye lokaler. Kommer der billeder?????

Britt-Unni sa...

gratulere med dagen. godt med vin ja

Rosehagen sa...

Så herlig å få så mye godt i bursdagsgave;) Nattesøvn er gull;) Herlig å fylle opp garn i hyllene;) Brød bakes det ofte her også, må ha det. I helgen ble det også en sjokoladekake.
Fin uke til deg;)

Klem fra Ann-Mari

Rubia sa...

Jeg er VELDIG glad for at jeg stort sett har naboer langt unna. :O)
Jeg liker å få noen timers søvn.

Lykke til i nye lokaler i dag da!

Eva Rinker sa...

Så hyggelig Sylvia!
Lykke til i ny butikk, jeg kommer på besøk! :)

Hilsen Eva

Barwitzki sa...

Ja... jipiii... helgen var så deilig!!!
Ha en herlig uke Sylvia.
Klem fra Viola

Ruths datter sa...

Tusen milioner takk for mailen. jeg har masse på gang akkurat nå,men mariusene står på ventelista. Bare må ha de ser du. Gleder meg.Ønsker deg en fin ny uke Sylvia.
Klem