lørdag 13. september 2014

Småstrikk

Fra tykke pinner, og stort strikketøy, har jeg nå gått ned på både pinner og volum.

Pulsvarmere er tingen

Ja, tenk, jeg har altså strikket Marius-mønsteret igjen!
Og jeg som sverget.........

Men altså, mønsteret er morsomt å strikke. Og denne gangen ble det ikke en hel genser, men et par pulsvarmere.
Jeg tok en titt i lageret mitt
....med MIRASOL garn, for det ville jeg strikke mer av.
Og jammen fant jeg ikke de samme fargene som jeg strikket Mariusgenser av til Sønnen.

Men disse er ikke til ham eller meg selv, men en gave til en annen som også har lik genser.
Vrangborden er jeg ikke fornøyd med, men den får være sånn....

De er altså strikket i Mirasol på pinne nr 3.
Nå vil jeg fortsette med pulsvarmere en stund, og jeg har garn nok mange fler.......

(Beklager det korte innlegget jeg hadde sist, men det var en kort info. Og jeg kommer altså ikke til å strikke fra boken selv.)

14 kommentarer:

Barwitzki sa...

Nettopp vi var i skogen - grøn alt, jeg mener jeg er i norsk skogen :-) så deilig! Tåke og hemmelighetsfull herlig, kanskje vi har troll, nisse og fee her? Nå vi er hjemme igjen og jeg vil strikke votter med restegarn videre men jeg har intrykk garnet er ikke nok - det er to forskjellige :-(
Jeg så din restegarn håper det er nok for din :-)) Ha riktig fin kveld. Jeg drikker et glas vin, ahhh ha en godt kveld. Klem

Helle sa...

Mariusmønsteret synes jeg er deilig intuitivt. Et av få mønstre som egner seg til samstrikk med TV-titting. Strikket et par pulsvarmere med mariusmønster i fjor, og kunne godt tenke meg å strikke flere. Fint som du sier til å bli kvitt litt restegarn, - jeg er neppe den eneste som har et lite lager av det. :)

Birgitte sa...

Fine pulsvarmere! I gråtoner kan de brukes til det meste:)

Siddis back home sa...

Så gøy med småstrikk! Må nok strikke noen halser og luer til ungene, må bare få ferdig genseren som er på pinnene først…. ha en fin kveld!

Rosehagen sa...

Pulsvarmere er jo så kjekt å ha, moro å strikke og supert som gaver;) Dine var nydelige i fargene;) Kanskje det er tingen etterhverther. For tiden er det store strikkeprosjekter, kjekt på reiser, ventetid og bakerst på forelesning og møter ;)
God lørdagskveld;)

Klem fra Ann-Mari

Line Kristine sa...

De så skikkelig gode, myke og varme ut :) Heldig den som får så flotte pulsvarmere!

Elisabeth sa...

Takk for tips. Kjekt med småprosjekter innimellom slaga.
Det blei nytt garnkjøp i går. Tweed til genser til yngste. Og nytt garnprosjekt til mellomste, som hun skal strikke selv. Forrige var det jeg som strikket ;)

God søndag med sol på.
(Hilsen mellomste og meg med strikketøy i sofaen)

Madame sa...

Så flotte pulsvarmere du har strikket! Nu kommer tiden, hvor vi skal pakkes mere ind for ikke at fryse. Her har vi dog stadig meget lunt vejr midt på dagen.
Klem og rigtig god søndag, Sylvia!

Lisbeth sa...

Fine farger :) Gøy med småstrikk også ;) I dag blir det en liten tur på hytta, nyte sola, freden og roen :) Klem

Lin sa...

Betyder det at armen din har det bedre???? Saa dejligt. Marius hihi, jeg har aarets tredje genser paa pindene.

Gitte sa...

Meget fine pulsvarmere, og nu har sønnen også fået en trøje!! Jeg synes den er rigtig god som "herre-trøje" også.

Lækkert inspiration med strikkebog og idéblad. Lige sådan noget der er godt at krybe ned i sofaen med sammen med en kop varm kaffe eller the.

Tusind tak for den fine pakke. En dejlig overraskelse (igen :-) )

Jeg har sendt dig et billede af strikkepinden. Som du kan se er der ingen håb......

Rigtig god søndag.

Elisabeth sa...

Stilig med Mariusmønster på pulsvarmere, og jeg synes i tillegg at gråtoner er så fint :)
Takk for besøk på bloggen min. Den var nok litt forandret en stund, har prøvd med litt forskjellige design. Men nå er jeg tilbake til det gode gamle igjen. Og strikket har jeg også. La nettopp ut en jakke. Ha en fortsatt flott søndag!

Sommertid sa...

Marius er fint, og jeg likte gråtonene. Og det er mye god varme i pulsvarmere. Tror det blir noen slike i julegave. Er akkurat passe kjekt å strikke.
Ha ei go september uke !

Strikkeheksen sa...

Jamen de er da bare også fine - jeg er i gang med en Mariustrøje til Lillefrø, men det har lange udsigter, for jeg er i gang med tusind andre ting også :-)

Hvor er det en flot hjertehue, du har lavet - sikke skønne, skønne farver :-) Og det varer vist ikke længe, før du har brugt alle dine Mirasolrester :-)