Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 29. september 2014

Jeg skryter

.....av min flotte arbeidsplass.

Tenk å glede seg villt til å gå på jobb. Jeg er bare såååå privilegert, altså.

Bak kassa her står jeg, og SMIIIILER!!!!

Jeg kan bare snu meg rundt, så har jeg byens flotteste vegg. Er du ikke enig?
Og rundt om i lokalet, bugner det av fargerike blomsterbuketter, som vi fikk til åpningen, sist uke.

Flott, lys bunadsavdeling på venstre side av kassa, der det flommer inn lys fra store vinduer.
Og der er det utsikt ut mot elva, eller " Ælva " som vi sier på Grenlandsk.


Ser jeg mot høyre, der jeg står bak disken, har vi inngangen med rød løper

Der graves det utenfor ved veien. Men de sier det skal bli en liten park med benker der, så det kan jo bare bli bedre.

Heldigvis var det ikke så folksomt på jobben i dag, men mange var innom for å beundre den fine butikken. Og jeg gleder meg til julehandelen setter igang. Da blir det liv og røre igjen.

Ellers har jeg jo strikket " noe"
Denne rullelua i Air og Soul.
Og jeg har flere på pinnene........

Det ble med noen garnbunter hjem i dag......kremt..... Men det snakker vi ikke om.
Vil du ikke heller se et bilde til av Garnavdelingen, kanskje?

Og så må jeg bare takke for de hyggelige kommentarene i det forrige innlegget, der min mor plutselig ble 17 år yngre. Og hun er nok ikke til å snakke med resten av uken, så ung som hun har blitt...... ;)


17 kommentarer:

Gitte sa...

Virkelig flot butik med masser af plads!

Må tilslutte mig. Flot mor du har :-)

Strikkeheksen sa...

Ja, den er saftsusemig flot :-) Det er et privilegium at få lov til at går rundt der :-)
Og jeg tilslutter mig koret - smuk mor - og så dejligt for dig, at du stadig hende hos dig :-)
Vidunderligt billede af dig og din smukke datter også - I er jo altså en flok skønne kvinder ;-)

Lisbeth sa...

Åhhh, nå gleder jeg meg!! I løpet av oktober er jeg på plass for å myse i butikken altså :) Vet ikke helt om jeg har helt trua på den jakka mi Sylvia, den er ikke slik jeg ønsker... Det ordner seg nok :)

Tovepia sa...

Så utrolig flott butikk!..skjønner du trives godt i disse omgivelsene:)
Så på bilder under også, din mor ser virkelig ung ut; flott dame!..som datter og datterdatter!
Nyt overgang til oktober, klem;)

Rubia sa...

Skikkelig flott butikk dere har fått!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Du kan vara stolt! ♥

Lene Megan sa...

Hvor ser det bare hyggeligt og fint ud. Jeg forstår udmærket, at du liker at være på arbejde. Og omgivelserne er vigtigere end vi måske umiddelbart tror. De påvirker os. Jeg tror, at de mange farver, garner og tekstiler er med til at "farve" dine dage. Og de fleste kunder er vel glade og forventningsfulde, når de kommer ind og skal købe garn? Vi er som regel vældige dedikerede og glade for vores kreative sysler! :)

Selv er jeg tilbage i Skrivehuset efter en dejlig lille efterårsferie i Jylland.

Klem og god tirsdag

Barwitzki sa...

Gratulere med ny butikk Sylvia.
Smykker arbeidsplassen... jeg kan
føle glede :-)
Kanskje jeg kan se... en gang :-)
Klem fra Viola

Madame sa...

Tillykke med den flotte butik I har fået! Du er heldig at arbejde i så smukke omgivelser - dem kan man kun blive glad af at være i.
Ønsker dig en god aften, Sylvia!

Lin sa...

Haha, jamen hun ser ogsaa meget ungdommelig ud din mor.
Laekker butik jeg savler allerede over billederne. Saadan een butik findes ikke her.

Susann Englemamma sa...

Det ser ut som en veldig fin butikk :) Skjønner at du skryter ;)

Helen sa...

Så flott butikken har blitt, og så mye "lysere og luftigere" !

Ikke rart du trives :)

Dessverre, kan jeg ikke 8, som du sikkert alt vet nå....planer alt, hummerlag.

Men, da må vi få det til i desember, og da med julepyntet gater og butikker - skal selvsagt være her HELE desember, kommer faktisk alt 27 november...hehe...

Lykke til på jobb, håper du selger masse, masse garn !

Elisabeth sa...

All grunn til å trives i slike lyse troívelige omgivelser. Jeg kommer på besøk igjen jeg :)

Fru Tunheim sa...

Du har jammen lov å skryte. Butikken ser kjempefin ut og det er et privilegium å glede seg til å gå på jobb. Tenker ofte på dem som gruer seg. Det må være uendelig vondt.

Ha en super onsdag.

Marianne sa...

Så flott butikken har blitt, må jo være en drøm å jobbe der:-) Klem Marianne

BrittB sa...

Så flott!! Skjønner veldig godt at du trives i slike omgivelser! :-)

Hobbyfantast sa...

For et fantastisk sted å jobbe! Ja, jeg følger fortsatt med på bloggen din, selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen kommentarer. Koser meg med å se alt det fine du lager.