Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 4. september 2014

Jeg er heldig

Jeg vet ikke hvorfor, men det siste året har jeg hatt vinnerlykke.
Og at jeg vinner TRE ganger på samme sted, det er helt villt!
NORO garn fra Japan, ull og bomull

Vibeke, Vibbedille, tante er gal........er jo en bloggvenn jeg er ofte innom. Og i forrige uke hadde hun fødselsdag, og jeg måtte jo kommentere og ønske henne til lykke med dagen. Hun gav altså bort en gave, og trakk lodd ( RANDOM) blandt kommentarene. Og det ble MEG igjen!!!

Vi har ledd mye av det, for det virker ganske suspekt at jeg alltid vinner hos henne, men altså, vi har ingen hemmelig avtale i det hele tatt. Og jeg blir med på neste utlodning hos henne, uansett.

Man vinner heller ikke, hvis man ikke er med!

Selv om finværet og sola har besøkt oss denne uken på Østlandet, har høsten kommet
Bladene har begynt å skifte farge.
Og det er det jeg elsker ved høsten, alle fargene!!!!

Ellers har jeg vært ganske standhaftig denne uken, og ikke strikket. Men lest bok istedet. 
Det dumme er, hvis man kan si det, er at jeg snart har lest den ut, og må finne en ny.
Og leser man en god bok, vil man egentlig at den aldri skal ta slutt.


Og siden jeg blir rastløs av å sitte lenge stille, så baker jeg........

Nå setter jeg to grovbrød inn i ovnen, så har vi fersk, hjemmebakt brød ut uken, mmmmmm.......
GOD TORSDAG, dere.


20 kommentarer:

Helen sa...

Så moro at du vinner !! Kanskje på tide å ta det flax loddet også da? Mens du er i vinnermodus...?

Enig, en god bok - åhhh det er virkelig å kose seg med.

Begynt igår litt på en nytt strikke prosjekt, nei ikke ferdig med det jeg har på pinnene ennå - men det er alltid så moro å starte på ett helt nytt ett, er du ikke enig?

God bedring med skuldrene, og heldig de som får hjemmebakt brød :)

Torsdag alt....snart en ny helg !

Helen sa...

Ps, har skrevet om festen i Borgen, men jukset litt med datoen, med andre ord, har tilbakedatert innlegget, vil ha det med i august mnd vettu ;)

siddisisalou sa...

Så kjekt at du har vinnerlykke. Nydelige farger på garnet du vant !
Høres godt ut med hjemmebakt brød, og kan nesten kjenne den gode lukten helt hit .......

Lene Megan sa...

Dejligt at være i vinder-flow! Og flot garn/flotte farver.

Tænkte på, du kan ikke strikke, men kan du heller ikke male? Selvom du jo er kreativ med brødbagningen og i det hele taget! :)

Ønsker dig en fin torsdag. Klem.

Vibbedille sa...

Ja eg ler litt ennå av den der vinnerlykka de hehe

Bilde du la ut av bladene ligner søren meg på garnet jo! hehe

KOS deg med nøstene og håper du får brukt de, eg strikket meg som sagt et hullete Baktus sjerf ;) Er skikkelig mykt og godt, men er faktisk ikkje heeelt ferdig ennå....TYPISK!

KOS deg masse og ha en herlige torsdag ;)

Go`klem Vibbedille .)

Lisbeth Severinsen sa...

Heldiggrisen deg !

Lin sa...

Haha, tillykke tillykke. Ja een skal jo vaere den heldige ikk????Og Noro-garn, saa laekkert. Ved du hvad du skal lave????
Ih, det er naesten halvt frustrerende naar en god bog slutter.
God bedring med dig.

Anne sa...

Heldigen deg! Det var jo et flott nøste du vant. Du er jo rene bakeguruen;) Fristet med den pizzaen i forrige innlegg. Takk for veiledning av lmmene, de er nå strikket og venter på å bli sydd på. Jakken må bare bli helt tørr først. Jeg ranglet i natt fordi jeg bare måtte bli ferdig med klipping og sying av den. Er en smule trøtt i dag, men det var verdt det. Du får finne deg en ny bok å kose deg med inntil du kan strikke litt igjen:)

Ha en fin kveld!

Elisabeth sa...

Å så moro at du har vunnet garn da. Igjen!

Norogarn har jeg lite erfaring med. Litt nysgjerrig på det. Har sett en combo i Sinnasaujakka i striper på nett. Lurer litt på å strikke den…

Deilig å dykke ned i en bok. Jeg hører lydbok om dagen. I bil - til og fra mamma. I dag var det så spennende at jeg bare måtte bli sittende for å høre kapitlet ut. He he…

God helg! Den har nemlig startet for meg allerede. Skjenker et glass rødt i kveld jeg.

Rosehagen sa...

Gratulerer med premien;) Så heldig og koselig;) Garn til nye prosjekter;) Ja, ute er det uten tvil høst. I kveld brenner jeg i lyktene på verandaen. Koselig;)
God helg til deg;)

Klem fra Ann-Mari
ps.Husk å lever lotto til helgen da;)

Marianne sa...

Så heldig du er da:-) Hjemmebakt brød høres helt nydelig ut, det må jeg få til en dag også kjenner jeg:-) Klem Marianne

Fru Tunheim sa...

Engod bok er ingen dårlig erstatningsordning strikketøyet. Ved å laste ned eBokBib Appen kan du låne bøker på nett fra alle norske bibliotek. Det er bare å velge og vrake, genialt. Noen bøker er det venteliste på andre ikke og helt gratis.

Rubia sa...

Du er mistenksomt heldig der ja. :O) Gratulerer så mye! Nå må du jo bare strikde igjen.

Barwitzki sa...

Gratulere deg med Noro - veldig fin garnet. Så fine farger - høsten... kommer :-) Jeg var på fjellet sist dager... fine naturen med deilig farger. Nå jeg er hjemme igjen og kan bake også... selvbakt brød er herlig.
Ha en riktig fin fredag og helgen med solskinn. Klem fra Viola

Annette sa...

Grattis!
Vilken tur att vinna Norogarn! Har testat många av deras olika garner min favorit är tayio just nu till sjalar.Noro 4play är koftfavoriten.Ha det bra

Madame sa...

Tillykke, Sylvia - dejligt at du har vundet igen!
Jeg elsker også de flotte høstfarver, og i går oplevede jeg dem i Botanisk Have i København. Ønsker dig en rigtig god weekend!

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Gratulerer Sylvia - dette er jo lekkert garn. Gleder meg til å se hva du skal lage av det! Så gøy at du vinner hver gang hos Vibbedille!!! Ønsker deg en riktig god helg!!

Helle sa...

Ja det får man si. Den ene gevinsten etter den andre. Også er det veldig hyggelig med overraskelser i posten.

Skjønner at strikkingen frister, spesielt siden du har et bestillingsplagg på pinnene, men husk på skuldrene dine. :) - Om fristelsen blir for stor får du kanskje ta en tur til biblioteket og fylle opp med nye og spennende bøker. :)

Lisbeth sa...

Gratulerer!! Det er stas å vinne. Vittig at du har vunnet tre ganger der på kort tid. Høsten er desidert best! Fargene, luktene og lyset eller skal vi si mørket :) Herlig! I kveld blir det søskentreff på meg, det blir koselig :) Klem

Hanneles bokparadis på Hisingen sa...

Underbara färger!
Kram