Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 5. september 2014

Hooked

Masse spennende garn kommer nesten daglig til butikken.
Vi manglet litt sokkegarn i spennende farger, sånn flerfarget, vet du, som mønstrer seg selv
Her er alle slags fargekombinasjoner, i to forskjellige tykkelser, og det er både 50 grams og 100 grams garn.

Dessuten synes jeg vi må ha økologisk lisse-garn, eller så har det et mer spennende navn også, Hooked Spaghetti.
Det er laget av overskuddsstoff fra tekstilbransjen, så istedetfor å bli kastet, blir det til garn som man kan hekle feks flotte gulvtepper av
De kan også brukes til å veve med, eller til en puff.
Tidligere solgte vi barnevever, der jeg laget forslag med slikt garn, og laget grytekluter.

Jeg MÅ jo bare prøve ......
Men, med Bomullsgarn og tykk heklenål nr 12, så er det IKKE bra for mine skuldre, må jeg bare innrømme.
Jeg får se hvor lenge jeg orker....

Ikke for å være sytepave, men i dag morges våknet jeg med tett nese, og nys *atsjoooo*, og så har jeg nok fått det jeg har hvert år,  en høstforkjølelse. Krysser fingrene for at den går rakt over.

Så for dere som bor i nærheten, og følger min blogg, informerer jeg her om at til Onsdag 10 september er det STRIKKECAFE igjen i Husfliden sine lokaler. ( kl 18.30 - 20.30 )
Dette blir den siste der, for vi flytter til nye og større lokaler rett oppi gata, om etpar uker.

Jeg kan love at det blir en spennende butikk, med masse nye produkter. Og da skal jeg selvfølgelig oppdatere litt her i bloggen, så alle kan få se.
Derfor, om det blir litt stille her i bloggen fremover, er det fordi det jobbes med den nye butikken :)

God helg, alle sammen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mente du "september"? :)

Vibbedille sa...

Ahaaa ELSKER sånn garn! Blir liksom såååå GLAD!! Og det der Spagettigarnet er dritkult! Har noen "koner" stående, begynte på en puff, men det eg har strikket til nå passer supert til en matte som me kan ha innenfor terrassedøra-Det ble bare SÅÅÅÅ utrolig tungt å strikke så eg finner på grunner til å felle av hehe

Kunne meget godt tenkt meg ei rund matte, litt stor til badet, men det blir ofte med tanken hehe

Men hvis du blir forkjølet kan du bare sitte der å hekle vettu hehe Neida, GOD BEDRING og lykke til med ny butikk ;)

KOS deg og ha en fin kwell :)

Go`klem Vibbedille .)

Rosehagen sa...

Pass godt på skuldrene dine!! Men jeg ser alle fristelsene du utsettes for;) Da er det bedre med retting av matematikkprøver;)
Jeg nyter fredagen hjemme alene, mannen beiser hus med elstesønnen.
Helt greit:- strikketøy, rødvin, tv og pc;)
God helg til deg;)
Klem fra Ann-Mari

ANNEPÅLANDET sa...

Riktig god helg til deg også! Jeg har lest meg gjennom en hel del inspirerende innlegg her - ikke minst på matfronten. Også jeg som er på diett - hadde nemlig tenkt å passe inn i den innsvingte Oleana-jakka du viser lenger ned her... Den er så lekker!

Lisbeth sa...

Så mange lekre farger på garnet :) Skulle ønske jag hadde all verdens tid til å strikke, ikke jobbe også ;)
Jeg er så heldig Sylvia at vi er en søskenflokk på fem, og alle bor her :) Vi skulle nok vært flinkere til å være sammen, men tre av oss har veldig godt kontakt.
Usj og æsj, forkjølelse er noe herk! Masse god bedring :) Klem

siddisisalou sa...

God bedring til deg som er blitt forkjølet !
Du kan nok alle de gode triksene som er verd å vite for å bli frisk i en viss fart......
Her har vi fremdeles ikke mye som minner om høst, og det er rett og slett varmt.

Rubia sa...

Elsker Järbo Raggi. Beste sokkegarnet som finnes.