Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 14. september 2014

Havfruens pulsvarmere

Det går i småstrikk hos meg nå, og jeg kan stolt vise frem disse pulsvarmerne
Kan du høre havet bruse?



Er de ikke skjønne?
Oppskriften kommer fra Kastaniestrik, og var en liten strikkepakker med garn og oppskrift til et par.
Jeg husker jeg kjøpte det sist gang jeg var  på Fanø Strikke Festival, og det må vel være tre år siden nå.
På den tiden stod ikke disse fargene på min liste, så jeg tenkte sikkert at de kunne jeg strikke som en gave til noen. Men disse vil jeg ha selv!!!!

De passer perfekt

De er strikket på pinne 3 i Shetlandsull. Jeg var god og myk på fingrene etterpå, for garnet hadde nok spinnolje i seg, for det luktet ikke av fjøs.

Mønsteret var morro å strikke, og det ble et bra resultat. Jeg tror jeg vil overføre det på ermene  på en jakke senere. Men først vil jeg strikke flere pulsvarmere av garn jeg har liggende. For jeg har jo litt.....





15 kommentarer:

Sommertid sa...

De her kunne jeg sagtens like. Både farge og fasong/mønster.
Gleder meg allerede til å se hva mer du tryller frem

Gitte sa...

Så fine :-)

Liselotte sa...

De er nu rigtig fine, synes jeg, Sylvia :-)

Lin sa...

Havets brusen, jeg savner det som en vanvittig.
Laekre pulser. Kan godt forstaa du beholder dem selv.

Strikkeheksen sa...

Det kan jeg godt forstå, at du vil ha´ dem selv :-) De er godt nok fine :-)

Jeg tror, at hvis jeg skulle strikke pulsvarmere af alle mine rester, ja så ville jeg kunne strikke konstant fra nu af og resten af mit liv - altså uden at løbe tør ;-)

Moffeliten sa...

De ble kjempefine §:o)

Rosehagen sa...

Lekkert, lekkert;) De ville jeg også ha hatt selv;)

Fin uke til deg;)

Klem fra Ann-Mari

Anne sa...

Åh, de er fine Sylvia :-) jeg tåler ikke den spindeolie, der er i Kastaniestriks garn...men ind imellem må jeg bare strikke de fine ting hun laver og må så "leve" med det udslet det giver på mine fingre ;-)

Birgitte sa...

Så fint et mønster det var på disse pulsvarmerne! Skjønner at du vil beholde de selv:)

Lene Megan sa...

Vældig fine, Sylvia. Liker den måde, du er blevet inspireret på! På samme måde inspirerer efteråret mig og mine små malerier akkurat nu.

Så jeg håber, som jeg også skrev inde hos mig, at du vil male havfruer! :)

Ha' en fin uge, kære du.

Helen sa...

Helt skjønne var de - klart DU må ha de selv :) Nå som du har blitt bitt av gråblåfarger du også, morro at enn kan "finne" nye farger til sin garderobe :)

Jeg gleder meg faktisk til å ta fram min lysgrå ullkåper, kjøpt på slutten av vinteren ifjor...tenker å strikke meg ett skjerf som vil passe til den...

Sorry sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Fru Tunheim sa...

Åååå så søte de var...

Rubia sa...

Kule pulser!

BrittB sa...

Så lekre pulsvarmere! :-)