onsdag 10. september 2014

Ferdig lue, og fristrikking

I går ble Hjertelua ferdig
Tykk, men myk og god

Den er heklet i Mirasol Alpakka med nål nr 3.5.
Det var en morsom måte å hekle på, og etterhvert så satt hjertene.

Dessuten er den egentlig like fin inni også

Derfor festet jeg trådene pent, slik at den kan brukes på begge sider.
Og er den ikke en FARGEFEST, eller hva?

Siden det var så mye garn til overs, la jeg opp til et skjerf .
I oppskriften er det diagrammer, både til figurer og bokstaver, og for meg som liker å gå mine egne veier, satte jeg bare igang, og tok litt herfra og derfra......

Kanskje det kan får de unge til å strikke selv , og bruke sin kreativitet ? Da  kan de skrive det de vil, og tegne sine egne mønster på rutepapir.

Skjerfet er strikket på liten rundpinne, med pinne 3.5, så her finnes det ikke vrangmasker.

Det nyeste Camomille Ideer har endelig kommet
Jeg kjøpte det med meg på vei til jobb i dag. 
Og jammen har Nøstesjel laget en hel haug med herlige strikkeoppskrifter igjen, som er spekket i dette magasinet.

Ja, det er henne som designet ACNE-genseren. Og jeg har ikke tall på hvor mye Faerytale vi har solgt pga den genseren.
På Strikkecafeen i kveld, håper jeg det er mange som blir inspirert av disse nye oppskriftene, så får vi se hva som blir høstens DILLE!
( jeg tipper på ponsjoen .....)

10 kommentarer:

Helle sa...

Så fin den luen ble. Uten tvil,at det var skikkelig glad-farger du har valgt i den. Akkurat det med å strikke og helle prøver tror jeg er noe som gir MessagePad. Hører med sybutikken i Lillestrøm at der hvor de har sydd og eller strikket modeller så ender de ofte opp med å gå tomt for både garn og mønstre. Men som de sier, de aller fleste tør ikke velge noe selv og ender som regel opp med å velge AKKURAT DEN SAMME fargen som de har laget modellen i, eller det som står i oppskriften.

Lykke til med strikkekafe i kveld. Håper medisinen hjalp i går. :)

Vibbedille sa...

Det er sååå deilig å hekle i herlige farger, det er nesten som å male! Kan jo gjøre akkurat hva en vil ;)
Skikkelig Frecht dette her ja ;)

Nå er eg straks klat for å ta kwell i kroken, skal putte i øreplugger og se Criminal Minds mens eg spurter videre på Viggo :) Jepp, bursdags selskap for Sjamøren neste søndag så dette går fint vettu ;)

KOS deg og ha en herlige kwell ;)

Go`klem Vibbedille :)

♥ Hannele på Hisingen sa...

Underbara färger ♥

Elisabeth sa...

Sjerfet ditt får meg til å assosiere med hønsestrikkperioden på slutten av 70-tallet. Moro at det kommer igjen.
Blir sikkert fjong sammen med den fargeglade hjertelua.

Utrolig hva disse magasinene har av påvirkning for både det ene og det andre. Med ditt blogginnlegg gjorde du meg nysgjerrig på akkurat det bladet. Spørs om ikke det må kjøpes inn til helga. Lønni morra.. hehe….

Ruths datter sa...

Se der ja. Der kom fargene fram. Sikkert deilig etter alt det grå. Nydelig lue. Du kan alt du Sylvia.
Klem

Rosehagen sa...

Nydelig;) Herlig med fargestrikk;) Jeg har ikke strikket Acnegenser, og jeg skal ikke...............iallefall ikke enda!! Jeg strikke kjole i lingarn og har flere prosjekter på lista. Så i morgen må jeg komme meg på butikk som har garn. Ja, nesten så jeg dropper forelesningen min for å rekke det. Ps ikke si det høyt. For skulking liker ikke vi lærere;) ;)
God torsdagskveld til deg;)

Klem fra Ann-Mari

Julia sa...

Så fin den er, den hue! Du er virkelig dygtig! Må lære at strikke...

Barwitzki sa...

Jipiii du er i fargestøy... akurat høsten er også :-) Fantastisk bli skjerfet... så hyggelig du strikker!!!
Og lua er veldig fin heklet...
lovely :-)
Ha glad fortsatt med farger. Klem til deg og ha en fin fin helg. Viola

Madame sa...

Så fin en hue, Sylvia - jeg er vild med farverne! Da jeg var ung, hæklede jeg mange huer, men er kommet helt fra at lave håndarbejde.
Ha' en rigtig god weekend, klem!

Lisbeth sa...

Artige og fargerike produkter på pinnene hos deg :) Håper det kom mange på strikkekafe, her hos oss er det selvfølgelig lagt til de kveldene jeg jobber.... Jeg har startet på en ny kofte til meg selv, har fått dilla på å fylle opp mitt eget lager av ulltøy ;) I kveld blir det beina i sofaen og strikketøyet i hendene :) Deilig!! Nyt helgen <3 Klem