Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 7. september 2014

Endelig.....ferdig!

Da ble SELMA-jakke nr 4 ferdig
Nr 4, som snek i køen, og ble nr 3

Før helga opphevet jeg strikkepausen, og det passet utmerket, siden jeg ikke orker å gjøre annet enn å strikke, med den formen jeg er i nå. Jeg er visst ikke alene. Omtrent alle går rundt med tett nese og det som hører til en høstforkjølelse. Vi får bare stå det av, alle sammen.

Uansett, så droppet jeg husvask i dag, og strikket istedet. Vel, to brød står ferdig stekt på kjøkkenbenken, så litt husarbeid er gjort ;)

Sønnen stakk innom en tur, og ut igjen. Men jeg fikk huket tak i han for å ta et bilde med jakka på, siden Modellen reiste opp til skolen tidligere i ettermiddag
Den kan da gå som en HIPSTERjakke til gutta også!

Sunniva, som skal ha jakka, ønsket den litt ekstra lang. Og det er den blitt.
Jeg har, som tidligere, brukt Faerytale Alpakka, sammen med Lace ( silke/Merino )
Faerytale - fargen er beige nr 720, og Lace i sort. (Alle fargene er strikket sammen med sort)

Og hele jakka er strikket frem og tilbake i glattstrikk. Og stolpene er strikket på til slutt. Det er heller ingen knappehull eller knapper, for det er en åpen jakke.

Veeeel....noen knapper er det på denne jakken.
Sunniva jobber nemlig av og til som modell og skuespiller, og disse knappene var jeg nødt til å ha på hennes jakke, altså
Noen DIVA-nykker dukker av og til opp......

Men, det så litt kritisk ut underveis i avslutnings-prosessen
Pus holder stand

Hver gang jeg gikk fra arbeidet, var pus der med en gang, og saboterte prosessen.
Men det beviser også at jakka er veldig myk og god, så pus garanterer for mykhetstesten.

Nå ligger jakke nr 3 å venter på å bli strikket ferdig........
Men gjett om jeg heller har lyst til å begynne på noe nytt nå!!!!!

Innen da må nr 4 vente på sin nye eier, du vet, DIVAEN

Aaaatsjooo!!!!!



14 kommentarer:

Birgitte sa...

Gratulerer med ferdigstilt jakke! Knappene var prikken over i-en :)

Vibbedille sa...

Åååå de jakkene dine ser sååååå gode ut!!! Kunne virkelig tenkt meg en! Skrive du snart opp oppskrifta eller? hehe Har en del garn eg kan blande sammen med tynn alpakka, tror det kunne blitt bra ;)

Ellers håper eg det du snart slutter å nyse-GOD BEDRING ;)

KOS deg og ha ei SUPER uke :)

Go`klem Vibbedille ;)

Ruths datter sa...

Uffda. Trasig å være tett i nesa. Håper du kommer deg snart. Kan godt forstå at du er lei jakker nå. Er det ikke på tide at du lager noe lekkersmekkert til deg selv. Jeg stemmer for det. I en fiin farge.
klemz

Elisabeth sa...

Den ser ut som ei skikkelig kosejakke å krype inn i. Heldig er Diva´n som har ei sånn flink tante.

God bedring! Og natta snart.

Rosehagen sa...

Der var du tilbake i strikkemodus;) Heldige de som har deg i nærheten. Kjempefin;) og nystekt brød;)
Jeg startet neste ukes jobbing i dag tidlig(08.15) og er snart ferdig! Masse planlegging er unnagjort;);)
Fin uke til deg;)
Klem fra Ann-Mari

Rosehagen sa...

Der var du tilbake i strikkemodus;) Heldige de som har deg i nærheten. Kjempefin;) og nystekt brød;)
Jeg startet neste ukes jobbing i dag tidlig(08.15) og er snart ferdig! Masse planlegging er unnagjort;);)
Fin uke til deg;)
Klem fra Ann-Mari

Rubia sa...

Grattis med nok en flott jakke ferdig!

Og veldig masse god bedring!

Gleder meg til Cafe på onsdag.

Helen sa...

Først god bedring med høst forkjølelsen din...kjedelig...:(

Altså du har straks strikket 4 slike jakker på...er det 4 uker....?
Strikkemaskinen-Sylvia, burde du kalt bloggen din...hehehe

Tro hva ditt nye prosjekt er??

Marianne sa...

Jeg blir bare så imponert over hvor mye du rekker å strikke, kjempefin den jakken:-) Ønsker deg en fin kveld og håper formen din er bedre. Klem Marianne

Anne sa...

Se der var enda en lekker jakke av pinnene! Så stilig å se forskjellen på de for det om du har brukt den samme tynne tråden;) Ja faerytale er absolutt favoritt! Jeg har jo allerede 4 gensere og 2 jakker med det, og mer skal det nok bli! Jeg har også funnet meg et annet pusegarn jeg liker, Drops brushed alpaca silk. Det ligner en del men er enda lettere og bløtere siden det er silke i. Nå skal jeg ta meg litt i nakken og få fullført siste rest på den blå jakken så jeg kan vise den frem. Formen er grei nok, var litt redusert og groggy i helga men ikke verre enn det. Regna skikkelig på lørdag, men i går skinte det opp. Da lukket jeg persiennene nesten igjen og lata som det var ruskevær og satte meg i sofaen med sokkestrikking, haha! Det varlitt godt å ha en innekosehelg;)

Gleder meg til å se neste jakke, men misunner ikke alle vrangmaskene du har på de;)

Ha en fin mandag videre!

Madame sa...

Dine jakker er så flotte, Sylvia - jeg er sikker på, du danner mode, og kunne jeg strikke, gik jeg i gang. Men jeg tyr til loppemarkeder, hvor der heldigvis er meget lækkert strik at finde.
Ønsker dig en fin aften!

Barwitzki sa...

Så veldig fint igjen Sylvia :-)))

Tineke sa...

Skønne jakker!

ANNEPÅLANDET sa...

Jakka ble kjempefin!
Her er et forkjøla-tips: Spis D-vitaminer! Jeg har alltid spist C-vitaminer, og er sjelden forkjøla, men siden jeg begynte med D-vitaminer for et par år siden, har jeg ikke vært forkjøla en eneste gang (Bank i bordet!!!). Det sies at det hjelper, og det virker i hvert fall her i huset. Deilig å slippe de forkjølelsene!!!

Ønsker deg god bedring!!!!!!!