Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 27. september 2014

Det er lørdag

......og det er min første fridag på aldri så lenge.

Etter en bytur med Sophia ( vi var selvfølgelig innom butikken, der det bugnet av folk), bestemte vi oss for å dra hjem, og nyte Lørdagskosen sånn litt ekstra
I skrivende stund, er kanelboller fortært. Den er ikke hjemmebakt, men kjøpt.

Dagen skal være myk, med avislesning, varm kaffe, strikketøy, og dypdykking i de to magasinene jeg har kjøpt den siste uken, men vært for travel til å nyte.
Disse her
50 sider ekstra i KK med strikk, og et helt nytt Made by Me magasin. 
I MbyM har jeg faktisk klart å finne noe jeg har veldig lyst til å sette igang med NÅ

En heklet tunikakjole.
Men jeg kommer nok til å ha ettersittende jeans eller bukse under. Den er jo litt gjennomsiktig......

Men jeg må stålsette meg litt, for Selmajakken , som snaaaart er ferdig, MÅ bli ferdig til høstferien i uke 41, for da kommer mottakeren på besøk. Så jeg får vel strikke den ferdig i helga, eller noe.....

Ellers er det et hav med husarbeid, som ligger klar til å bli gjort noe med. Du skjønner vel, at det har jeg skjøvet litt til side i dag. Men, det MÅ jeg altså få gjort i løpet av helga. Det er vel slikt man kaller "burde, burde" men som man overser litt.

Håper DU også har en myk lørdag.


10 kommentarer:

Monica Gullesen Hansen sa...

For en herlig lørdag du har.
Kos deg med alt som er godt,
inkludert strikkinga.
Her skal det stables litt ved før
strikkinga får litt pleie.

Elisabeth sa...

Lekker den tunikaen, Sylvia. Helt deg ;)

Godt med en frihelg. Det trenger du etter den innspurten dere har hatt i butikken siste tida.

Her i huset har patriarken bursdag i dag, og jeg forbereder kveldens vennemiddag her hjemme. Jeg koooser meg, stuller og steller. Drikker litt kaffe og strikker litt innimellom da:)

God helg, kjære du.

Strikkeheksen sa...

Igen Sylvia, jeg fatter ikke, hvor du gør af al den "lørdagskos" ;-) Selvfølgelig findes der helt urimelige kunder, men udgangspunktet må være, at man selv er imødekommende og venlig, når man står i butikken, for det er kunderne, der gør at du kan leve af det - og alt det er vi vist også helt enige om :-) Den kunde, du beskriver i din kommentar hos mig, er jo helt urimelig og måske i virkeligheden også helt umulig at stille tilfreds - og der er der jo ikke noget at stille op! Det har jeg selvfølgelig også forståelse for :-)
Helt utrolig lækker hæklet tunika - mon du går i gang med den? :-) Fortsat rigtig dejlig weekend, Sylvia - du har brug for det efter den butiksåbning :-)

Madame sa...

Det lyder som om, I rigtigt hygger jer, du og Sophia. Tunikakjolen er superflot og feminin. Den vil klæde dig. Her har brugt en del af lørdagen på at installere alt på min nye computer. Solen skinner, og vi har gået en dejlig tur - nu nyder vi eftermiddagsten.
Ha' en rigtig god weekend, klem!

Helen sa...

Slik skal en rolig lørdag brukes :)
Husarbeid kan vente, Sylvia, trøsten er "støvet2 går ingen steder...dessverre...

Hjemme i Norge, har vi tradisjon med rolig dag, da kjøpes 2 aviser, lokale avisen for øyene her, da vet jeg hva som skjer, samt Finansavisen til mannen, mer pga bil/motor vedlegget som er hver lørdag. Gått en fin tur, før vi rett og slett har slappet av hjemme i lille huset her, deilig !

Og jeg er (endelig) i gang med å strikke på arm nr 2 - så håpet er å få ferdig mohair genseren min.

Elisabeth og jeg planlegger en liten utflukt mot Husfliden / Porsgrunn i uke 41....

God helg :)

Gitte sa...

Det ser ud til at have været en perfekt lørdag med det helt rigtige "tilbehør".

Min lørdag var fuld af strik hjemme hos Berit og så også med fødselsdagsbesøg hos venner lørdag aften, så nu er jeg søndagstræt, og trænger til sofa. Men - jeg er nødt til at tage til byen med sønnen, der er vokset ud af alle bukser, og det er ved at være for koldt til short. Han er efterhånden blevet 1,90 høj..... Nu må han godt snart stoppe med at vokse!

God søndag.

Lin sa...

Ikke noget saa hyggeligt som en slappeloerdag med sine boern. Laekkert.

lykketrollet sa...

Så ut som en herlig lørdag. Det er sånn det skal være.

Rubia sa...

Ser ut som en helt nydelig lørdag. Akkurat som de burde være. Synd det er så mye en liksom skal rekke å gjøre i helgene.

Lisbeth sa...

Sååå godt å endelig få en fridag! Det fortjente du :) Håper dagen ble slik du ønsket <3