Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 2. september 2014

Dagens måltid

Siden jeg ikke kan strikke ( jeg kan sikkert litt.....;) ) men velger å la vær, for å bli fort bra, så er jeg litt rastløs, og må gjøre noe annet istedet.
Som å bake!
Pizza rustica

Jeg slang sammen en pizzadeig, og laget to forskjellige pizzaer.
Denne her har Mozarellaost, oliven, piri-piri, hakkede tomater og fersk oregano fra terrassen.
Når den kom ut av ovnen, la jeg på Spansk skinke og biter med avocado og nykvernet pepper.

Mmmmm...det var bare såååå godt, at jeg forspiste meg.

Så derfor var det godt jeg laget to. Den andre hadde jeg moden gaudaost og fersk oregano i bunn, hakkede tomater, jalapenos, søt paprika og Spansk Choritzo pølse. Den hev Sønnen seg over da han kom hjem, så Mannen får ta restene når han kommer hjem fra jobb sent i kveld.

Men jeg laget nok, så jeg skal nok ta litt mer til kveldsmat, tenker jeg ;)

Solen kom i dag, så jeg har nytt livet utendørs, med tørketøy, og lest i boka mi.
Da måtte jeg ha litt kos til " dessert ", og laget meg en kaffe latte'
Kaffe latte' med hazzelnøttsmak.

Kan man ha det bedre, spør jeg bare!


7 kommentarer:

Helen sa...

Hverdags gleder er de beste, og dette med mat, det kan DU, Sylvia....trenger ny jobb? Kom ned til Italia også kan du bake pizza sier nå jeg :)

Nyyyyt kvelden, og jeg syns du er veldig flink som ikke strikker, vet du elsker jo det...så en god bok, er heller ingen dårlig underholdning

Fått mannen hjem, og må oppdatere han med alt som har skjedd her på 4 dager, han tror meg nesten ikke...haha....deilig er livet :)

BrittB sa...

Mmmm, dette ser veldig godt ut! Så mye fristende bakverk du har laget i innlegg under her også...får helt vann i munnen...
Stakkars deg som har strikket på deg vonde skuldre / nakke, og jeg undres ikke, så mye som du produserer på løpende bånd! Heldige de ungdommene du har rundt deg!! :-)
Håper du snart er klar for mer strikking igjen, men ei god bok er jo heller ikke å forakte. Jeg har også lest "Vindens skygge", den er fin!

Fru Tunheim sa...

Oi..en stund siden jeg har besøkt deg, men strikking forbudt? Ja, alt med måte inkludert strikking ser det ut til, også for reseren deg.. Og de bollene under her, de så utrolig fristende ut. Jeg bare elsker gjærbakst og dess fetere jo bedre, men jeg velger å spise det en veldig skjelden gang. Jeg blir fort dårlig i magen av den type mat.

Rosehagen sa...

Du er bare super;) Du disker opp med den ene fristelsen etter den andre. Og dette så godt ut;) Jeg har nettopp spist men jeg må innom kjøkkenet en tur!!
Tirsdagene er langdagene her for tiden, så kvelden er mye tv, bloggrunde og strikketøy.
Håper du blir strikkeklar snart;)

Klem fra Ann-Mari

Rubia sa...

Pizza er jo helt nydelig da, og disse så veldig bra ut.

Håper stikkeformen kommer tilbake fort.

Lene Megan sa...

Uhm, det ser virkelig godt ud, Sylvia. Skulle gerne have været dér og spist sammen med dig! Smager helt sikkert bedre end den salat, vi fik i København! ;)

Har ikke fået med mig, at du ikke kan strikke. Øv, den slags skader er dumme, men samtidig får vi jo så øje på alternativer, som også kan være gode. Som at lave mad og bage f.eks.

God bedring og fin septemberdag til dig.

Madame sa...

Hvor ser det lækkert ud, Sylvia - du er fantastisk til at lave mad og bage! Stakkels dig, der har fået ondt i skuldre og nakke af at strikke.
Rigtig god bedring og ha' en fin dag!