Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 1. september 2014

Dagens fangst

På vei hjem fra jobb i dag, var jeg nødt til å ta med noen høstplanter hjem
Sprudlende høstlyng og eføy.

Og bare se de fargene da!!! Jeg blir bare i godt humør av å se på dem.
Tror det skal bli mine farger i høst, jeg.

Noe annet jeg var nødt til å kjøpe med meg, var enda en bok av den spanske forfatteren 
Carlos Ruiz Zafon, "Himmelens fange "
 
De to andre bøkene har jeg jo lest. Og man kan enten lese dem uavhengig av hverandre, eller som en " føljetong ", for her dukker noen av de samme menneskene opp igjen, fra forrige bok.

Jeg startet faktisk med " feil " bok, Engelens spill, siden handlingen i den var fra lengs tilbake. Men den første boken han skrev, var egentlig Vindens skygge, som han ble så kjent for.

Handlingene i alle bøkene utspiller seg i Barcelona, min favorittby for tiden, og ser du godt etter på bildet, har jeg lagt bøkene på et kart over byen (som jeg hadde med meg hjem fra ferien sist mnd)
Så får jeg ligsom fulgt litt med på hvilke område de befinner seg, når de feks tar en tur med trikken, eller går inn en dør i et smug.

Eller hva med en tur med taubanen opp mot Tipidabo
I Engelens spill, ramlet skurken ut av taubanevognen, og ned i tårnet, der han ble drept.
Jeg tenkte faktisk på han da jeg tok dette bildet, for jeg leste boka ferdig før jeg dro.

Det ble altså bok istedetfor et garnnøste med hjem i dag, så jeg ikke faller for fristelsen til å strikke videre på jakka. Det kan da ikke gjøre store skaden på skuldrene, av å lese en bok?
Pinner og garn lar jeg få fri ut uken.........

God bok.

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jeg bare elsker høstfarger. Det er hyggelig å nypynte litt på trapp og ved inngangsparti når de gamle sommerblomstene er i ferd med å visne ned.

Åååå, de sukkerbollene i forrige innlegg frister meg fryktelig gitt…

Lurt du satser litt på lesninga, så skuldrene får litt fri.
God bedring.

PS. Har du sett jeg har blogget om den lyseblå genseren fra heftet jeg fikk av deg. Innlegget har lagt seg litt etter det gamle innlegget. Ikke vet jeg hvordan….

Britt-Unni Pedersen sa...

Engelens spill fikk jeg i 60 årsgave

Britt-Unni pedersen sa...

Nå strikker jeg på den tredje Faerytale genseren.mdenne gang i rødt med glitter i garnet. Nydelig. Skal blondiner julegenser

Rubia sa...

Flotte planter i nydelige farger.
Det skal snart byttes ut i krukkene hjemme også. Det går mot slutten for sommerblomstene nå.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.