Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 18. august 2014

Trett, men god trett

Første arbeidsdag i dag, etter nesten fire ukers ferie.
Det var superhyggelig å være tilbake igjen i butikken.

Jeg har ryddet og fått ting på plass, slik jeg best kan like det.
Sett på de nye glasstingene, som vi selger så mye av. Dansk glasskunst. De kan det med glass.

Brettet tykke, lubne pledd, og lagt babytrøyer fra Lille Lam pent sammen på plass.
Og endelig hadde de nye knappene fra Snella & Petronella kommet
Nye og eldre knapper, i skjønn forening

Jeg tørket støv av kufferten, og la knappene opp på nytt.
Etpar knapper herfra på et hjemmestrikket plagg, og det ligner en million!

Så kom regnet i dag. Ja, det gikk fra varm sol til øsende, kaldt regn.

Nå er jeg hjemme, og skal nyte stillheten, varm kakao og en god bok, i denne kroken

Lampa er gammel, fra 70-tallet, fått den av mamma for mange år siden. Jeg elsker den lampefoten, rektangulær i tre. Jeg spanderte nettopp en ny skjerm på den, til -70%. Det er så morro å gjøre slike kupp!
Det hekla pleddet laget jeg til Sønnen for flere år siden. Så jeg bare låner det litt.......

Og orkideen min har nå 28 blomster på, som har vart i hele sommer, og det er den andre blomstringen siden jeg kjøpte den. Hva jeg gjør? Omtrent ingenting. Bare skvetter litt vann til den i ny og ne.

Ha en fin kveld du også.

15 kommentarer:

Rosehagen sa...

Hei og god kveld;)
Fine bilder fra butikken;) Service fra W&W står på min liste. Vi har ikke middagsservice! Og jeg skulle ha kjøpt lenge, lenge......men greier ikke å betemme meg;)
Koselig med kakao og pledd på kveldene nå. Her bøtter regnet ned;)Billig strøm til vinteren ;)
Kos deg;)

Klem fra Ann-Mari

Susann Englemamma sa...

Knappene fra Snella og Petronella er sååå fine :)
Ønsker deg ei flott uke!

Rubia sa...

Pledd og kakao høres helt nydelig ut.
Selv for oss som har jobbet en stund nå. :O)

Lene Megan sa...

Åh, så er din ferie allerede forbi? Men det kan også være godt at komme tilbage til hverdagen, ja. Og du har så fine omgivelser! :)

Og tid til varm kakao og te. Jeg sidder også under plaid om aftenen nu, pludselig blev det køligt og stormfuldt. Var det den sommer?

Ønsker dig en god uge! Knus.

Helle sa...

Pledd og kakao høres ut som en glimrende kombinasjon etter en lang arbeidsdag. :)

Så koselig butikken deres ser ut. Skulle gjerne kikket innom, bare synd den ligger så langt unna. Elsker å gå å kikke på husfliden, - men nå høres det ut som om dere har et utvalg litt utenom eller ekstra i forhold til det jeg ville forventet å finne hos Husfliden i Oslo?

Det er godt at man har en arbeidsplass man synes det er godt å komme tilbake til etter en pause. - Da har man valgt riktig. :)

Gitte sa...

Smuk orkide.
Åh - Sylvia - er din ferie nu også brugt. Sådan går det!!! Den første uge er hård. Jeg var SÅ træt! Men så går det igen :-) Kakao og hygge er lige hvad man trænger til efter en lang arbejdsdag.

Dejlige billeder fra butikken. Og lækker lampe 70'erne er jo in igen. (Jeg havde mørkgrønne vægge og orange gardiner på mit værelse i 70'erne - det tror jeg nu ikke vi får herhjemme.

Madame sa...

Du bor så smukt, Sylvia, og det må være dejligt også i dit job at omgive sig med alle disse lækre ting.
Ønsker dig en rigtig god uge!

Marianne sa...

Det er koselig at man trives på jobb, og butikken der du jobber ser jo veldig koselig ut:-)

Strikkeheksen sa...

Ingen sag at starte på job igen, når man har et dejligt job :-) Åh jeg ville ønske, jeg lige ku stå i "din" butik kikke og mærke på det hele. Sikke skønne knapper :-)

BrittB sa...

Første dag på jobb etter ferie kan være tøff, da er det godt å slappe av når man kommer fra jobb.
De knappene i butikken er jo bare sååå fine! :-)

Elisabeth sa...

Alltid litt overgang å komme i gang på jobb igjen. Uansett hvor lang eller kort den har vært.

Vår ferie ble avbrutt. Sitter nå hos mamma. Så slik er det.

♥ Hannele på Hisingen sa...

Fin lampa ♥

Eva Rinker sa...

Herlig, gleder meg til å komme i butikken din nå!! :) :)

Helen sa...

Ja, brått er hverdagen tilbake !

Utrolig morsomme de knappene du viser oss, me like :)

At du har grønne fingre, er vel uten tvil avslørt her på bloggen....orkideen som blomstrer igjen og igjen ?! Aldri skjedd meg...men, igjen kanskje jeg kaster den litt vel fort?

God helg ! Her ventes besøk, og strikketøy ligger i sofaen..

Lisbeth sa...

Det er godt å være i gang igjen, men du verden hvor sliten man blir :) Denne kvelden skal kun brukes til avslapping!! Ønsker deg en fin helg :D