Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 31. august 2014

Strikking forbudt

......i de neste dagene?
Jeg vet ikke jeg.
Etter en iherdig strikking i helga, sånn for m u l i g e n s å bli ferdig med denne fjerde Selmajakken, har jeg selvpåført meg en skikkelig vond nakke.....AU!!!

Jeg visste jo, at den umulig kunne bli ferdig til i dag, og at det ble tomt for garn lenge før jeg kom så langt, tilogmed. Men enda satt jeg der hardnakket å strikket, for å bli ferdig. Det kan straffe seg......

Men, hadde det ikke vært for all "yogaen" jeg har drevet med i helga, kunne det gått mye verre. Det er jeg sikker på, altså.
Også hjelper det jo å mumse innpå etpar, tre, fire slike godsaker
Her er de ferdig stekt. Knasende gode utenpå, og bløte inni. MUMS!

Som vanlig har jeg ingen oppskrift.......dere må vel kjenne meg nå!!
Men, lag en bolledeig . Er du i ekstra godt humør, tar du å bytter ut melka med FLØTE ( da tror alle du har laget berlinerboller. Jeg tuller ikke)

Smelt smør, bland sukker og kanel.
Lag små runde kuler ( plommestrs) og dypp de først i smøret, så i kanelsukker blandingen.
Hev på vanlig måte, før de stekes.

En annen  metode som er like bra, kanskje litt mere kliss, er å lage vanlige boller, men å ta samme prosedyren etter at bollene er stekt. Og for å lure noen til å tro det er berlinerboller, sløyfer du kanelen, og bare bruker sukkeret.

Ja, jeg vet. Det er ikke som musliboller, he he........

11 kommentarer:

Sommertid sa...

Ai ai, det her var ikke bra for deg. Den her intense strikkinga. Du har glemt det essensielle midt i "kaoset" , nemlig kosen og avslappingen med strikkinga.
Har du ingen som kan gi deg litt massasje på skuldre/nakke ? Om ikke så bevilge deg en betalt time hos massør. Du trenger det og det gjør så godt :)

God bedring !

Lisbeth sa...

Hihi, kjenner meg igjen ja :) Godt du har gjort litt "yoga" i helgen! Jeg har faktisk skåret husmorpoeng i dag jeg også, både rundstykker og muffins er bakt :D
Rekker vel noen runder til på strikketøyet før det er kvelden her ;) Håper nakken straks blir bedre :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Med alle de selmajakkene fortjener du å kule kroppen med kulerunde lekkerbiskner!!!! Nam - takk for tipset!!!

Rosehagen sa...

Håper nakken komme seg fort fort ;)Boller penslet med smør bruker vi, MEN neste gang skal de rulles i kanel og sukker ;) Det så farlig godt ut.....;)
Fin septemberstart til deg;)

Klem fra Ann-Mari

Helen sa...

Åhhh nei, har du fått vonde skuldre nå ?!

Søte deg, da.....du blir litt for ivrig, ikke sant?

Spis de bollene dine og hell noe godt i glasset, for spiser ikke du de fristende bollene der, så flyr jeg hjem fra Italia og gjør det, basta :))

godbedringsklem

Moffeliten sa...

Uffda. Vond nakke skal man ikke ta lett på. Ta et varmt håndkle eller et varnt skjerf rundt nakken. Det pleier å hjelpe §:o)

Ruths datter sa...

Uff da. Håper du kommer deg fort. Trasig med vondter. Jakkene du lager er fine,men det sliter nok når du lager så mange av samme slaget. Godt du har sansen for baking. Litt kos er bra for alle.
Klem

Rubia sa...

Så masse deilig bakst!
Jeg burde hatt tid til sånt i helga selv, men det ble UFO-jakt i regnværet isteden.

Tovepia sa...

Huff med nakken..jeg sliter ennå med betennelse og ganglion på håndledd..så ikke å skusle med..god bedring!!
For et herlig bakverk, så nydelig ut!!
Ha gode septemberdager, her har vi satt igang med sol og varme;)

Anne sa...

Uff, kjenner godt til stiv nakke og skuldre. Kjipt å ikke kunne strikke;) Får håpe det roer seg fort med litt hvile. Jeg holder på med en blå jakke i garnet jeg fikk for kamillegenseren, nærmer seg nå. Men så er det siste finpussen igjen da, krage, stolper og klipping/sying. Og så vil jeg ha lommer også selvfølgelig, så den tar vel resten av uka vil jeg tro. Hvordan strikker du lommene til Selmajakken? Er jo ca samme tykkelse jeg strikker med. Hvor mange m legger du opp og strikker du de avrundete eller firkantet? Jeg vil også ha mine på skrå;)
Godt du fikk gjort din yoga i helgen, de bollene så sykt gode ut:)

Ha en flott uke og god bedring!

Helle sa...

Så leit at du må la strikketøyet ligge. Tenker du er litt som meg som kan synes det er vanskelig å sette seg ned uten noe i hendene. Godt at du er glad i å lese og heller kan dyrke den hobbyen.

Baking som meditasjon, da skjønner jeg hvorfor du prioriterer det. For meg er yoga først og fremst trening, (er støl er gårsdagens økt), men setter jeg med ned med tegnesakene derimot da er jeg nok nærmere meditasjon. :)

De bollene dine både ser og høres livsfarlige ut, fløte og kanel... ;)