Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 28. august 2014

Strikker det jeg kan

Etter at jeg har begynt å jobbe igjen etter ferien, forsvinner fritiden i husarbeid og andre triveligheter.
I dag har jeg en fridag, og siden solen skinner, er det bare å sette seg ut med strikketøyet og kaffen 
(Innimellom husarbeid og baking av brød)
Sunniva, som skal ha denne 4 jakken, er søsteren til SELMA ( som altså gav navnet til jakken )
Hun bad om en ekstra lang modell, og hun ønsket seg den til bursdagen sin, som altså er I DAG!

Det er ikke mulig å bli ferdig med den i dag, kanskje neste uke. Det vet hun, heldigvis. For ønsket kom for to uker siden, og da holdt jeg jo på med nr tre, som også bare ligger der.......uff.

HØSTEN er min favorittårstid .
Som i dag, når solen skinner, varm temperatur, og det fremdeles er blomster og grønne planter ute.
På kvelden blir det litt kjøligere, og da er det bare å finne frem noe hjemmestrikket, og det beste av alt, tenne masse lys inne
Levende lys både varmer og skaper hygge

Varm te eller kakao i kruset, og strikketøyet i sofaen. Det er jo bare herlig. Da koser jeg meg :)

13 kommentarer:

Anne sa...

Har det som dig Sylvia, elsker høsten/efteråret . Jeg koser mig i Aalborg hos Jeppe, vil gå på et museum i eftermiddag og besøge garnudsalg i morgen :-) ikke at jeg behøver garn, meeeeeen man ved jo aldrig havd der kan ske ;-)

Vibbedille sa...

Herlig herlig OG herlig :)
Eg nyter denne tiden og bare koser meg :) Julen ligger der fremme og lurer og planleggingen har startet, MEEEEN eg har jo såååå god tid-PLUTSELIG er det midten av november og Juleeskene med pynt står i gangen og "panikken" begynner å krabbe oppover beina HAHA

Du, forresten, du BØR seriøst ta en titt i bloggen min i dag! *ler meg ihjel!!!*

Kos deg masse og ha en deilige fridag ;)

Go`klem Vibbedille :)

Lin sa...

Nummer 4 , at du orker saadan lige efter hinanden. Godt gaaet. Efteraaret, ja det er dejligt naar det ikke regner suk.

Birgitte sa...

Du er flittig som starter på den 4. jakken! Det er vel kjekt når det du strikker blir så populært også:) I dag skinner solen her, men nå er det syrommet som frister mer.

Helen sa...

Du strikker og du strikker !
En racer er du på disse jakkene, bestilling for 2 uker siden, og antagelig ferdig neste uke, wow....Heldig hun som får :)

Her oppleves igjen sommer, den har kommet tilbake til Italia, og idag 31 grader, så fremdeles bikini på terrassen og en god bok, blir for varmt å sitte med strikke tøy. Kjørt mannen til flyplassen, så nå skal jeg faktisk nyyyyyte 4 gressenke dager, med kun noe få oppgaver...hehe

Lene Megan sa...

Jeg er enig, høsten/efteråret er en dejlig tid. I går var det både sommer og efterår her på samme tid. Virkelig en smuk komposition! Og det var muligt at sidde i solen, ja vi spiste endda aftensmad ude.

Ønsker dig en fiiin weekend! :)

Knus

Sommertid sa...

Syns du er veldig flink ! ikke bare bare å gyve løs på nesten sammen jakke, denne nr 4 i rekken !

Og ja, her nytes også sensommer varme og sol. Luften er litt skarpere og man kan merke høstens tegn.

Go fredda og go helg !

Madame sa...

Høsttiden er nemlig så hyggelig, Sylvia - jeg elsker også at tænde op med levende lys og at lune mig i en dejlig sweater.
Her vil vi bruge weekenden på at tage på høstmarkeder på de store gårde i nærheden. Ha' en rigtig god weekend!

Rubia sa...

Enig med deg. Høsten er best.
Kos deg masse i helgen!

Fru Tunheim sa...

Vi hadde også herlig sommervær i går, men i dag kom høsten. Dog ikke så kaldt. Høsten kan også være en nydelig årstid, men vinteren kan jeg spare meg for. Når høsten er over er det bare å vente på en ny vår...

Ha en herlig helg.

Strikkeheksen sa...

Ja, der er ikke noget bedre end efterår og tændte stearinlys - jeg elsker det :-) Og hvornår skulle vi ellers bruge alt vores strik? :-)Så kan man også sidde inde og lytte til regnen og blæsten, medens pindene går ;-)
Utroligt, at du nu er i gang med en længere model, sikken tålmodighed, Sylvia :-) De er heldige de unge mennesker omkring dig :-)

Lisbeth sa...

Høsten er min favoritt årstid også :) Elsker luktene, fargene, mørket, lyset og innekosen. Så mye fint garn dere har fått inn i butikken - gleder meg til å sette nesa inn i ny butikk etter hvert :) Jeg har lovet ei kollega å strikke fana kofte til henne, men jeg ville strikke en med rund sal og det har vi ikke funnet oppskrift på. Fint du la ut bilde av Rauma hefte, hun får stikke innom deg nå ;) Jeg klør i fingrene etter å starte på nye strikkeprosjekter, tror det må bli noe i barnestr, sånn at det går fort :) Kos deg i butikken Sylvia - tenker du koser deg der nå :D Klem

Siddis back home sa...

Flott jakke du strikker, ja nå er det høst, det blir lørdagskveld med strikk i sofakroken, krim på tv og rødt i glasset! Ha en herlig kveld!