Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 31. august 2014

Sticky fingers

Jeg har nettopp rullet bolledeig i sukker & kanel
Før det, duppet jeg deigen i smeltet smør. De er ganske "sticky", men jeg lover, de vil smelte i munnen.

Nå skal de stå en stund å godgjøre seg, så de krakelerer, og så skal de stekes.
Jeg har satt dem tett inntil hverandre, så de kan brekkes av.

Vi skal i selskap i kveld, og tante ble pent spurt om å ta med kake, så selvfølgelig skal jeg det! :)

Da jeg stod opp i dag morges, satte jeg en brøddeig også, så her dufter det godt av nystekte brød
De ble satt i ovnen, mens jeg nøt Foccacchia med pesto, som jeg bakte i går.

For meg er det å bake lik YOGA, så jeg har virkelig slappet av i helga, samtidig som jeg har strikket på Selmajakka, som egentlig skulle vært ferdig i dag.

Det er den ikke, og ikke rekker jeg det heller, samme hvor mye jeg strikker, for jeg mangler også garn.
Men til uka er den ferdig!

BONDELIVET er igang for Sophia
I kjeledress fra Felleskjøpet, og "pæler" på beina

Hun går på Landbruksskole, og trenger det nødvendige utstyret.
Ikke mye catwalk over antrekket , men hun synes hun er fin, og stortrives.

Nå skal det vaskes litt her hjemme, før vi drar i selskap.
God søndag.

12 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

At finde et sted og et gøremål, hvor man bare holder af at være og at gøre- ih det er en betingelse for det gode liv. Dejligt at du har fundet dit:)
Herligt billede af landmanden /- hvor skønt hun trives !

Anne sa...

Jeg kan nlsten dufte dit hjemmebag :-)
Skønt at vores piger trives...Ditte er i gang med skole i København :-)

Sommertid sa...

Mmmm de her bollene ser utrolig fristende ut og kanel-sukker er knall ��
Fin "uniform " Sophia har om dagene. Er nok mye morsomt å lære.
Strikker også på "pusegarn"jakke, så vi får heie oss frem selv. Stå på når mer garn kommer !

Helen sa...

Åhhh hva du frister med alt det fine du baker ! Jeg hadde veid 100 kg og trillet rundt - så godt jeg ikke egentlig kan bake sånn som deg :)
Altfor glad i det "søte" !

Det søte jeg skal spise idag er fersken !

Kos dere i selskap - og de bollene, gud som jeg skulle gjerne ha smakt en......vann i munnen !!

Får hele bare nyte solværet vi idag har her i Italia, for til uken skal det vistnok snu her også.....?

Tove G. ;-) sa...

Herremin hatt Sylvia - for noen fristende boller :-) :-) Disse må du gjerne dele oppskriften på - eller iallefall ferdigbildet ;-)

Sophia er nydelig selv i felleskjøpets dress ;-)
kos dere i dag - klem ;-)

Strikkeheksen sa...

Uhm - det kan næsten duftes ud af skærmen :-) Landbrugsskole - det lyder da spændende :-) Jeg synes, hun ser fantastisk ud - hun ku sagtens gå catwalk :-)

Helle sa...

Åh de bollene kunne jeg nesten lukte, og nybakt brød mmmm. Finnes det noe bedre. Men tror jeg hadde vært kulerund om jeg hadde bakt så mye som du. - Godt jeg da har begrensede ferdigheter på kjøkkenet. :)

Så godt at Sophia har funnet noe hun synes er interessant. - Jobbe med mat og natur, det høres ikke ut som et dumt valg.

Sønnen vår han hadde ikke peiling på hva han ville bli i den alderen, og har brukt mye tid på å finne ut hva han vil bli. Vi har forsøkt å ikke mase på ham - jeg vet jo egentlig ikke hva jeg skal bli når jeg blir stor ennå jeg heller. :)

Så flink du er som tar i mot det ene oppdraget etter det andre. der er jeg litt streng, - jeg må strikke eller sy noe jeg synes er morsomt, ellers mister jeg motivasjonen og effekten av håndarbeid som rekreasjon.

Madame sa...

Uhm, så lækre dine brød ser ud, Sylvia! Jeg kan næsten mærke duften.
Dejligt også at se, at den unge landmand ser ud til at trives!

Birgitte sa...

Sticky fingers ser veldig gode ut! Det må prøves en gang:)

Elisabeth sa...

Sophia er kuuuul!

Rubia sa...

Lekkert antrekk! Akkurat det samme som de fleste ev naboene mine går i hver dag det. :O)

knitnetty sa...

Hei Sylvia! Du strikke disse sokkenetil den søte datteren din :-)