Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 16. august 2014

Sophias nye jakke

....som er en SELMA - jakke
Veldig myk og god på

Ungdommen vil ikke ha noe som klør, derfor er vel denne en favoritt.

Jeg har strikket den på samme måten som den jeg strikket til kusinen, Selma. Men ermene strikket jeg litt smalere, og lengere, etter Sophias anvisning.
De er litt for lange, men hun vil ha dem sånn. De kan jo bare brettes opp.


Og lommene skulle være skrå, selvfølgelig.
Hun er på vei ut døra her, for å treffe venninnene her hjemme. Og det passet perfekt at jakken nå ble ferdig. Jeg regner med at hun vil bo i den fremover.

Etter et legebesøk denne uken, siden hun fremdeles hadde feber og var slapp, var konklusjonen Stille Lungebetennelse, som hun også hadde tidligere i sommer. Derfor er Solstikk utelukket, og hun er fornøyd med at hun fremdeles tåler sol, om vi skulle ta en slik tur igjen.


Garnet er med en tråd Faerytale, lys grå (732), og en tråd entråders Merinosilk ( Grignasco)

Den hadde jeg liggende etter den første jakken, etter et garninnkjøp på en av mine strikketurer i Danmark. 100g inneholder 1400meter, så jeg har brukt litt over 100 g på to jakker. Derfor har jeg til en jakke til, siden jeg kjøpte to bunter.

Nå har jeg nettopp lagt opp til jakke nr tre, men i den blander jeg LACEgarnet, for å se hvordan det blir, i tilfelle jeg skal strikke fler jakker, og ikke får tak i mer av denne Merinosilken.

Klar for shopping med venninnene

Da er det bare å strikke ivei på neste.........som går i muldvarpbrunt.
God lørdag!

14 kommentarer:

Helle sa...

Det er så hyggelig å strikke noe til barna som de tydelig setter pris på. Og Sophia ser så absolutt fornøyd ut. :)

Kommenterte senest til mannen min i går at jeg synes det er høst i luften, og at den kom på en uke. Nå er også høsten min favoritt tid, en tid for innendørs hygge. Stearinlys, ullpledd og tekoppen er velkommen også hos meg, eller gjerne et glass rødvin om det ligger noe godt i hyllen.

Nyt ferien din, og kos deg med å gjøre ingenting. Pleier alltid å legge inn helst en uke av sommerferien hjemme til å nettopp ikke ha planer. Nesten den beste delen av ferien. :)

Susann Englemamma sa...

Nydelig jakke på nydelige Sophia :)
God helg til dere begge!

Berit sa...

Håber ikke min datter ser den fine Selma-jakke. For så må jeg vist bestille dig til at strikke endnu en :-)
God bedring til din datter!

Strikkeheksen sa...

Jamen den er jo bare et hit - så fin hun er i den jakke :-) Garnblandingen er jo noget, jeg kan føle herude bag skærmen - lækker :-)
Fortsat god ferie, Sylvia :-)

Vibbedille sa...

Åååå de jakkene der ser såååå gode ut! EG har leeenge hadde lyst på en sånn "slenge-på-seg-jakke" Og nå har eg funnet 2 stykker! EG har kjøpt oppskrifta på Martha jakken, den er i den der Skappel "seien" og så har eg funnet en som eg linker til i bloggen i dag. Den er tynnere, men absolutt en skikkelig god jakke ;) Plutselig følte eg høster ser litt kort ut!!! Ja med tanke på ALT eg vil ha NÅ, ja for det må være ferdig sånn at eg kan kose meg med de PÅ denne høsten hehe

Skal jammen meg ta å sende deg en mail eg ;)

Godt å hære at andre også har funnet frem Ull`en hehe

KOS deg og ha en skjønn kwell :)

Go`klem Vibbedille ;)

Siddis back home sa...

Så flott jakke, hyggelig at den falt i smak hos den søta jenta! Ha en herlig lørdagskveld!

Madame sa...

Hvor er den skøn, Sylvia! Og din datter er så smuk i den - rigtig god bedring med hendes kolde lungebetændelse (som vi kalder det her).
Ha' en rigtig god søndag! Klem

Rosehagen sa...

Nydelig;)Den jakken må være en drøm å ha på så "florlett" som den er;) og søteste jenta de som heldigvis ikke har solstikk. Selv om lungebetennelse ikke er bra.
Jeg er i feriemodus fortsatt, selv etter en uke på jobb;) Men med regndråpene i dag skjønner jeg at det er alvor, ferien er over!! Kanskje jeg kommer igang med litt mer blogging også;)
God søndag;)

Klem fra Ann-Mari

Flowermouse Design sa...

Du er rå Sylvia!!!! For en produksjon!!! Fortsatt god ferie - nyt det!!!

Mona Elisabeth Pedersen sa...

Det er en rigtig fin jakke - den bliver hun glad for, tror jeg. Det er lige sådan en jakke man kan flytte ind i :o)

Helen sa...

Denne ble fin, og var jo så stilig til antrekket hun hadde på seg :)

Godt å høre at hun fremdeles tåler sol, men lungebetennelse....uffda...god bedring :)

Rubia sa...

Flott jakke og modell!

BrittB sa...

For en fin og deilig jakke til Sophia! Ikke rart hun ser fornøyd ut!! :-)

Anonym sa...

Hvor kan jeg få tak i oppskrift på denne?