Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 17. august 2014

Skal, skal ikke?

Deilige søndag, der det står kos og strikking på agendaen
Det beste på en søndag

Jakka i Muldvarp-fargen er på gang. Her går det unna, på pinner nr 6
( jeg lengter etter et strikketøy på feks pinne nr 3)

Og en stor kopp med Kaffe mocca.
Det er min absolutte favoritt, og jeg drakk noen kopper av det da vi var i Barcelona.
Vi var så heldige at vi hadde STARBUCKS rett over veien for hotellet vårt.

Her var det full rulle hele dagen

Kaffe mocca
Min hjemmelagede er nok ikke så god som den på Starbucks, men jeg har en god og dyr sjokoladesaus jeg har i bunn.
Varmer opp melk til kokepunktet, og visper skum med minivisperen min.
Koker sterk kaffe, som blandes med sjokoladesausen, før jeg heller på varm melk og melkeskum.
Topper selvfølgelig med KANEL & SUKKER ( brunt )

Man trenger selvfølgelig IKKE en avansert kaffemaskin for å lage en god kaffe mocca 👌

Men grunnen til overskriften i dag, er at jeg ble minnet på noe, da jeg var innom hos Vibeke. ( Vibbedille, Tante er gal)
Hun hadde nemlig fått ut finger'n, og rydda på garnlageret sitt.

Derfor teller jeg på fingrene, Skal, skal ikke......
Garn i lange baner

Jeg har et bord fullt av " rot ", hvis man kan si det om garn?
Og jeg har noen hyller som heller ikke ser helt freshe ut

Rot til taket

Hvordan kan det bli slik?
Det er sikkert ikke meg.....host!

Skal jeg strikke videre og drikke kaffe mocca i dag, eller rydde i rotet?
Jeg har allerede svaret 
NEI!
Det får vente til en annen dag, men takk for inspirasjonen, Vibeke.

Er det noen flere der ute, som tør å vise LAGERET sitt, kanskje?
Come on!

6 kommentarer:

mimouna sa...

Her går det i TE + strikketøy, ellers så det der veldig fristende ut. Eller kanskje varm kakao med krem, mmm...

Tror vi en mange med garnrot, og høsten er en fin ting til å ordne opp i slikt. Jeg strikker opp alle smånøstene jeg, da slipper jeg å prøve å stappe dem ned i overfylte rollere, hehe. Men det tar jo litt tid å "rydde" stuebordet på den måten.

Nyt siste rest av helgen!

Helen sa...

Du tok helt riktig avgjørelse på en deilig, lat søndag !

Mitt (lille) garnrot, er vel kun 2 poser, som er dyttet innerst inni skapet som står på gjesterommet, og der ligger det godt...inntil videre....... god kveld med strikke tøyet og kaffen din hørtes god ut:)

Lisbeth sa...

Så deilig med en skikkelig kosedag :) Den kaffen din ser himla god ut :D Jeg har vært på hytta et døgn, har ikke gjort et slag! Bortsett fra å strikke, drikke vin, spise snop og nyte fritiden :) Studenten skal tilbake til Porsgrunn på tirsdag, men ho blir bare en liten uke. Kommer innom deg neste gang jeg er i traktene :) Fin uke til deg! Klem

Rubia sa...

Jeg har vist frem lageret mitt før (flau).
Nå har jeg begynte å pakke det nedi poser som gjør at jeg får presset ut luften. Og vips....lageret krymper betraktelig. *ler*
Lykke til med ryddinga.

Helle sa...

Vise frem lageret mitt. Never! Det er vel ett av de rommene hvor jeg sjelden inviterer gjester inn til. Det er tross alt mitt private rom hvor jeg helst ikke ønsker å forstyrres. Rot... nei, men kanskje litt uorganisert? :)

Bra du foretrakk kaffe og strikking. - Hadde gjort det samme selv.

Gitte sa...

Super lækker jakke til Sophia :-)

Selvfølgelig skulle du slappe af... Min søndag gik også med sofa, netflix og strik..... Passende til det regvåde Danmark. Godt nok startede jeg ned en løbetur - men så!

Strikkehæfte fra hendes verden i mandags er købt til dig. Jeg mangler lige at få det sendt. Sker i løbet af ugen.