lørdag 23. august 2014

Simultanstrikk og Inspirasjon

Tenkte jeg ville gi dere Garnavhengige en liten fristelse
Det mykeste garn du kan tenke deg, i ren Babyalpakka

Før jeg dro på ferie, bestilte jeg påfyll av garn fra BC Garn ( Danmark ), og det lå i hyllene da jeg var tilbake  på jobb igjen. ( kun noen viser jeg her)
Denne gang kom de i 50g hesper, til glede for mange, som kanskje ikke trengte så mye som 100g, men ville ha dette garnet. ( 50g har 250m, veeeeldig drøyt!! )

Fargekartet er også så flott, for alle fargene kan mixes med hverandre.

Jeg rakk å parre to skjønne farger sammen, som jeg MÅ lage noe av, men så rakk jeg ikke ta bilde.....  ( det kom jo kunder, kan du skjønne)
Lover å vise dem senere.

Da jeg kom hjem fra jobb i ettermiddag, lå det en pakke til meg fra Danmark .
Det var søte Gitte (Kreativiteter) som hadde tenkt på meg igjen.......
Hendes Verden med ekstra strikkehefter

Vi har hatt en Deal i flere år, vi. Og jeg har en bunke med slike små strikkehefter, som hun har sendt til meg. I bytte, sender jeg henne noe tilbake.

Det var litt farlig å få flere inspirasjonshefter nå, for nå strikker jeg jo på to SELMA jakker simultant.
Mykhetstesten tar jeg....

Det er disse to, som her ser helt like ut, men den ene er beige ( til venstre ), og den andre muldvarp-brun.
Og som du kan se, følger pus med der det skjer.

Dette er nr 3 og 4 av denne jakken. Og siden jeg skulle sitte i møter hele dagen da jeg var i Oslo, tenkte jeg at jeg likesågodt kunne starte på den 4 jakken også, siden nr 3 var så godt igang.
En halvtime før møtet var ferdig, gikk jeg tom for garn, så det passet jo perfekt!

Planen er å få disse ferdig samtidig.

Med pus som modell ( hun har jo alle disse fargene i pelsen sin) viser jeg de to forskjellige fargene.
Blandet med sort, blir det en spennende melert variant. Det har jeg gjort med alle 4 jakkene.

God helg, her skal det strikkes og Inspireres !!! :)

10 kommentarer:

Vibbedille sa...

Ååååå DET garnet er NYDELIG! EG har det i 3 farger; Jeansblå, sjøgrønn og hvitt, har leeenge tenkt på Sjarmøren, men har ikkje funnet noe perfekt ennå. Det er ganske TYNT ja så det er ikkje så lett å finne prosjketer, vurdere en stripete Nøstebarngenser da :)

Blir spennende å se hva du tryller ut av garnet :)

KOS deg og ha en deilige lørdag ;)

Go`klem Vibbedille :)

Strikkeheksen sa...

Det er da også ærgerligt, at der kommer kunder i butikken ;-) Det er garn er LÆKKERT og farverne er suverænt smukke, glæder mig til at se, hvad du skal lave :-)

Dejligt, at du stadig kan hygge dig med Selma - hun er jo også rigtig skøn :-)

Rosehagen sa...

Hei på deg;)
Tenk at det kom kunder nettopp da;) Nydelige farger på det supre garnet;) Strikking på møter og på forelesning jeg(bare jeg ikke har pinner som klirrer).
Må jo utnytte den tiden vi har;) 4like jakker, du er rå med pinnene.
God lørdagskveld;)

Klem fra Ann-Mari

Anonym sa...

Åhhh... for et nydelig garn....;-)
Jeg har ikke blogg selv, men er trofast følger av din blogg, synes den er så fin!! Finner mye inspirasjon!

Skulle gjerne besøkt butikken din, men hvor finner jeg den?

Mvh Mari-Anne

Flowermouse Design sa...

Flere veldig fine farger her!!!! Og skal si du strikker jakker så det koster etter!!!! For en produksjon - skulle ønske jeg var like ivirg på klesplagg og ikke skjerf og sjal....

Sylvia sa...

Mari-Anne
Det er Husfliden i Porsgrunn.
Du er hjertelig velkommen :)

Lene Megan sa...

Dejlige farver og sød kat! :) Det lyder som om og ser ud til, at du nyder weekenden i fulde drag. Processen, at strikke, se, hvad der udvikler sig af garn, masker, pinde tilsat dine hænder og snilde. Noget fint, det er helt sikkert, du er flink!

Jeg bruger for resten stadig huen, du sendte mig. I de blå nuancer! :)

Ha' en fin søndag. Klem.

Gitte sa...

Dine Selmajakker - bliver så skønne - og nu strikker du 2 på én gang! Tror også det er noget for Lise.

Meget, meget flot garn. Uha Sylvia - hvis jeg arbejdede der vil jeg aldrig på nogen penge udbetalt!!! Garn, krus, tøj, tilbehør.....

Synes faktisk at der var nogle lækre ting i strikkehæfterne fra Hendes Verden. Om ikke andet så kan vi hygge mens vi kigger på de lækre billeder, og så kan vi strikke videre på det vi har :-)

Jeg har lovet mig selv at jeg ikke køber mere garn lige nu. Garnlageret er stort. Det skal bruges!!!!! Jeg ved ikke om det lykkes, men jeg kan da prøve.

Jeg glæder mig rigtig meget til Annette Danielsens nye bog som udkommer d. 12. september. Der har været lidt "sneek peak" på facebook - tror jeg. Og mon ikke noget at mit garn kan bruges til hendes opskrifter.

Åh - så sød din kat er :-) Jeg har hund ved siden af mig om aftenen :-)

Madame sa...

Hvor er det hyggeligt, at I sender strikkehefter til hinanden!
Og Pus har da fundet det blødeste sted at ligge :-)
Ha' en rigtig god søndag med strikketøjet, Sylvia!

Anne sa...

Åh så herlige farger! Du er heldig som jobber i el slik "snopebutikk" ;) Takk for så koselig og omtenksom kommentar hos meg. Det hørtes fælt ut med din katt, utrolig at den overlevde. Jeg er glad jeg hadde sjans til å si farvel og at min ikke stakk av eller noe annet skjedde. Katten vi hadde når jeg var liten forsvant bare, og jeg gikk rundt i nabolaget med bildet og spurte om noen hadde sett den for jeg nektet å tro at den var forsvunnet for godt. Meen, oppi alt dette i sommer så har jeg kost meg veldig med innleggene dine. Fått "vært med" deg på ferie også. Barcelona ser ut som en flott by å reise til:) Og de jakkene du strikker på nå er jo superlekre! Spennende med slike fargekombinasjoner, ikke rart bestillingene renner inn. Den passet jo perfekt til den flotte datteren din. Det er jo en tilvenningfase for deg også for tiden, med henne ute av huset mesteparten av uken. Men det er jo også greit at det skjer litt gradvis også. Jeg flyttet plutselig hjemmefra når jeg var 18 og det var nok stor forandring for mor å være igjen alene.
Kos deg videre med prosjektene dine og så får du komme etter med sokkestrikkingen;) Jeg har noen par på lager jeg skal vise på bloggen.
God søndagskveld!