Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 14. august 2014

Nytt rom. Før & Etter

Etterhvert kom sofaen på plass, og nå er rommet klart.

NÅ:
Sofahjørne som kan gjøres om til dobbeltseng.

FØR:
Rotete og forlatt

Først var det Sønnens soverom. Men han flyttet ned i kjellerstuen, og fikk større plass og mer privatliv.
Da så Sophia sitt snitt, og fikk sitt etterlengtede "walk in closet"

Desverre er hun en liten rotekopp, så vi fikk ryddet opp, og satte klesstativene inn på hennes rom igjen. Det var greit, siden jeg lovet henne et oppholdsrom istedet, der hun kunne se på tv og ha venninner på besøk. Så slapp de iallefall å sitte i en seng.

FØR:

ETTER:
Kontorhjørne

Som jeg sa tidligere, har jeg kun vasket rommet ned, og alle møbler og ting, har vi hatt fra før, unntagen sofaen, som vi har fått ( lite brukt)

Bildehyllene kan også brukes til pynteting

Så fikk jeg ryddet i noen av Interiør-magasinene jeg har liggende
Selv om flere av dem er tre år gamle, er de ikke utdaterterte. Så jeg har mye lesestoff fremover, og slipper å kjøpe nye, som både er dyrt, og tar plass.

Marimekkobildet har jeg malt for flere år siden, og har hengt på kjøkkenet.

Jeg har ikke rukket å få hengt opp alt enda. Man må jo bo seg til etterhvert.
Og så håper jeg Sophia holder det ryddig der. Men det tror jeg nok.
Hun flyttet nemlig ut i går, for å gå på videregående skole, og kommer kun hjem i helgene.





9 kommentarer:

Helen sa...

Artig å se hvor mye større rommet virket med rød sofa, enn da rommet sto tomt !! Sånne "synsbedrag" er morsomme :)

Lykke til, Sophia - håper hun vil trives, og komme hjem i helgene når det passer. Tenker du vil syns det blir tomt i huset nå....?

:)

Madame sa...

Hvor er det blevet hyggeligt og fint, Sylvia - heldige Sophia!

Strikkeheksen sa...

Jeg er helt bagefter, Sylvia (travle uger i klinikken) men hvor har du/I fået det fint :-) Det har vist været et knoklearbejde, kan jeg tænke mig - men dejligt, når det er gjort :-)

Flot, flot orange frakke, du fik i Barcelona - den kan ikke andet end fange blikket :-)

BrittB sa...

Rommet ble veldig fint og sikkert mer anvendelig!
Ja, det er en ny epoke når "ungene flytter" ut av redet... Lykke til Sophia! :-)

Rubia sa...

Rommet ble virkelig flott!
Det kan dere alle bruke.

Elisabeth sa...

Så kjekt med et eget tv-rom der man kan lukke døra. Akkurat sånn har vi det her hjemme. Så slipper andre å se tv, når man heller vil høre musikk eller være stille.
Ble inspiret av taklampa di. Vuderer å kjøpe samme til gangen på "Kåret". Må bare pusse den opp først. He he…
Morsomt med rød sofa, og kjekt at den kan bli dobbeltseng.

♥ Hanneles bokparadis sa...

Mysigt!

ANNEPÅLANDET sa...

Så fint det ble! Du er flink til å få mye ut av det du har!

Rosehagen sa...

Så koselig;)
Blir så glad når jeg ser at du ikke må handle alt nytt når du lager nye rom;)

Klem;)