Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 25. august 2014

Noe jeg ikke kan

...er å sy!
Men, så viste det seg, i sommer, at det kan jeg visst alikevel
Cover til I-Phone 5

I anledning Norges 100 års Jubileum i år, designet Arne & Carlos flere ting for Norsk Flid.
B.l.a. Et broderi-kit til I-Phone 5, som dette, og også noen strikkeoppskrifter, som jeg kan komme tilbake til senere.....

Jeg kaller meg for Strikkedame, så søm og broderi er ligsom ikke " meg ".
Men jeg liker å prøve nye ting, og utfordre meg selv, og med noen lange sommerdager på jobb, tenkte jeg at dette kunne jeg jo prøve meg på.

Vet du, jeg fikk helt dilla, det var SÅ morro!!!
Som du kan se, er den altså ikke brodert helt ferdig...kremt... Men det SKAL jeg!
Og det er tre andre motiver å velge mellom også.
(Og disse kit'ene er å få kjøpt i alle Norsk Flid Husfliden butikker)


Her er fargene jeg synes var så skjønne sammen, i Babyalpakka.
Og jeg må definitivt strikke noe med disse to. Kanskje noen pulsvarmere?

Bare se hvor fint KAZURI smykket er til disse fargene. Og på messa i forrige uke, kjøpte vi inn mengder med nye smykker derfra, og det er alltid et som passer til nettopp DEG.

Sophia er hjemme i helgene ( heldigvis)
og SELMA-jakka er mye brukt. 
( hun har til og med lånt den bort )

Det er morro å se at ungdommen vil gå med hjemmestrikk. Og i går tok hun med seg en ladning med strikka-gensere, som hun regnet med hun ville få bruk for nå fremover.
Mamman blir såååå glad :)

13 kommentarer:

Anne sa...

Det så kjekt ut å sy på eget mobiletui. Og alltid kjekt å lære noe nytt;) De fargene er sååå lekre sammen! Og passer så fint til smykket. Det ville blitt noen deilige pulsvarmere, eller kanskje en hals/skjerf? Jeg husker fra et tidligere innlegg ang datteren din sitt hår/hårklipp at hun måtte bruke Redken. Som tidligere frisør syns jeg de er utrolig gode produkter, men veldig dyre i Norge. Jeg kan tipse deg om at på lookfantastic.com får du shampoo og balsam i duopakke til 200kr (det er også tollgrensen for mva). Jeg har bestilt der flere ganger og de leverer på ca en uke med gratis frakt. Trygt å handle der, betalingsordningen er selvfølgelig kryptert;) Jeg handler faktisk det meste av kosmetikken og hårproduktene mine på nett eller på reise.
Ha en fin mandagskveld!

Anonym sa...

Hmmm. Hvor finner jeg oppskrift på selma jakke?

Britt-Unni Pedersen sa...

Hmmm. Hvor finner jeg oppskrift på selma jakken

Madame sa...


Spændende at du er begyndt at sy - Arne & Carlos er også et stort hit her.
Og det er vel nok dejligt, at Sophia kan lide, hvad du strikker til hende.
KAZURI smykket er bare så flot!

Barwitzki sa...

Ja jipieee SelmaJakken er veldig fin. I alle fall jeg har garnet kjøpt endelig.
Arno & Carlos første boken i tysk til oss :-)))
Ha en riktig fin uke Sylvia.

Miri Vandre blandt ege sa...

Selvfølgelig kan du det :)
De to farver minder mig så meget om det strikkede sæt - sokker, vanter, hue og sweater , jeg strikkede til min datter i 91 - det sæt hun skulle have på, når hun skulle hjem fra hospitalet efter jeg havde bragt hende til verden.
:)

MayaB sa...

Hjelpe meg, sånt mobiletui vil jeg ha!!! Det er nesten sånn at jeg også blir inspirert til å finne fram broderisakene, og det gjør jeg jo aldri. Jeg har også blitt fryktelig glad i garn fra danske produsenter, der er det mye spennende som skjer for tida, og så er de veldig avanserte når det kommer til bruk av naturlige fibre, men også miljøvennlige metoder for farging og produksjon generelt. He ei fortreffelig uke Sylvia!

Flowermouse Design sa...

Veldig kul mobilgadget!!!! Ikke i tvil om at du også kan sy - du kan jo SÅ mye!!! Gøy med alle selmajakkene du strikker!!!

Elisabeth sa...

Såååå mange fine farger i BC babyapacca-garnet. Det garnet er bløtere enn bløtest.
Jeg har noe babytøy-strikk på gang i det garnet akkurat nå. I plommefarge.

Og mellomste har gjort det samme i sommer da ei av hennes venninner blei tvillingmamma. Det blei to stk babysokker til de to små guttane.


Hm, broderi på gang? Du slutter ikke å overraske, Sylvia. Ser kult ut da.

Tine sa...

Sikke et fint mobil etui.
Findes det til IPhone 4 med Marius mønster?
Det kunne jeg godt tænke mig :-)

Smukke farver i BC garn.
Og så er det bare så blødt og lækkert :-)

♥ Hanneles bokparadis sa...

en bok av Arne och Carlos har jag

Helen sa...

Så kult iphone cover !!!
Husk å vis oss det når du er ferdig...

og jeg som tenkte, da jeg leste overskrifte, HVA er det Sylvia IKKE kan, tro...? Du får jo til alt...også var det sying....ikke min sterke side heller, noe jeg har innsett, så jeg bruker fineste sydamen jeg har funnet i Bolsena var innom henne idag, med linbukser (kjøpt i Norge, var på salg da vettu) som var altfor lange. Hun syr de opp proft, og jeg får øvd meg på italiensk, bra løsning, ikke sant?

Sylvia sa...

TINE:
Desverre, er det kun til i-Phone 5, og ingen med Mariusmønsteret på.