Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 6. august 2014

Las Ramblas

Hovedgata som alle trekker til er Ramblaen.
Den er 1 km lang, og består av restauranter, gjøglere, souvenirboder ol, og er alltid full av folk.
På avstand ser det nesten ut som en orm, som bukter seg avgårde.

Jeg liker, som før sagt, de koselige bakgatene, som er litt roligere, og der kan man plutselig finne en kjempekoselig butikk eller et spisested, som man kan slå seg ned på.
Vi prøvde å gå i disse gatene i dag, i skyggen, siden det viser seg at Sophia har fått solstikk.
( sjekket det ut på nettet)

Så da må hun få i seg både vann og frukt, siden hun ikke orker noe mat.

Vi stoppet på Ramblaen i dag, og satt oss ned under en parasoll i skyggen, der jeg bestilte noen pommes frites til henne, som var det eneste hun orket.( hun SKULLE ha noe, sa jeg)
Til meg selv, bestilte jeg en kald øl, for å slukke tørsten......
Og bare se hva jeg fikk!!!

Kelneren hadde tatt et halvt glass, han regnet med at jeg ikke ville ha det fullt, sa han.
Helt riktig!
Det var ikke akurat en slik øl jeg hadde sett for meg, da.

Jeg bandt en serviett rundt glasset, for å skjule det litt.Det så jo ut som om jeg var på en Tysk Bierstube, og enda var klokken før 12. 
Folk glante litt rart da de gikk forbi, og Sophia bare lo.

Siden gikk ferden til Port Vell ( Gamlehavnen) 
Her siter vi på brygga, og ser innover mot byen.

Her kan man også ta guidebåter, og se Barcelona fra havsiden.
Noe vi ikke gjorde, siden vi hadde bestemt oss for å gå på Aquariumet som ligger her.

Det var lange køer, siden Spanjolene, Franskmenn og Italienerne har fellesferien sin nå i august.
Og da vi var ferdige der, gikk vi den lange veien tilbake til hotellet igjen, siden Sophia ikke er i form.

Vi klarte selvfølgelig å rote oss inn i et horestrøk på vei hjem....husk, vi går bakgatene, vet du.
Men vi har ikke blitt truet, eller følt oss redde på noe tidspunkt.
Nå blir vi nok resten av ettermiddagen og kvelden her på hotellet.
Hvor vi kan sitte ute i relaxavdelingen og ta en matbit der senere.
Og jeg er superglad for at jeg valgte nettopp dette hotellet, som er så fint og avslappende.



7 kommentarer:

BrittB sa...

Åååå, nå fikk jeg lyst til å reise tilbake til Barcelona...
Riktig god bedring til Sophia!!

Vibbedille sa...

Ser ut som dere koser dere max! Og FOR en nydelig og yndig søt datter du har! Det herlige håret :) Synd hun er blitt syk dag, godt dere har hatt mange fine dager før det ;)

JISES det var da en søt "liten" øl du hadde fått hehe Hadde nok sett litt på deg eg også hehe Ser heller for meg en svett tysker m/mage som har en sånn hehe (Unnskyld, men eg må bare le )

Mener du at eg kan få blodforgiftining? Fordi eg klippet en plante? Hmmm Ali skyllet fingeren lenge og VONDT under vann og lot det blø skikkelig-hjelper ikkje det?

Ok, da får dere kose dere de site dagen og ha en fin tur hjem ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Anonym sa...

Flotte bilder,håper det går bedre med Sophia,nyt dagene,gleder meg til dere kommer hjem å forteller alt det dere har opplevd. Klem til dere begge to

ANNEPÅLANDET sa...

Å, herlige Barclona! Jeg var der for et par år siden, sammen med gemalen. En fantastisk by, jeg drar tilbake når som helst!
Min soleklare favoritt er Sagrada Familia. Vi ville gjerne opp i tårnet, men siden det var milelange køer, tok vi en guidet tur i stedet - dvs med ørepropper. Fantastisk flott opplegg, der man gikk fra post til post i kirken og kunne fordype seg nedover i "menyen" så langt man orket. Så mange arkitektoniske finesser i den kirken, og alt er nøye gjennomtenkt av Gaudi himself. Som forøvrig døde da han ble kjørt ned av en trikk utenfor kirken. Jeg tipper han gikk i sine egne tanker og planla nye krumspring.
Parc Güell var også helt fantastisk, vi var der i mange timer. Tok en sightseeeing-buss slik som dere, og hoppet av her og der og så oss om. Veldig artig!
Jeg likte også La Bouqueria, markedshalllen, veldig godt. Var innom hver dag og kjøpte meg en smoothe til 1,5 euro (hr i Norge koster tilsvarende fort vekk en 50-lapp).
Åh, jeg fikk virkelig lyst til å reise tilbake! Håper det går bra med Sohpia og at hun blir fort pigg igjen, så dere får max ut av de resterende dagene!

Rubia sa...

Du må hilse så mye til Sophia og si god bedring fra meg! Ha en flott dag i dag og nyt turen videre!

Og neste gang tar du fullt glass. ;O)

Miri Vandre blandt ege sa...

Det er trist med Sophia - men godt I passer på hende - så bliver hun snart frisk igen. Tak igen for at tage os med til denne skønne by, hvor jeg aldrig har været.

Lene Megan sa...

Jeg er helt enig med dig. De små sidegader, der udspringer fra Ramblaen er dejlige oaser med både skygge og lidt mere ro.

Synd for Sophia, håber snart hun er frisk igen!

Sylvia, den øl er STOR! :D

Klem.