Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 5. august 2014

La Bouqueria

En annen av mine favoritter i Barcelona er, La Bouqueria, markedet som ligger i en av Ramblaens sidegater
Inngangen , med det flotte skiltet, og en av GAUDI's flotte kreasjoner.

Der kryr det med folk ( der også )
Her kan du få alt det du har lyst på, hvis du er sulten.

Hva med litt frukt?

Eller hva med litt sjømat til middagen?

Vi hadde en liten guidet tur av kjentmann i Barcelona, i dag. Eller kan jeg si kjentkvinne?

Her i Bloggland blir man jo kjent med hverandre etterhvert, og før turen vår startet, hadde jeg avtalt med hun som har bloggen Siddisisalou, at vi skulle møtes. Hun bor nemlig i Byen Salou, en times tid fra Barcelona.
Den fine stråhatten fikk Sophia av henne, og den hjelper for hennes sarte hud i solen.
( hun mener det er urettferdig at jeg fikk den Spanske brunfargen , og hun alle krøllene! )

Etter noen timer med henne, traff vi hennes mann, som bad oss på middag i en av de små smugene rund markedet , der de hadde sin favoritt-restaurant.

E og R, tusen takk for en utrulig koselig dag sammen med dere! Vi storkoste oss.
Tar du de små gatene istedetfor de store, kan det hende du får en pustepause, uten at det vrimler med folk rundt deg hele tiden. Og du kan oppdage små skatter overalt. Her er vi gamlebyen, Barri Gotic.

Der finnes det uttallige små forretninger med særpreg og mye spennende ting.
Sophia synes shopping er gøy.

Men plutselig fikk vi nok, rett og slett, og måtte tilbake på hotellet for en hvil. 
Man blir ganske sliten av alt maset konstant, sammen med en heftig varme og fuktighet.







9 kommentarer:

Sommertid sa...

Barcelona er herlig !
Ser du har besøkt noen av de siden jeg også har vært på.
Drar gjerne flere turer til stedet, om sjansen byr seg.
Ha ei forts fin ferie !

Elisabeth sa...

Takk for gjensynet med Barcelona, Sylvia. Hadde på følelsen at det var der dere havnet ja. Ser vi har vært på de samme stedene. Nyyyyyt!

Tove G. sa...

Herreminhatt Sylvia - du har så absolutt klart å friste meg med bildene dine! :-)
Barcelonas gater og markeder taler rett til mitt hjerte, og jeg skjønner jeg bare MÅ besøke denne byen! :-)

Så herlig å se dere har det så fint - fortsett med det i tiden dere har igjen :-) Klem fra meg ;-)

Rubia sa...

For en fantastisk by. Må virkelig vurdere en tur dit neste år.

Miri Vandre blandt ege sa...

Hvor er det fantastisk at du kender så mange mennesker over alt - at se byen gennem een der bor der, dét må virkelig give andre syn og oplevelser.

siddisisalou sa...

Takk for noen hyggelige timer sammen Sylvia. Det var så kjekt å få treffe deg og din vakre datter.

Og tusen takk for gavene. Utrolig at du bruker av dine verdifulle timer til å lage noe så vakkert som det sjalet jeg fikk.
Akkurat de knutene det laget av er noe jeg har prøvd å få til mer enn en gang. Nå har jeg jo et mesterstykke å se etter når jeg atter en gang setter meg foran Youtube og prøver.
Ha noen fortsatt fine dager i varmen i Barcelona, og håper vi kan treffes ved flere anledninger.

Marianne sa...

Ser ut som dere har en topp jentetur:-)Jeg har aldri vært i Barcelona, men når jeg ser de fine innleggene dine derfra får jeg virkelig lyst til å besøke byen:-) Kos dere videre! Klem Marianne

Madame sa...

Hvor er det spændende, at du er i Barcelona, Sylvia! Sikke nogle smukke billeder. Det er en by, jeg meget gerne vil besøge.
Rigtig god ferie videre.

Helen sa...

Ja, du storbyer i august nedover der...er HOT, HOT, HOT !

Og alle der har jo fellesferien sin nå....men, det er vel også litt av sjarmen, masse folk og liv?

En utrolig morsom by :)

Sååå mange år siden jeg var der, må nok dit igjen, kjenner jeg :)