Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 10. august 2014

Jeg blir helt elektrisk

....når jeg ser fine ting.
Denne lampen synes jeg er et funn
Den ser ut som en HOT designerlampe

Også er det bare en " vanlig " lampe jeg fant på BOHUS.
Da jeg skulle betale den, var det tilogmed - 30% på den også. Me like!

Den kom i deler, og alle delene måtte settes sammen, skjematisk.
Hjelpes, det er noe for Sønnen, tenkte jeg. Og han satte lampedelene sammen på et blunk.
( jeg er glad vi kjøpte mye LEGO til han, da han var liten )

Noe som er enda bedre, er at om et år går han ut i lære som elektriker. (Håper han får en plass.)
Nå har jeg har enda en jobb til deg, sa jeg.
Han har litt verktøy, som denne " klipperen " av rundt ledning, fra første skoleår. En hendig sak.


Og jammen fikk han montert alle ledninger i taket ( ja, vi husket å ta av sikringen ;) )

Nå henger lampa på plass i taket MED lys.
Og nesten alle møblene i det nye rommet er på plass.....nesten.

Halve sovesofaen står i stua. Den er gørrtung! Jeg klarte alle de andre møblene, sammen med Sønnen, men denne måtte jeg gi opp.
Bare Mannen snart kommer hjem fra jobb.....


I mellomtiden koser jeg meg på den nye sofaen ( som jeg har fått av foreldrene mine, brukt, altså)

Og alle de andre møblene og tingene, er noe vi har hatt fra før.
 Så selv om det er nytt rom, har jeg ikke brukt penger på det.

Lurer på om neste " prosjekt " blir kjøkkenet?

13 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Så flink og effektiv du er, Sylvia! Imponert! Lampa ligner jo på PH-lampen Konglen, som er en av mine favoritter :-)

Marianne sa...

Flott lampe, du var heldig som fant den på salg:-) Så kjekt at sønnen kunne ordne opp så lampen kom på plass. Ønsker deg en ny, fin uke! Klem Marianne

Rosehagen sa...

Hei igjen;)
Den var bare RÅ ;) Så kjekt å få hjelp;) Regner med at det ordner seg mned lærlingeplass til neste år. Så kjekt med fagfolk ;) Du har en energi som overgår mange av oss. Flinka;)
Yngstemann hos oss gikk også elektro, men endret kurs etter at han fikk lærlingeplass! Ble litt bekymret da han fortalte at han hadde takket nei!! Men han fulgte hjertet sitt og "vil gjøre noe for andre" som han sier.
Det ble privatisteksamener til den stor gullmedaljen og lege studier! Litt av en overgang.

Nå er det klær som må henges opp her. Natta;)

Rosehagen sa...

Hei igjen;)
Den var bare RÅ ;) Så kjekt å få hjelp;) Regner med at det ordner seg mned lærlingeplass til neste år. Så kjekt med fagfolk ;) Du har en energi som overgår mange av oss. Flinka;)
Yngstemann hos oss gikk også elektro, men endret kurs etter at han fikk lærlingeplass! Ble litt bekymret da han fortalte at han hadde takket nei!! Men han fulgte hjertet sitt og "vil gjøre noe for andre" som han sier.
Det ble privatisteksamener til den stor gullmedaljen og lege studier! Litt av en overgang.

Nå er det klær som må henges opp her. Natta;)

Miri Vandre blandt ege sa...

Godt at have en elektriker i familien :) Dejligt med det rum- det har allerede givet så megen glæde.

Rubia sa...

Jammen kjekt med egen elektrikker. :O)

Sleng gjerne over litt energi til meg.

mimouna sa...

Lampen var flott, og det var kjekt å høre at man faktisk kan ha nytte av at ungene bygger LEGO, hihi.

Herlig med "nytt" rom, selv om man bruker møbler man har fra før.

Fru Tunheim sa...

Det er så gøy med litt nye prosjekt og den lampen så skikkelig designer ut....og så hendig å ha en godt oppdradd sønn da. Jeg har en godt oppdradd Mann til slikt. Jeg klarer det lett selv også om jeg vil, men det sier jeg ikke til ham.

Madame sa...

Dejligt at du har en søn, der kan hjælpe, Sylvia - og lampen er utrolig flot! Jeg kan se, du har en rød sofa som min. Vi er meget glade for farven, som lyser dejligt op i stuen.
Klem og ha' en god ny uge!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Snygg lampa!

Gitte sa...

Lampen er lækker, sofaen perfekt med den røde farve, den orange jakke er super smart, og din nye kjole må rigtig gerne flytte ind i mit klædeskab!

Håber din datter er kommet sig over sit solstik.

Helle sa...

Jeg vet det er "jente-matte", men når jeg får tak i noe jeg ønsker meg på salg føler jeg at jeg har spart litt penger som jeg da kan bruke på noe annet hyggelig...

Du er nå effektiv. Ominnredning, baking, strikking - ja du får til det du vil. Bare det å flytte litt rundt på møblene i et rom kan jo endre rommet fullstendig, - skifte noen puter, nye farge på stearinlysene...

Forsøker å spare inn der jeg kan. - derfor jeg har begynt på julepresanger basert på egen lagerbeholdning. Holder på å lete etter ny jobb, og forberedt på kraftig lønnsnedgang. Men så har vi god erfaring fra tiden hvor jeg studerte i voksen alder med å leve på et minimum. Vi ble veldig flinke til å gjøre mye ut av lite. Når jeg ser tilbake på den tiden, så synes jeg det beste var å ha kontroll over tiden - og eget liv (bortsett fra under eksamensperiodene da. :))

Helen sa...

Rød sofa kler uten tvil DEG :)