Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 14. august 2014

Høst

Ja, så ble det høst igjen

Det tennes lys hver kveld

Det er så rart å tenke på, at for en uke siden satt jeg å svettet i heten i Barcelona, mens jeg ventet på transport til flyplassen.

Nå har jeg på sokker, og sitter under et pledd, og ute er det regndråper på de grønne bladene.
Om to mnd kan det være sne på bakken, tenk det!

Det meste av livet utendørs er nok over
Det er iallefall grønt og frodig rundt min terrasse

Her har vi hatt den fineste sommeren på mange år, i år.
Sittet under parasollen, for å få skygge, og hørt alle humlene meske seg med nektar i blomstene.

Pus har elsket at terrassedøra har stått åpen hele tiden, og kan velge å gå ut og inn som hun vil. Og hun har drukket vann fra vannkannen.
Et katteliv!

Og den flotte terrassen, er det Mannen. Som egenhendig har skapt, for to år siden.
Han liker geometri, men det skal ikke være likt.
Skiferen har han skåret selv, for hånd, og lagt puslespillet, slik at det stemmer.

(Vi kaller den for MONDRIAN Terrassen, etter den Nederlandske kunstneren Piet Mondrian, den abstrakte,moderne kunstneren, som du kan se kunsten til, om du har en Studio Line hårspray bla.
Kunsten hans ble kalt Plastikisme.)

Det beste med en stenterrasse , er varmen som holder seg der, til langt utover kvelden.......
Takk sommer.





10 kommentarer:

Anne sa...

Hvor ser der skønt ud på din terrasse :-) og ja, det har værwt en skøn sommer i år...hyggeligt er det nu også at tænde de levende lys :-)

Barwitzki sa...

Veldig fin er terrasse din Sylvia...
jeg vil håpe kanskje sommeren vil kommer en gang tilbake. Vi hadde regn, men i dag var solskinn med 20 grad og vi kunne kose oss
på sommereng med matkurv. Men i alle fall jeg strikker annen gang overkne sokker - fin varm. Ha en riktig god kveld. Klem fra Viola

Rubia sa...

Høsten er her og den er virkelig til for å nytes!

Elisabeth sa...

Ja brått kom høstfølelsen gitt. Det merkes spesielt godt på de mørke kveldene hvor stearinlysene syns.

Men det kan bli mange fine solettermiddager i tiden som kommer på den deilige terrassen din, Sylvia. Han er kreativ din kjære forstår jeg. Dere passer sikkert fint sammen der to ;)

Jeg begynner ferie i dag. To uker! Vi reiser til huset vårt i Romsdal. Blir fint. Tudeloo!

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Sommaren är inte slut än!
kram ♥

siddisisalou sa...

Forstår godt at det trives her. En herlig plass som dere kommer til å ha glede av alltid.
Her hvor vi bor er det ikke mange høst tegn enda, men jeg er strålende fornøyd for august har ikke vœrt så varm som den pleier å vœre. Akkurat i dag er det knall blå himmel, veldig varmt, men ..... det blåser en liten bris og det gjør alt SÅ mye lettere for meg.
Ønsker deg og din herlige familie en fantastisk helg. Tenker dere er spent på å høre hvordan Sophia har hatt det.

Miri Vandre blandt ege sa...

Flot terrasse !
Kan virkelig godt lide at der er forskellig belægning.
Jeg er ikke helt parat til at trække indefor- så tager meget tøj på og bliver ude :)

Marianne sa...

Vi får håpe at det enda er noen fine sommerdager i vente, men høsten nærmer seg absolutt. Merker det spesielt ved at kveldene er blitt mørkere. Den var flott den terrassen din, virkelig en koselig uteplass:-) Klem Marianne

Helen sa...

Så fin terrassen din er :)
Skjønner godt du koser deg der med strikketøy og nogot i glasset !

Flinke mannen, som har laget så artig løsning med skifer'n, og ikke minst at hele puslespillet gikk opp !

God helg, Sylvia

Rosehagen sa...

FOR EN UTEPLASS;) NYDELIG;) og rosehekken din;) Håper vi får del i nypesuppen din etterhvert;)

Klem;)